Slepende achterbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Slepende achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:00

Ts, wou even nog melden wat de DA bij mijn paard heeft gezegd, misschien dat het nuttig is voor anderen ook:
Mijn paard zat dus vast in zijn bekken, wat normaal functioneren van die spieren om achterbenen op te heffen beperkte en tegen hield goed te ontwikkelen. Hij heeft hem los gemaakt en heeft nu een paar dagen rust gehad. Vanaf morgen gaan we elke keer voor het rijden of longeren een aantal oefeningen doen om die spieren te activeren. Tijdens het rijden veel overgangen, zoals aangegeven in dit topic ook.
Daarnaast moet ik tijdens het rijden gaan 'meeswingen' met mijn paard, dus zet hij rechtsvoor vooruit, ga ik mijn rechterbeen iets meer aanspannen, links voor mijn linker been en zo een swingende, vlotte beweging om het ondertreden van de achterbenen te bevorderen. dit moet niet altijd of constant, maar toch genoeg om te trainen. Ik ga proberen het regelmatig in korte stukjes te doen (dus minuut of 5) en dan iets anders. ipv heel veel 1x per week dus verspreiden over meerdere korte keren per week.
DA zei dat zonder goede activering van de spieren, zijn rug niet lang zou meegaan.

hoop dat je hier iets aan hebt, en hoop dat het bij jou ook opgelost raakt of toch verbeterd!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 13:39

Paard wordt regelmatig gecheckt door de fysio en is begin oktober pas behandeld, aan het bekken was toen niets te voelen..

We werken sowieso heel veel aan overgangen en tempowisselingen. Op de momenten dat we 'kleiner' moeten gaan draven, doet hij wel meer moeite om z'n achterbenen op te heffen. Ik moet er dan wel heel erg op letten dat hij energiek blijft draven, maar het lukt. Van zodra we terug naar het basistempo gaan, begint meneer weer te sloffen..

Ik vrees dat het dus echt iets is dat nog heel veel tijd zal nodig hebben, of misschien wel nooit zal overgaan.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:44

Wat heeft je smid erover gezegd?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:45

ja dat kan idd, maar ik dacht, je weet nooit wie er iets aan heeft, vandaar dat ik het toch even wou melden.

Ik hoop dat het betert, is toch een vervelend iets. Maar als het voor je paard opzich geen kwaad kan, is dat toch goed.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 14:55

Ik heb de smid helaas niet gezien, hij was er een paar uur vroeger dan afgesproken dus paard was al klaar toen ik aankwam..