Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sander_lotte schreef:Ik zal het zadel ook wel laten controleren, maar ik ben er toch vrijwel van overtuigd dat dit het probleem niet is, want dan zou hij niet alleen bokken bij een tik met de zweep.
) en na paar keer ook wat chagerijnig (maar niet echt enorm.. en dacht dat het kwam omdat hij meer op stal stond) en hij heeft één keer op de zweep gebokt. Echter bij controle... bleek zadel dus wel te klemmen, in het midden... paard had dus maar heel kleine aanwijzingen aangegeven dat hij het nieuwe zadel niet echt lekker vond.
Alleen maar bokken op de zweep kan zijn... "he hallo... ik ben al heel hard me best voor je aan het doen.. met pijn in mijn rug... en nu krijg ik nog een tik erbij ...(beetje vermenselijkt
)
Hij is eens ietsje te kort bekapt geweest (je zag eigenlijk niet dat die hoef korter was dan de rest), hij heeft 2 dagen op de grond gelegen bij zijn drinkbak, hij deed echt alsof hij dood ging.
Na die 2 dagen rende hij weer blij door de wei alsof er niets gebeurd was.
dan gaat hij wel liggen als hij zadel ziet
Kreupel lopen bij beginnende mok...hmm.. ik moet echt goed elke keer voelen wil ik er op tijd bij zijn met het crèmepje.
kan handig zijn.
Een echt eitje
(soms wel een eigenwijs eitje)
Laat haar een keertje grondwerk doen, dat is goed voor haar zelfvertrouwen!
Doordat het meisje misschien zelf nooit in kan grijpen, of onvoldoende, probeert hij net zo lang uit totdat jij het van haar overneemt. Het is van jouw kant goed bedoeld en het is ook verrekte lastig om de verzorging van je pony ook écht los te laten in bepaalde situaties (natuurlijk kan dit meisje nog niet alles zelf).
Maar goed, ik heb echt geen keuze, ze MOET leren om meer te doen. (als ik voorstel om te longeren, zegt ze "Nee dat kan ik niet, bij jou gaat dat veel beter!") We gaan eraan werken
sander_lotte schreef:@ 44Myrthe44: dat is nou net wat het minst helpt van alles. Het wordt net erger als ze blijft tikken.
Ik heb de indruk dat het allemaal te snel is gegaan voor Romeo, hij is plots meer moeten gaan lopen onder zadel toen ik het ruitertje gevonden heb, toen het rijden super goed ging ben ik een stapje moeilijker gegaan (figuren rijden ipv enkel een grote volte) en toen is het mis gegaan. Als we hem gaan blijven tikken bij elke bok, gaat hij nog meer gefrustreerd raken en dan loopt alles in het honderd.
), waarna ik het kon linken aan logische dingen; hij snapte het niet of hij vond het moeilijk