Paard trekt te hoog op tijdens het springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:31

Waarom maak je er dan druk om? Die van heeft een flap omdat ie ijzers heeft en zijn punten anders in zijn buik slaat maar anders niet hoor :n

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:36

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 18:00

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:14

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:20

Die dingen zijn echt waardeloos, ze schuiven. Maar nogmaals ik snap het probleem niet. Pony schijnt nergens last van te hebben dus wat is dan je vraag? Enige optie die je hebt is een buikflap en dan zul je moeten investeren. Maar aangezien je amper springt en je pony geen ijzers heeft lijkt me dit totaal overbodig.

Anoniem

Re: Paard trekt te hoog op tijdens het springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:35

beter voorkomen dan genezen zeggen ze altijd he! ik zou het maar wel doen TS!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 18:53

Idd daar heb je gelijk in.
Ik wil het eigenlijk verkomen, zaterdag komt de zadel maker en dan vraag ik ook om advies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:23

0152141488 schreef:
Waar ik me ook om zorgen maakte, op dat moment toen die foto's werd gemaakt. ging ze 1x na de sprong een bok geven.

Ik kan je geruststellen. Die bok wordt vaak gegeven omdat het paard zijn spieren boven de sprong heeft gevoeld. Hij heeft zich boven de sprong moeten rekken en zijn spieren voelen dan wat pijnlijk. Niets om je zorgen over te maken maar dat is vaak de reden dat een paard na een hindernis bokt. Het wordt ook wel nabokken genoemd. Ook kan het zijn dat het de ontlading is van de krachtinspanning van de sprong.

Estrellas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:33

Ik zou gewoon een springsingel kopen,
je kan ze voor een leuk prijsje 2e hands krijgen maar ook nieuw hoeven ze niet duur te zijn..

Ik heb even gezocht waar ik het had gelezen,
maar kon het niet vinden.. maar volgens mij heb ik dus ergens gelezen dat juist een paard
met een goed springtechniek zijn benen diep invouwt, een teken van voorzichtigheid etc..
Zou het dus alles behalve afleren, mocht dat kunnen x'D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:09

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:11

Estrellas schreef:
Ik zou gewoon een springsingel kopen,
je kan ze voor een leuk prijsje 2e hands krijgen maar ook nieuw hoeven ze niet duur te zijn..

Ik heb even gezocht waar ik het had gelezen,
maar kon het niet vinden.. maar volgens mij heb ik dus ergens gelezen dat juist een paard
met een goed springtechniek zijn benen diep invouwt, een teken van voorzichtigheid etc..
Zou het dus alles behalve afleren, mocht dat kunnen x'D

Dat klopt, benen invouwen is goed, maar daarbij moet hij de knieen ook richting borst plaatsen en niet zoals deze haf doet, haar hele benen onder haar buik houden. Hierdoor moeten ze hoger springen dan eigenlijk nodig zou zijn.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:21

Ik zie geen probleem, pony heeft geen ijzers en draagt geen stiften. Als je goed kijkt zie je dat de hoefjes ook gewoon plat tegen de buik liggen, dus geen randjes ofzo die er tegen drukken.

Ik vind de springflap singels echt nuttig bij paarden met ijzers en die vaak met stiften springen maar kwaad kan zo'n singel sowieso nooit.
Op marktplaats staan er best veel en bijvoorbeeld vandaag heeft divoza volgens mij 30% korting, dan kun je zo'n flap ook wel voor 60 euro ofzo kopen.

Overigens dat gemiep over dat een springflap gevaarlijk is met ijzers vind ik de grootste kul, tuurlijk kan ie blijven hangen maar dat kan met een gewone singel ook :+

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 18:26

okkee.
Dus ik hoef me geen grote zorgen te maken :)
Fijn omdat te weten.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:41

Buiksingel is slim, maar als je maar zelden springt kan het ook wel zonder! ;)