paard opleiden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Re: help!! aub

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:08

Goh, een gevalletje van herfstvakantie? ;)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:27

it_is_me schreef:

Eh? Want :Y) ?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:32

Dit is naar mijn idee wel een hele grote uitdaging voor zo'n jong meisje... en misschien vindt ze het wel leuk om reacties van bokkers uit te lokken? ;)

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:00

Mijn paard werd op 17 jarige leeftijd nog omgeschoold naar het de Reining...dus het is niet onmogelijk, de k wel dat wat de te wil ingewikkeld is...keep it simpel! :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:01

it_is_me schreef:
Dit is naar mijn idee wel een hele grote uitdaging voor zo'n jong meisje... en misschien vindt ze het wel leuk om reacties van bokkers uit te lokken? ;)

Ach, TS stelt gewoon een vraag, niets mis mee. Om nou gelijk te gaan roepen dat het herfstvakantie is, is ook weer zo iets :+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:04

it_is_me schreef:

Dit is van 6 oktober... misschien had ze toen nog geen herfstvakantie ;)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:09

it_is_me schreef:
:roll: Wie weet rijdt ze al haar hele leven, en rijdt ze heel goed?
Waarom toch altijd op leeftijd af gaan...? Als je met je vorige reactie bedoelde 'penny!', dan vind ik deze reacties toch een stuk meer penny...

TS, heel veel succes en als je het echt wilt (, je paard het aankunt en les neemt) dan komt het vast wel goed! +:)+
Al zou ik wel stoppen met het zwaardere werk als je merkt aan je paard dat het te veel wordt. Wel eerlijk blijven tegenover hem. :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:25

Wat vind jij hoge dressuur?
Dat kun je met een draver dus echt wel vergeten,je kunt m onder in de basis best starten hoor,en ook best wel een paar leuke proefjes neer zetten,maar hoge dressuur,,,nee,en dat is helemaal niet erg,want hij is daar gewoon niet voor gemaakt,om et over de leeftijd maar niet te hebben.....overigens waarom zou je dat willen,je gaat met een belg ook niet draven......

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:30

Probereb kan altijd... En is t niets? Heb je t toch geprobeerd en weet je zeker dat je de goede keuze hebt gemaakt om niet verder in de dressuur te gaan :)

shettie_TUPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 13:53

Ladybird schreef:
Liepen er geen paarden van 18 mee op de olympische spelen?? 17 is nog een hele mooie leeftijd hoor!!

HEel veel succes!!

Bedankt!! Ja het is wel zo en ik heb een verzorgpaard gehad dat 28jaar is dat we hebben leren springen en ze is nu fantastisch goed! :D

shettie_TUPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 13:56

ShauniBef schreef:
it_is_me schreef:

Ach, TS stelt gewoon een vraag, niets mis mee. Om nou gelijk te gaan roepen dat het herfstvakantie is, is ook weer zo iets :+

Ik heb niet eens herfstvakantie. Ik heb ook al eerder paarden zadelmak gemaakt en opgeleid dus ik denk dat ik wel al tamelijk wat ervaring heb.

shettie_TUPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 13:57

Eileen_ schreef:
it_is_me schreef:
:roll: Wie weet rijdt ze al haar hele leven, en rijdt ze heel goed?
Waarom toch altijd op leeftijd af gaan...? Als je met je vorige reactie bedoelde 'penny!', dan vind ik deze reacties toch een stuk meer penny...

TS, heel veel succes en als je het echt wilt (, je paard het aankunt en les neemt) dan komt het vast wel goed! +:)+
Al zou ik wel stoppen met het zwaardere werk als je merkt aan je paard dat het te veel wordt. Wel eerlijk blijven tegenover hem. :)

Heel erg bedankt voor de steun. En ik ga je raad ook zeker opvolgen.

dagenraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:06

Ladybird schreef:
Liepen er geen paarden van 18 mee op de olympische spelen?? 17 is nog een hele mooie leeftijd hoor!!

HEel veel succes!!

Had dat paard dezelfde achtergrond als deze ? Denk eens na, die heeft zijn hele leven getraind naar en op hoger dressuurniveau. Dit paard heeft een heel ander lichaam, heel andere mentaliteit, heel andere trainingen gehad....dat is appels met peren vergelijken. En dan nog, hoeveel paarden komen op de Olympische Spelen........hou het wat dichter bij huis en blijf realistisch. Leuk rijden en oefenen ja.......hogere dressuur ? nee.....zeker nooit.

spiranca

Re: paard opleiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:39

Jee, zeg wat een duscussie..Ik geloof niet dat ts de nodige ervaring en inzicht heeft, ze verteld dat ze een 28 jarige heeft omgeschoold tot springpaard, en doet t nu goed????? :?

spiranca

Re: paard opleiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:40

bedoelde natuurlijk discussie, :P

amorbeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:27

Aller eerst gefeliciteerd!

Wat hier al veelvuldig is genoemd Instructie!! Maar ik zou ook lekker beginnen met longeren! Dit kan met passoa, bijzet, touwtje zodat hij zijn rug kan ontspannen en de druk van het bit kan voelen (zonder dat de ruiter in de weg zit). Aan de longe balkjes draven voor de bespiering. En dit dan in combinatie met goede lessen, veel afwisseling. Dan kom je er wel denk ik! En vooral niet over haasten. Bij een "wat" ouder paard gaat de spier opbouw uiteraard een stuk langzamer. Misschien ook een goede brok kopen voor spieropbouw etc.