hoe de galop trainen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

istri

Re: hoe de galop trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 16:58

ik ben nu hard bezig om haar op de stemhulp galop te laten reageren. Dit wil niet altijd even goed lukken vandaar zwiep ik ff met de longerzweep hier reageerd ze goed op en begint de stemhulp ook beter te begrijpen. Het probleem is nu dat de paden zo nat zijn dus eerst op zoek naar een goed pad waar we dan ook niet kunnen uitgleiden. Vanavond hebben we springles, is haar eerste keer dus laat haar gewoon wennen aan vreemde dingen in de bak. En pakken we een paar balkjes op de grond mee... Goed voor de spieropbouw.
Allemaal bedankt voor de adviezen!! als iemand nog iets anders weet om dit goed te trainen hoor ik het graag!

liezestoops

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:25

Zoals ze al zeiden is eerst de conditie echt heel belangrijk! Zorg eerst dat ze een goede stap heeft dan een goede draf en zo kun je verder werken naar galop. Een kind leert ook eerst stappen en dan pas lopen. Dit is ook zo met een paard.

Zodra haar conditie goed zit, probeer haar dan telkens in galop te zetten ( Kan ze dit al?). Als dit lukt beloon haar dan en breng haar terug in draf. Dit doe je zo telkens opnieuw. ( Dit is natuurlijk verspreid over dagen, dit hoeft niet allemaal op 1 dag gebeuren. Als ze al in galop springt en even aanhoudt is dat al super goed!) Je probeert telkens een stukje langer te galopperen. Zo zal je na een tijdje een bak kunnen rond galopperen zonder moeite.