In Paard&Sport stond ook een advertentie met zo'n aquatrainer!
jiehaaa
Geplaatst: 11-11-12 10:37
Paarden kunnen ook flinke blessures oplopen in het water. Ongelijke bodem, takken, stenen, diepe kuilen in zee....
ElCamino
Geplaatst: 11-11-12 10:43
ik zeg maar 1 ding: als je geen aquatraining kunt betalen ga het dan niet "oplossen" door in stukken water te gaan "trainen". Net wat al eerder is beschreven is aquatraining goed voor speciefieke blessures en gebeurt dit op een vlakke harde bodem. Niet in mul zwaar zand, zuigend zand of water waar je de ondergrond niet eens van kent..... Ik rijd ook wel eens door water maar gewoo voor de fun. Gewoon trainen kun je in de bak, op mooie paden in het bos, ik zie werkelijk voor gewone training het nu niet in van in water rijden. Zet jezelf en je paard gewoon op de juiste manier wat harder aan het werk.
nou, als je mij er ook mee bedoeld.. Dat meertje ken ik op mn duimpje. Is een zwemmeertje, van te voren verken ik voor de zekerheid áltijd de bodem in stap, en via dezelfde weg draaf ik weer naar het strandje. paard vind het erg leuk, spant zn rug/buikspieren op een goede manier aan en merk dat haar achterhand er zéker beter van wordt. Heb er van de zomer nog gezwommen, dus weet echt wel hoe de bodem is, als ik het niet vertrouw ga én mag ik er niet eens heen van de eigenaren..
Ik heb eerder wel eens wat gehoord en gelezen over aquatraining. Nog nooit een paard gezien die aan zo'n training heeft deelgenomen dus weet ook niet in hoeverre het echt helpt en wat het dan allemaal precies doet.
Lijkt me inderdaad wel dat het goed is voor alle spieren, als wij als mensen gaan zwemmen gebruiken we ook al onze spieren...
het is erg goed voor een paard, ze worden er heel erg sterk van. je moet alleen niet naar een meer gaan en daar gaan trainen want er liggen vaak stenen, takken en kuilen. heb zelf een grote uitgegraven "vijver" speciaal voor de aqua training. dit is echt ideaal! trek wel altijd een waterdicht pak aan