Mike en ik, deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pionnetje

Re: Mike en ik, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:44

Het ziet er al best netjes uit zo hoor! Er zit vooruitgang in:) Zoals meerdere mensen hier al zeggen inderdaad je armen iets meer ontspannen.. maar dat gaat vast helemaal goed komen met jullie

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:15

nou vond het er helemaal niet verkeerd uit zien hoor!! je bent goed op weg!

ohjah nu moet ik nog wat rijtechnisch zeggen..
uuhm... doe je beugels eens een gaatje langer. ik vind dat je dr best kort op oogt. oh en ga eens lekker trots op je dametje zitten! :D
lekker door gaan hoor!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:32

whhaha neee, niet langer! Ze zijn tijdens de les 2 gaten korter gemaakt, aangezien ik nogal een 'balans-probleempje' heb (as you know.. hahah)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:35

Leuk paard! Ik zou je teugels wel wat korter nemen, dan kan je je handen al iets meer dragen en wat meer van je af rijden. Maar het ziet er al heel goed uit!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:40

Mooie combinatie!
Denk erom dat je zelf je arm blijft dragen (knik in je elleboog houden). Je zet als het ware je hand vast.
Daardoor kan je paard van achteren niet doorkomen en krijg je ook zaken als teugelkreupel. Jij blokkeert je paard met het vast zetten van je hand.

Vergelijk de fotos eens met de foto waar je halthoud?Kijk dan eens naar je handen. Daar draag je ze zelf...

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:24

Misschien proberen wat meer de knik in je ellebogen
maar wauw wat een pracht beestje :)

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:10

Mooi paard! Ik rijd ook een Fries en zie een beetje hetzelfde gebeuren als bij mij. Te weinig lengte in de hals en achter de loodlijn lopen. Het is echt heel belangrijk om heel lang en laag te rijden, dan spant je paard de rugspieren aan. Wel contact houden dus, zorgen dat je paard je hand volgt tot ze bij wijze van spreken met haar neus over de grond loopt. Probeer in een heel rustig tempo te rijden, zodat ze zich daar op moet concentreren en intussen de hals echt laag houden met een lange teugel. Tempowisselingen rijden en constant zorgen dat je lang en laag blijft rijden. Hier worden ze over het algemeen heel los van en vanuit deze houding kun je ze dan vaak na een tijdje heel lekker oppakken zonder dat ze zich van voren op gaan kroppen.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 08:18

Daar zijn we nu mee begonnen en zo ziet het er nu uit :D Let niet op mn stoelzit, was te druk met haar en dacht niet aan mn houding..

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:15

Ziet er al heel anders uit dan op de foto's! Netjes. Ik zou proberen haar nog verder te laten zakken zodat haar rug als het ware helemaal 'bol' komt, dan gebruikt ze haar rugspieren nog meer. Verder moet je wel echt op je houding letten ook al ben je zoveel met je paard bezig, als jij niet netjes zit (en zoals hier behoorlijk ver achterin het zadel) maak je het je paard nog moeilijker om haar rug los te laten. Maar ik vind het echt al een heel ander beeld dan op de foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:58

Dat zou een mooi uitgangspunt zijn Coldplay, maar omdat ts wat achterover zit weet ik niet of het haalbaar is. Ik vind dit al een heel fijn beeld geven iig!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 16:06

Komt goed dames, ben sinds gister de trotse bezitster van een dressuurzadel :D merkte vandaag al dat ik veel beter zat. Zal gauw weer een filmpje plaatsen. We werken hard aan laag en rond :D

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:47

hey chick,

ik blijf dr bij dat ik je beugels aan de korte kant vind.. jij hebt het over stoelzit, goed te vermeiden door je beugels een gaatje lager te doen :D
verder ziet het er toppie uit hoor! probeer dr in je overgang terug wat ronder te houden, maar je bent goed op weg!! :D

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 15:29

Ach ja, instructrice zei dat ik mn beugels korter moest doen voor mn balans. Op dat vzhzadel zat ik echt niet vast. Nu gaat ie vast beterrr :D

whisky_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:35

Hele leuke fries! ;)
je zit soms met je handen wat te ver naar achteren maar verder vind ik het er wel netjes uitzien! ;)

Kentiapalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:35

Wat een verschil van de foto's en het filmpje. Op het filmpje vind ik haar lekker lopen, ontspannen en rustig teugelcontact. Op de foto's zie je teveel teugeldruk (en soms strenge binnenhand), waardoor ze achter de loodlijn loopt.
Prima vooruitgang hoor!

De beugels mogen inderdaad wat langer, maar dat hoeft niet meteen morgen, dat kan ook over een poosje als je weer aan deze lengte bent gewend. Probeer in het diepste punt van het zadel te gaan zitten, dan merk je vanzelf dat je beugels weer iets langer horen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:50

Je hebt het zelf over het ruggebruik, dat je dat vooral wilt hebben maar;
Als je jou houding ziet maak je het daar je paard heeeel moeilijk mee om de rug goed op te zetten.

Veel belangrijker dan dat je paard nu goed loopt is dat jij gaat zorgen dat je goed in balans zit: je hangt achterover waardoor er veel druk op de teugels komt te staan. Je komt op het filmpje ook heel erg achterin je zadel neer wat druk geeft op de verkeerde plekken van het zadel.
Nu lijkt het ook of dit zadel los komt van achter en het dieptepunt voor jou te ver naar achter ligt maar wellicht is dat met een nieuw zadel(en dan ook waarschijnlijk is net de zadelmaker geweest) veel beter!

Probeer om je bekken te kantelen, hiervan wordt ook je stoelzit minder omdat je benen dan naar achter gedwongen worden. Wees niet te veel van voren bezig: achterhand eronder rijden en voor langzaam opvangen.

Wel vind ik het een rustig beeld geven en denk ik dat jullie grootste struikelblok bij het zadel ligt.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 09:25

Ik weet wel zeker dat het grootste struikelblok het zadel is haha Vanmiddag met paard en het nieuwe zadel naar de zadelmaker om hem pas te maken :D Kannie wachten!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:18

Een zadel kan schelen maar zo'n houding als jij hebt (hangen in je bekken, kin naar voren) komt echt niet door een zadel. Ik zat vroeger ook zoals jou, lekker relaxed :D Maar na zitles en centered riding zit ik tukken beter, in elk zadel.

Als jij anders leert zitten (centered riding kan ik aanraden!) zal je paard nog beter gaan lopen.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 14:06

Zal ik ff foto maken van het verschil? Komt echt WEL door het zadel, in mijn geval. Maar goed, maakt ook niet uit, stoelzit is voorbij ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:36

Waves schreef:
Een zadel kan schelen maar zo'n houding als jij hebt (hangen in je bekken, kin naar voren) komt echt niet door een zadel. Ik zat vroeger ook zoals jou, lekker relaxed :D Maar na zitles en centered riding zit ik tukken beter, in elk zadel.

Als jij anders leert zitten (centered riding kan ik aanraden!) zal je paard nog beter gaan lopen.

Dit is niet waar.
IK mag hopen dat je in een zadel dat niet goed ligt ook niet goed kunt zitten anders kun je best wat ruggen kapot rijden...

Zoals ik aangaf ligt op de foto's het dieptepunt van het zadel veel te ver naar achteren, daar kan niemand goed in zitten.

Ts, ik ben benieuwd naar het plaatje met een goed passend zadel!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 15:45

Idd!
Ik heb wel een foto maar steek mn benen af en heb een peuk op de lip. Was met uitstappen en mevrouw wou niet stilstaan :p Die zet ik hier maar niet neer denk ik ;)