Ik houd mijn hart vast, Jade voor het eerst bij HAW!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emie99

Re: Ik houd mijn hart vast, Jade voor het eerst bij HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:36

Vind het er wel netjes uitzien hoor :)
Alleen tip als hij harder wil, dan moet je juist niet naar voren gaan zitten. Maar je gewicht naar achteren plaatsen :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:54

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:01

volgens mij weet je zelf goed waar je nog aan moet werken, als het paard te hard gaat kun je beter naar achter gaan zitten dan naar voren. :)

Lunakeano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:53

handen dragen, en paardop eigen benen laten lopen. zie iets teveel spanning! :j

mengirls

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:56

op je kont zitten

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:37

Bij mijn paard was galop ook lang een probleem en kwam met name op 'haar moeilijke hand' een hoop stress bij kijken. Ik merkte dat ik daar zelf erg gespannen door ging zitten. Toen heb ik haar weleens helemaal losgegooid in de galop en alleen maar op mijn eigen houding gelet. Dus netjes op mijn kont zitten en mijn onderrug mee laten bewegen met haar bewegingen. Zo een paar rondjes en dan pas ging ik haar weer rustig oppakken. Dan ging het vaak wel, omdat we dan beide weer even 'rustig' waren geworden en zij terug kwam op mijn meer ontspannen zit dan. Inmiddels gaat de galop goed (ook dankzij veel les hoor). Misschien heb je er iets aan?

whisky_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:32

Ik vind het er leuk uitzien, mooie houding, alleen als ze 'sneller' gaat lijk je naar voren te gaan! ;)
Verder geen tips! :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:46

mengirls schreef:
op je kont zitten

Kun je dit ook onderbouwen?

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:34

Mooi paardje! :j
Ik vond op de 4e foto dat je nogal voorover duikt, ook als Jade gaat rennen probeer haar dan de volte op te sturen,
vaak helpt het wel en kan je daar na gewoon de hoefslag weer opsturen.

Succes!

mengirls

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:36

svdijk : ja als je op je kont zit en achter over gaan ze vanzelf al terug als je naar voren gaat hangen dan gaat tie alleen maar harder

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:40

Als Jade rustig aan doet, zit je erg goed en netjes.
Als Jade, harder gaat geef je zelf al aan wat je verkeerd doet.
Het enige wat mij nu opmerkt is Dat Jade soms wat te diep loopt, voor de rest het jij je aandachtspuntjes al aangegeven, probeer iig, nog wat minder je hakken uittedrukken in de galop.

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:08

Heey je ziet erg goed waar je aan moet werken! Ik zou zeggen doen! Verder is het achter de teugel kruipen iets wat je vaak ziet bij een wat scherper bit als een passoa. Ik gok dat jij hier niet vaker mee hebt gereden voor nu met je lessen? Het zijn heerlijke bitten voor bijvoorbeeld een buitenrit met een heet of sterk paard maar voor dressuur zijn ze iets lastiger. Mijn advies probeer niet te veel druk op de mond te leggen, rij veel overgangen en veel van hand veranderen. Wat betreft het bit vastpakken. Denk inderdaad aan je houding en je mag je paard best een keer op de rem trekken. Ook kan je met veel geduld de oefening elke keer opnieuw beginnen wanneer ze het bit vastpakt en wat ook kan helpen is stelling wisselen of iets extra stelling vragen. Een paard die recht loopt heeft veel meer kracht dan een paard die gebogen loopt (dus met stelling).

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:14

Dit is geen pessoabit, maar een kneveltrensje volgens mij ;)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:21

Ziet er voor het grootste gedeelte super uit hoor! Voor de stukken waarbij je naar voren gaat hangen zie ik ook spanning bij jou, of lijkt dat zo? Ik zou proberen wat ontspannender te gaan zitten, en dan inderdaad wat meer op je kont. Mijn instructrice zegt dan altijd dat ik arrogant op het paard moet zitten (dus zowat je neus in de lucht), zodat je zelf rechtop blijft zitten. Werkt heel goed bij mij :D

*offtopic* Jade heb ik wel eens gezien. Ze stond toen op de stal waar ik stond, voor een dekking van Arthur. Mooi paardje is het!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 02:50

Morgen reageer ik uitgebreid op iedereen!
Maar angeliekje, wat leuk zeg! Haar zoon is nu inmiddels bijna 4! Hij staat te koop en er komen binnenkort ook kijkers, dus heel waarschijnlijk gaat hij binnenkort. Wat leuk dit! Zoonlief heeft ook een apart kleurtje van paps mee gekregen. Staat arthur nog steeds daar? :)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:25

Dacht Jade ook al te herkennen.
Ik heb King Arhur gereden voor de eigenaren.

vind het er netjes uit zien, je zegt zelf al dat je met bepaalde dingen bezig bent.

Ga vooral zo door

Succes