wat denken jullie dat Cheveax hier doet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:37

PercyLeen schreef:
Dan zal het jeuken aan haar been zijn. Die van mij doet het als ie klaar is. Gebrek aan respect als ze het onder het rijden doen vind ik, dus ik zou het zeker afstraffen.

Afstraffen van de ruiter bedoel je of het paard?
Ik zou de ruiter zeggen het is haar fout

Al eens bedacht hoeveel zenuwen er op het neusbeen van het paard lopen, door te veel druk van de neusriem kan daar een enorme jeuk van komen,
Het paard is nog maar 5 , het is een puppy, us nog in de groei en aan het wisselen, zo,n dier hoort eigenlijk nog niet op wedstrijd terrein te lopen en zeker niet met een ruiter die technisch niet goed kan rijden,

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:42

Karenenditty schreef:
ik geef en rij netjes naar lange teugel, geef vrije teugel en ze maakt er dit van.... ze is wel 5 en hevig aan t puberen....

schrapen doet ze niet, ze doet het wel als we best veel plezier hebben in rijden of als ze vind dat ze goed heeft gedaan

Een paard pubert niet als er een goeie leider/ruiter op zit,
En dat ze dit doet als ZIJ denkt het goed te doen dan weet ik niet of jij weet wat een paard is, het is geen mens

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:10

mischien een filmpje ervan , zodat iedereen kan zien wat ze nou echt doet ?

geerke

Re: wat denken jullie dat Cheveax hier doet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:16

heb jij een aansnoerneusriem?Zou die haar irriteren?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:42

Dorus schreef:
Mloes schreef:

Vind je dit gebrek aan respect?

Als ze dat te pas en te onpas doen wel ja. Als ze het vragen en jij stemt toe is het wat anders, maar op het moment dat het jou niet uitkomt moeten ze maar even wachten.

Krijg jij zelf ook wel eens een pets dan als je kriebelt omdat je ergens jeuk hebt?

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 14:11

alle tips gecombineerd en een nieuw hoofdstel en ander bit plus even gekeken in de wei of ze het daar ook doet. mijn instructie zegt stilzetten en even laten krabbelen na het werk. Dat helpt. Meer begeleiding naar beneden geven. Dat hielp ook. ander bit; was een geniale zet. en binnenkort komt de tandarts. Want dat kan het ook nu wel zijn.
en ik ben echt van mening dat elk paard puberd, het is alleen een kwestie van hoe leid je het in goeie banen. rijtechnisch ben ik redelijk na 27 jaar rijden, en ik ga niet slaan om af te straffen zomaar. liever eerst voorwaarts en werkend oplossen. zowel op t paard als ernaast. zadelmaker kan ook helpen. Die komt zsm. En dr neusje insmeren met vette zalf als ze veel gaat zweten helpt ook. Was meer een gokje en een ontdekking nadat ze schilferige plekjes had op dr neus en ik dat lieven even dan paar dagen invet.

dit paard loopt niet maandelijks een wedstrijd dus of ze nou thuis hoort op wedstrijd is niet aan de orde. Ze gaat mee voor de ervaring en omdat ik het gewoon leuk vind om onderling mee te rijden.

Ciscoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:09

geen idee wat ze aan het doen is. Ik heb zoiets ook gehad toen ik in draf zat toen verloor de pony zijn evenwicht en viel ik met pony en al op de grond. vind het nog steeds vreemd. Misschien iets met het gebit of zit het hoofdstel te strak ofzo??

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:48

Doet ze dit in de draf?

Mijn merrie doet dit ook, gaat ze als een tuiger lopen (met de knieen dan), en met de neus over de grond. Ik moet dan altijd wat benen blijven geven zodat ze blijft lopen.

Doet ze dit tijdens het rijden en staat ze dan stil? Misschien wat koliekerig/spanning/buikpijn?

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 10:56

hey oplossing was ook deels even mn neusriem hoger zetten en de tandarts! en af en toe correctie geven wanneer het niet gepast/gewenst is.