Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Koper schreef:TS krijgt hier nu tips voor doe dit en doe dat met je knieën, armen, voeten... en voor het plaatje klopt dat. Maar ik ben bang dat ze dan alleen maar gespannen gaat zitten. Ontspannen en in balans zitten is zo veel belangrijker dan wat dan ook. Als je ontspanning weet te vinden zullen bovendien je voeten vanzelf goed gaan, bij voorbeeld.
xNK schreef:Koper schreef:TS krijgt hier nu tips voor doe dit en doe dat met je knieën, armen, voeten... en voor het plaatje klopt dat. Maar ik ben bang dat ze dan alleen maar gespannen gaat zitten. Ontspannen en in balans zitten is zo veel belangrijker dan wat dan ook. Als je ontspanning weet te vinden zullen bovendien je voeten vanzelf goed gaan, bij voorbeeld.
Ik denk niet dat je vrolijk word van mijn houding zonder die tips, ik zat helemaal in elkaar, had kapstokjes, gaf been met m'n hak etc. etc., totaal niet ontspannen
TeckTonie schreef:xNK schreef:Met je kuit?
Ik krijg mijn kuit toch niet tegen de buik van mijn paard, daar ligt mijn zadeldoek tussen? en nu voel ik me heel dom, hiervoor neem ik les toch?
xNK schreef:TeckTonie schreef:
Ik krijg mijn kuit toch niet tegen de buik van mijn paard, daar ligt mijn zadeldoek tussen? en nu voel ik me heel dom, hiervoor neem ik les toch?
Als je druk geeft, geef je druk, of er een dek tussen zit of niet, tenzij je met je voeten net onder het zadel vandaan komt
TeckTonie schreef:Oh, oke. Hoef ik dan enkel te drukken of ook kuitspier aan te spannen? dus eigenlijk moeten je hielen/hakken continue van je paard af zijn, mag enkel je kuit tegen het paard liggen?
xNK schreef:TeckTonie schreef:Oh, oke. Hoef ik dan enkel te drukken of ook kuitspier aan te spannen? dus eigenlijk moeten je hielen/hakken continue van je paard af zijn, mag enkel je kuit tegen het paard liggen?
Dat is moeilijk uit te leggen via de computer, je moet ze er wel aanhouden, maar niet blijven drukken en been geven, kan je niet je instructeur vragen hoe dat precies zit?
xNK schreef:Koper schreef:TS krijgt hier nu tips voor doe dit en doe dat met je knieën, armen, voeten... en voor het plaatje klopt dat. Maar ik ben bang dat ze dan alleen maar gespannen gaat zitten. Ontspannen en in balans zitten is zo veel belangrijker dan wat dan ook. Als je ontspanning weet te vinden zullen bovendien je voeten vanzelf goed gaan, bij voorbeeld.
Ik denk niet dat je vrolijk word van mijn houding zonder die tips, ik zat helemaal in elkaar, had kapstokjes, gaf been met m'n hak etc. etc., totaal niet ontspannen
Je geeft 't zelf al aan: als je gespannen zit kun je niet goed zitten en ga je verkeerde hulpen geven. xNK schreef:TeckTonie schreef:Oh, oke. Hoef ik dan enkel te drukken of ook kuitspier aan te spannen? dus eigenlijk moeten je hielen/hakken continue van je paard af zijn, mag enkel je kuit tegen het paard liggen?
Dat is moeilijk uit te leggen via de computer, je moet ze er wel aanhouden, maar niet blijven drukken en been geven, kan je niet je instructeur vragen hoe dat precies zit?

En in de draf waren de teugels goed zo, alleen bij galop ging ze dus krom lopen met haar nek,( aan de teugel kan je het niet noemen) en gingen de teugels strak.Zodra ik meer gaf ging ze harder waardoor ik er bijna afstuiterde.