Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Patriess schreef:Amaranth7 schreef:Ik heb ook ooit zo'n paard in training gehad die dat probleem had. We zijn eerst rustig begonnen, 1 extra paard in de bak en langs elkaar stappen. (ik had het paard aan de hand) dan zij draven, ik stappen. Dan samen draven, dan zij galopperen. Steeds een versnelling hoger meepakken. Elke keer als het paard langs kwam, kreeg ze in het begin een schijfje wortel. (dit paard was echt doodsbang, niet vervelend) Laat het helperpaard je ook eens de pas afsnijden, voor je uit wijken, vlak voor je neus uitkomen in een appuyementje, lok zoveel mogelijk 'enge dingen' uit. Daarna erop, en precies hetzelfde herhalen. Net zolang tot het paard braaf blijft, dan ga je het eens proberen met 2 paarden erbij en dan eens met 4. Bij dit paard was het met twee weken zo goed als over.
Bedankt! Dit wil ik zeker gaan proberen! Mijn paard is ook echt oprecht bang, het is zelfs zo erg dat hij een keer in paniek raakte en zich zo snel wou omdraaien dat hij omgevallen is...