Welke methode gebruik ik waar moet ik het zoeken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Re: Welke methode gebruik ik waar moet ik het zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 08:39

Ik heb zelf erorm veel baad bij mijnn instructrice Suzanne Buijsse. Ik moet eerlijk zeggen dar ik deze manier van rijden niet had uitgezocht als mijn paard niet zo in de knoop had gezeten met haar brakke lijf, maar nu wil ik niets anders meer. Ik heb mijn paard zien veranderen van een strakke, boze merrie naar een ontspannen en stoer paard. Het gaat echt met ministapjes (heb na een half jaar les nog geen pas gegaloppeerd...), maar juist dat geeft mij nu de basis waarop ik altijd terug kan vallen. Wedstrijden rijden heb ik ook nog niet helemaal uitgesloten. Suzanne ziet het als een uitdaging mij daarbij te helpen hoewel het har ding totaal niet is.

Als je een meer reguliere instructeur zoekt, kan ik je in contact brengen met Manja Bras. Zij is een super fijne ruiter a la Noor Tanger.

Waar sta je momenteel?

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 08:49

Vind je probleem heel herkenbaar. Ik heb al heel wat instructrices gehad maar de juiste heb ik nog niet gevonden. Ik zit nu al weer te twijfelen om ik niet een andere moet proberen. Heb ook verschillende methodes (Academische rijkunst, wedstrijd gericht, Antoine de Bodt) geprobeerd maar ben van mening dat het ook heel erg aan de persoon ligt hoe er met zo'n methode wordt omgegaan. Mijn advies is gewoon instructrices uitproberen.

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:08

Kijk anders eens op de site van www.2bone.nl
Ik les sinds een aantal jaar bij haar en heb nog niemand meegemaakt die zo vanuit het paard denkt en kijkt.
Een erg fijne instructrice, die geduld heeft met paard en ruiter!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:24

Volgens mij zit de TS wel in de buurt van Mindfields?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 11:00

Mijn paard staat in omgeving breda.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:15

Dan zit ik blijkbaar ook in de buurt :+

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:13

Zoals hier al eerder genoemd: Veel kijken bij andere mensen hun lessen/wedstrijden. Ik kijk niet naar papieren of wat iemand heeft gepresteerd, ik kijk naar hoe er les word gegeven en wat het effect daarvan is. Helaas heb ik geen tips kwa namen voor je, ik woon in een hele andere regio.

Cateyess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:25

Als ik jou was dan zou ik je verhaal doen aan de gene die je volgende lesgever word. Die gene begrijpt jou verhaal natuurlijk, en zou daar dan ook rekening meehouden. Je moet gewoon iemand zoeken die voor jou gevoel fijn les geeft en waar het mee klikt!
Goodluck :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:59

Dat is eigenlijk wel de meest zinvolle opmerking in dit topic tot nu toe, vind ik.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:58

Stalmireille.nl.
Ik heb je een PB gestuurd!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 19:56

Ik heb de site bekeken. En ziet er erg fijn uit.
Vraag me alleen af of ze ook in de buurt komt.
Ik heb nog geen pb mogen ontvangen.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:09

Nu heb je m wel als het goed is.....

lori1kenobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:22

felicity schreef:
Springen gaat hem helaas niet worden met mijn paard.
Ze snapt het nut niet van springen en walst dus gewoon door de hindernis heen.
Ik vind afentoe een sprongentje wel leuk maar het hoeft van mij niet hoog of een parcoursje.

Afwisseling hebben we.
Rij in het bos, longeer zo'n 1x per week en heel afentoe eens een balkje draven.

Jammer dat het zo gelopen is door een in mijn ogen verkeerde manier van rijden. Ik heb je verhaal gelezen en begrijp heel goed dat je het zo nooit meer wil. Er kan door deze harde manier van rijden zowel geestelijk als lichamelijk schade aan je paard ontstaan. Geestelijk lijkt het me duidelijk dat dit hier het geval is maar als ik lees dat ze door een hindernis walst denk ik fat het lichamelijk ook niet goed zit. Als dat hier het geval is dan maakt het weinig uit op welke diervriendelijke manier je gaat rijden, het doet altijd pijn. Mijn advies is laat je paard eens door een osteopaat nakijken.Die kijken echt het hele lichaam na. Ik zelf heb voor mijn eigen rug ook behandelingen van een osteopaat gehad en kan dus zelf zeggen dat dit echt super werkt. Ook mijn eigen fjord is pas behandelt en loopt nu veel beter.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 22:51

Dankjewel voor je reactie.

Mijn paard is volledig nagekeken door dierenarts, tandarts en een osteopaat.
En de zadelmaker is geweest.
Na dat ik gestopt was met het lessen en verhuisd ben naar een andere stal.
Omdat ik zeker van wilde zijn dat ik der lichamelijk niet kapot gereden had.
Ze had inderdaad wat problemen met der rug en die zijn verholpen door de osteopaat.

Vorig jaar was ik niet meer tevreden met haar zadel en heb ik er iemand bij gehaald. Ze loopt nu dan ook met een nieuw aangepast zadel.
2 maanden geleden is de osteopaat weer langs geweest. Ik merkte weer dat ze moeilijk kon ontspannen en dat ze weer behoorlijk vast hield.
Osteopaat is dan ook weer even bezig geweest om heel de bovenlijn weer los te krijgen. Ze krijgt nu ook een supplement om der meer ontspanning te geven in der spieren.
En ik merk echt weer verschil. Ze is meer ontspannen en sneller los.

Als ik weer merk dat het weer minder word komt hij gewoon weer opnieuw.

Springen is ook niet echt mijn ding. Zij is onervaren in het springen maar ik ook.
Balkjes draven gaat ons goed af. Maar verder waag ik me er niet meer aan.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:30

Felicity, zoek een instructrice die op basis van rechtrichten les geeft. Ik weet niet waar je woont, dus anders zou ik je mijn instructrice aanraden. Ik garandeer je dat je je paard uit vrije wil 'in de krul' kan laten lopen zonder één enkele hulpteugel of ruk- en trekwerk en ook andere problemen kunnen hiermee worden opgelost.
Op www.paardenbegrijpen.nl staat ook een lijst van gediplomeerde instructeurs rechtrichten. Tevens geeft deze site meteen veel inzicht in het principe van rechtrichten.
Succes

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:33

silmitan schreef:
Ik garandeer je dat je je paard uit vrije wil 'in de krul' kan laten lopen zonder één enkele hulpteugel of ruk- en trekwerk en ook andere problemen kunnen hiermee worden opgelost.

_/-\o_

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:28

Ik kwam per toeval je forum tegen.
Ik vroeg me af of je al iemand gevonden hebt waarmee het lessen weet klikt.
Mijn paard staat in lepelstraat en heb nu al geruime tijd les van Susanne van den Brink.
Heb nog nooit zo'n lieve en geduldige instructrice gehad.
Toen Susanne bij mij kwam was ik doodsbang voor mijn paard en hij van mij als ik op zijn rug wilde stappen.
Maar dat haar geduldige manier van ontspannen lesgeven durf ik nu alles en hebben ik en mijn paard alle vertrouwen in elkaar.
Ze legt uit waarom je iets doet welke hulpen nodig zijn en we rijden altijd vanuit ontspanning.
Mijn paard is nog jong en loopt nog niet continu aan de teugel, vind ik ook nog niet nodig, maar wanneer hij ontspanning vindt dan begint zijn hoofd vanzelf te zakken en loopt hij mooi los door zijn hele lijf.
Ook heb ik weinig druk op mijn teugels omdat trekken en schoppen geen zin heeft.

Veel suc6 met je zoektocht en eventueel is dit haar website: www.hakene.com