Appaloosa Sproet at work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Sproet

Re: Appaloosa Sproet at work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 20:18

Dankjullie!
Rensiepensie jouw paard ziet er ook grappig uit met die stippies op z'n snoet haha

renateschaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:40

leuk stippeltje heb je! probeer alleen niet het contact te verliezen door de teugels te lang te laten worden

xCharmant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:57

Frummels schreef:
Wat een ontzettend leuk paard heb je!
Allereerst wil ik even zeggen dat ik hem ontzettend fijn in de aanleuning vind ogen, zo zie ik het graag. :)
Als tip voor je benen, misschien kun je je beugels 2 gaatjes korter doen? Het lijkt alsof je heel erg lang zit namelijk!
Gefeliciteerd met je mooie punten en succes nog verder samen

Ga ik helemaal in mee. :)

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 21:50

Hee, bedankt renteschalk, nee daar moet ik inderdaad op letten, vooral links hangt soms als ik niet oplet in een boogje, en dat is ook weer niet de bedoeling haha. Maar ik merk als ik links goed contact hou dat hij veel rechter blijft, anders is hij zo op een teugel aan het hangen

@xcharmant Me beugels moeten echt niet korter, ik heb het al geprobeerd en dan zitten me knieën helemaal over de kniewrongen heen, wat ik wel moet doen is me onderbenen verder naar achter

Groetjes!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:55

Wat een ontzettend leuk paardje!! Ik vind ook dat je hem leuk aan het lopen hebt :)

Ik denk dat om je benen verder naar achter te krijgen, jij iets verder naar voren in het zadel moet gaan zitten en dan je benen ontspannen. Want op de fotos waar je je benen erg naar voren hebt zit je helemaal achterop je zadel.. Succes!!

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 19:49

Bedankt voor de tip! Ik heb het vandaag geprobeerd en het lukte inderdaad om me benen wat beter naar achter te houden, goeie tip!

nienkes96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:41

het ziet er netjes uit, probeer alleen je handen beter te dragen en je schouders wat meer naar achter

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:44

Echt een super leuk paardje! En idd je beugels misschien wat korter zetten, dan gaan je voeten minder makkelijk naar voren! :)

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 19:34

dankjullie! :)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:13

Wat een heerlijk dier,
en wat loopt hij gaaf!

Je merkt zelf al wanneer je houding niet oké is. Probeer er indd op te letten dat je je benen goed houdt. Je schouders kunnen ook wat naar achter! Voor de rest rijd je netjes hoor!
Misschien beugels iets korter? :o

Suena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:34

Ik vind dat je hem erg vriendelijk rijd. Vooral in het laag rond lijkt hij mooi te ontspannen en over de rug te lopen.
Op een aantal foto's lijkt het alsof hij continue stelling naar links heeft. klopt dit of vertekent dit beeld door de foto's

Ik zou je beugels iets korter maken waardoor je wat beter in het zadel komt te zitten. Dan is je houding denk ik stukken beter

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:54

Fijn beeld hoor!

Wat betreft je benen zou ik willen adviseren om je beugels korter te maken en te oefenen op (in de draf) 2 passen staan en 1 zitten. Je zult dan merken dat je je onderbenen verder naar achter zult brengen om balans te verkrijgen zonder je bovenbenen te hoeven klemmen. Het gevoel wat je daar uit kunt mee pakken wanneer de oefening lukt, kun je gebruiken om jezelf te controleren op je beenligging. Het 'teengevoel' is daarin gewoon erg belangrijk.

Ps. Ik heb mensen wel een er af zien kukelen toen ze dit voor het eerst deden, dus niet te hard draven :+ Oefening baart kunst, laat je paard even voor wat het is wat betreft nageeflijkheid en dergelijken en let puur dan even op je beenligging. :)

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 17:00

Bedankt voor jullie tips!

Zoals ik al zij heb ik Beugels korter al geprobeerd, maar dan komt me knie op dat harde stuk (kniewrong heet dat geloof ik) maar me houding is al een heel stuk verbeterd, naar aanleiding van deze foto's ben ik er aan gaan werken hiervoor wist ik niet dat me benen zó ver naar voren gingen.

En stelling naar links niet dat ik weet? Ik probeer juist met stelling veel af te wisselen tussen links en rechts dus misschien is het net toeval.

Carlena1 ik heb geen id z'n ras is onbekend. Maar hij heeft wel trekjes van typisch Appaloosa gedrag dus vandaar dat ik denk Appaloosa.

Amaryllis ik zal het is proberen, kijken hoe goed mijn balans is, haha!

Groetjes Anne