Saintelette schreef:Ik denk dat ze die paar dagen/weken heksen liever hebben dan géén moeder meer..
Vorig jaar mn schoonmoeder met copd als gevolg van roken (al jaren ziek) 5 weken op de ic gelegen en vervolgens is ze overleden.. Het gemis en verdriet, daar gaat mn vriend (en zn zieke vader) bijna aan onderdoor, dat gun je niemand..
Ik vind het wel zo goed van je dat je er zo van bewust bent! Zet het alsjeblieft ook door
jeetje dat doet best pijn om te lezen zeg.
ik twijfelde eerst om een topic te open omdat er vaak kritiek op komt, roken en paardrijden.
maar ik dacht, ach iedereen verteld zijn verhaal erg of niet.
ik wil er ook echt wat aan doen, maar omdat het vaak onmogelijk wordt gemaakt door je omgeving en je zelf juist zo sterk moet zijn om het echt te willen, is het zo moeilijk.
het is ook gewoon voorschut dat zo'n jonge vrouw niet eens normaal kan paardrijden, terwijl ik vrouwen zie die veel ouder zijn en gewoon een vol uur aan het trainen zijn met hun paard.
ik kreeg zelfs een reactie van de zus van de eigenaar van stal, toen die amazone mijn paard reed dat het wel een heel ander en leuk paard was om te zien zoals hij liep, en dan denk ik ........ gaat dit bij mij dan niet zo? terwijl ik er keihard voor werk, maar alleen niet echt uit de mouwen komt vanwege mijn ademhaling?
toch zie je veel rokers bij ons op stal, die wel lekker aan het rijden zijn.. ik vraag me dan vaak af of dat ze minder roken als ik of dat ze gewoon beter kunnen zitten op hun paard.

maar buiten, de winter komt er aan, dan kan ik rekening gaan houden met mn lichaam.