In het nieuwe setje aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 17:48

maaike5581 schreef:
Wijs besluit om te stoppen met rijden op hem.
Je kan ook andere leuke dingen met hem doen.
En niet banketstaaf bedoeld maar ik denk dat een meisje van 11 er nog niet zoveel verstand van heeft hoe je zit, hoe de pony loopt en of je te groot bent en daardoor je pony hinderd.

Dankje! Ja ik wil graag VD leren maar heb hier geen ervaring mee :o Hij leert nogal graag namelijk en vindt het leuk om te spelen haha :D

Applelover schreef:
Ik vindt je ook inderdaad te groot en je trekt je pony duidelijk in een krul. Ik had ook een bijrijder voor mijn pony en die deed dit ook, de pony in een krul trekken. Ik vond het er niet uit zien maar liet haar er maar op rijden(ik ben in dat soort dingen erg makkelijk). Ik en andere mensen van stal hebben haar er tig keer op gewezen dat ze les moest nemen en dat ze zo de pony kapot reed maar ze wou daar niets van weten want mevrouw wist het zelf zo goed en ze wou geen les nemen. Na een half jaar was mijn pony helemaal naar de klote. Mond kapot getrokken en nek beschadigt omdat ze haar veel te diep reed. Mijn bijrijder had al haar exuses aangeboden en wou zo graag verder maar ik ben vanaf dat moment consequent geworden en ik heb gezegt dat ze op mag hoepelen en dat ik haar nooit meer bij mijn pony in de buurt wou zien. Ze is toen heel boos vertrokken en wou alles wat ze betaalt had aan 'dat stuk paardenvlees' ,zoals zij het noemde, terug hebben maar daar hebben we even een stokje voor gestoken want ze wou dat half jaar zelf dingen betalen voor de pony. Als ik jou was zou ik les nemen op een andere pony die groter is en met deze pony lekker gaan grondwerken of mennen, dat is ook heel leuk.

Dus nu vindt je dat ik lijk op dat meisje die jou pony heeft bijgereden? En dat ik dus helemaal niet kan rijden? En dat ik mijn pony kapot maak? Nou dankje :) Mennen gaat helaas niet aangezien ik daar geen ervaring mee heb en niet de benodigdheden :) Maar wil wel graag VD leren :D

@Niiennke: Dankjewel! :) En ik weet wel dat die te diep loopt en dat ik te lang ben daarom heb ik ook besloten er niet meer op te rijden. :)

@Ilonka_96: Haha dankje :D

sal01

Re: In het nieuwe setje aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:57

Ik wil even kwijt dat, ondanks dat sommige mensen wat onaardig uit de hoek komen, je het commentaar zeer goed opneemt en er echt wat van wil opsteken.
Je wil duidelijk het beste voor je pony en je wilt leren. Supergoed!

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 18:11

Bedankt voor het compliment sal01, dat doet me goed! :o

sal01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:17

Graag gedaan en ik meen het ook echt.

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 18:32

Das erg lief!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:45

sal01 schreef:
Ik wil even kwijt dat, ondanks dat sommige mensen wat onaardig uit de hoek komen, je het commentaar zeer goed opneemt en er echt wat van wil opsteken.
Je wil duidelijk het beste voor je pony en je wilt leren. Supergoed!
Mee eens! :j

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 21:06

Aaw dankje eileen! :o

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:57

Zoals wel vaker gezegd hier vind ik je inderdaad aan de te lange kant voor deze pony voor het plaatje.
Ook lijkt het alsof je pony heel erg onrustig is en geforceerd loopt. Ik zie heel veel spanning zowel bij de pony als bij jou. Je zit niet netjes op één lijn (benen te ver naar voren) en de foto's geven ook het idee dat jij te streng bent in de hand. Je geeft zelf aan dit niet te zijn, maar dat is wel het beeld dat de foto's geven. Ik zie veel liever dat een ruiter meer vanuit ontspanning werkt en het paard naar zich toe laat komen in plaats van druk erop zetten.

Ik zou als ik jou was inderdaad les nemen op een groter formaat, daar kun je denk ik een hele hoop van leren!
Succes in ieder geval :j

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 15:51

Bedankt voor je reactie!
Dat ga ik zeker doen :D

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:38

roucha1 schreef:
Applelover schreef:
Ik vindt je ook inderdaad te groot en je trekt je pony duidelijk in een krul. Ik had ook een bijrijder voor mijn pony en die deed dit ook, de pony in een krul trekken. Ik vond het er niet uit zien maar liet haar er maar op rijden(ik ben in dat soort dingen erg makkelijk). Ik en andere mensen van stal hebben haar er tig keer op gewezen dat ze les moest nemen en dat ze zo de pony kapot reed maar ze wou daar niets van weten want mevrouw wist het zelf zo goed en ze wou geen les nemen. Na een half jaar was mijn pony helemaal naar de klote. Mond kapot getrokken en nek beschadigt omdat ze haar veel te diep reed. Mijn bijrijder had al haar exuses aangeboden en wou zo graag verder maar ik ben vanaf dat moment consequent geworden en ik heb gezegt dat ze op mag hoepelen en dat ik haar nooit meer bij mijn pony in de buurt wou zien. Ze is toen heel boos vertrokken en wou alles wat ze betaalt had aan 'dat stuk paardenvlees' ,zoals zij het noemde, terug hebben maar daar hebben we even een stokje voor gestoken want ze wou dat half jaar zelf dingen betalen voor de pony. Als ik jou was zou ik les nemen op een andere pony die groter is en met deze pony lekker gaan grondwerken of mennen, dat is ook heel leuk.

Dus nu vindt je dat ik lijk op dat meisje die jou pony heeft bijgereden? En dat ik dus helemaal niet kan rijden? En dat ik mijn pony kapot maak? Nou dankje :) Mennen gaat helaas niet aangezien ik daar geen ervaring mee heb en niet de benodigdheden :) Maar wil wel graag VD leren :D

Hoe IK het begrijp is dat Applelover een voorbeeld geeft van wat er kan gebeuren als je op zo een manier rijd. imo zegt ze niet dat jij dat ook doet.

Vind het heel goed van je hoe je reageert op t commentaar hier.
Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Je hoeft niet meteen te besluiten om je pony te verkopen.
Er zijn nog meer leuke dingen om te doen.
Je kunt longeren en van daaruit naar de dubbele longe en het grondwerk.
En natuurlijk de VD. Mocht je daar niets van af weten zou je eens een keer een les van iemand kunnen nemen. en er zijn zat boeken over te vinden.

edit: zie net dat jouw pony maar 1 cm kleiner is dan die van mij.
Ben jij dan zo groot?

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:25

@furyke: Ja zo kan het natuurlijk ook, daar heb ik niet aangedacht :o
Dankje! Ik heb ook niet naar aanleiding van dit topic besloten om hem te verkopen maar liep er al een tijdje mee. Ik vindt dat hij beter verdient want hij kan zoveel maar hij kan het niet hier. Maar ik moet wel me zusje overtuigen.

Ik ben 1.73 ongeveer dus valt wel mee toch :o Hoe groot ben jij dan? :)

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:48

Hoe groot is je pony dan? Ik zelf ben ook 1.73. En mijn pony is 1.47

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:53

Hugo is 1.37 :)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:13

Ik ben 1.65 en mn pony is 1.38m
Vind zelf dat t bij mij net kan. (Foto in profiel).

Zit dan toch wel een flink verschil in.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:50

hee kell ik vind da je hem wel weer redelijk aan het lopen hebt :)
gaat het nu ook goed enzo?
je bent te groot dat wel maar dat wist je ook al :P
en dat ene meisje dan dat roucha poetst heeft die geen rij ervaring?

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 09:14

furyke schreef:
Ik ben 1.65 en mn pony is 1.38m
Vind zelf dat t bij mij net kan. (Foto in profiel).

Zit dan toch wel een flink verschil in.

Ja inderdaad haha :)

Esprit4 schreef:
hee kell ik vind da je hem wel weer redelijk aan het lopen hebt :)
gaat het nu ook goed enzo?
je bent te groot dat wel maar dat wist je ook al :P
en dat ene meisje dan dat roucha poetst heeft die geen rij ervaring?

Vind je? Ik niet haha al is t wel beter vergeleken met vroeger! :)
Gaat wel redelijk haha. :)
Ja klopt haha helaas. En nee dat meisje rijdt nog maar een klein jaartje dus wordt hem niet :(

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:35

Nee das dan geen succes
ik vind dat je hem nu weer best goed hebt voor wat er voor met hem aan de hand was dus toppie :)

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 13:22

ah dankje!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:10

Ik zie/zag deze pony vaak als ik naar m'n werk ga.. Leuk ding is het. Maar ik vind m ook zo nu en dan te diep lopen..
En je mag wat meer voor je uit kijken;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:11

Leuk beestje en setje...maar ik vind het geen gezicht meid...je ben veelste groot voor hem...

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:56

Ik vind ook inderdaad dat de pony te diep loopt. Mocht je nog gaan rijden probeer dan eens om je pony er meer met het neusje uit te laten lopen. Zorg dat hij goed zijn achterhand eronder zet en laat je handen een beetje naar voren vieren zodat hij hoger komt met zijn neus.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:06

Zertab schreef:
Leuk beestje en setje...maar ik vind het geen gezicht meid...je ben veelste groot voor hem...

Als je ook leest zie je dat ze niet meer gaat rijden maar andere dingen gaat doen en het is jammer maar hij heeft zijn groote niet mee het is af en toe een donders vervelende pony maar wel vet cute :3

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 23:19

Dat klopt :)
Het is jammer maar beter zo.
Jullie alsnog bedankt voor jullie reacties! :)

zolady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:32

ik denk dat het paard zo voorwaarts is omdat jij iets te groot bent.
ik zelf heb dat namelijk ook gehad ik heb er maanden op geoefend maar dat heeft niet geholpen.
toen er iemand kwam kijken(om hem te kopen) en dat meisje stapte op))veel kleiner dan dat ik ben)
niks aan de hand bleef netjes bij haar lopen er was zelfs ontspanning te zien..
ik denk dat daar de spanning en het voorwaarts vandaan komt..

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:16

Ik vind je echt véééél te groot voor je pony, en hij loopt veel te diep. Op bijna iedere foto loopt hij achter de loodlijn. Sorry, ik vind het er echt niet fijn uitzien.