Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lovely schreef:Dat is misschien in dromenland en de perfecte wereld allemaal zo, maar TS zit met een probleem waardoor het allemaal even wat minder perfect is.
aeolusnr1 schreef:Jij bent blijkbaar nu als ruiter , fysiek niet helemaal in orde, de beperkingen die je nu hebt blijken vrij ernstig te zijn, zoiets kan je niet echt oplossen door hulpteugels of ander bit of ......
En de vraag is voor mij wel of een tinker idd zo ver kan geraken, een tinker is er eigenlijk niet echt voor gebouwd.
Een gewichtheffer een marathon laten lopen is ook niet echt een goed idéé.
midgie schreef:Lovely schreef:Dat is misschien in dromenland en de perfecte wereld allemaal zo, maar TS zit met een probleem waardoor het allemaal even wat minder perfect is.
Ik denk dat je in dromenland leeft als je denkt dat je dit alles met hulpteugels en met kracht moet oplossen, de realiteit is dat je dit op kan losen door zacht en klein te werken, geloof me ik heb ook een tinker die zwaar in de hand kan zijn als je te groot werkt, verfijning is nog altijd de beste manier, een paard wat hangt dat gebruikt zijn achterhand niet goed, dat moet je oplossen door te weten waar je mee bezig ben en waar en wanneer je een hulp moet geven, dat heeft niks met wel of niet kunnen rijden te maken maar met weten hoe je moet rijden en hoe je een hulp moet en kan geven om dingen op te lossen, een hangent paard doe je geen scherper bit in zoals ook al genoemt maar ik zou dan eerder het bit eruit halen en gaan werken aan de plaatsing van de schedel inplaats van aan de onderkaak gaan hangen, en kanteling van de bekken zodat het dier kan dragen inplaats van op de voorhand hangen en dat kan echt allemaal zonder dat je pijn in je lijf krijg, als je zelf al pijn hebt moet je juist verfijnt gaan werken, dat zal het paard eerder oppakken dan alle grote hulpen, ook is het belangrijk te belonen dat word vaak bij dit soort paarden vergeten, leren voelen en loslaten dat is de sleutel denk ik bij een paard wat hangt, maar ook zeker bij een paard wat loslaat.

inmiddels pagian 2 zie ik al 

typisch als je niet weet hoe het werkt.
Lowara schreef:Lovely ziet het trouwens tot nu toe eigenlijk precies zoals de situatie is; ik KAN het allemaal wel, paard ook prima, maar door omstandigheden ben ik fysiek nu de eerste tijd niet in staat geweest hier iets met haar aan te doen.
poes schreef:Van de mensen die hier roepen géén hulpteugel...
wie rijdt daar ook daadwerkelijk niveau M van?
Mensen, die hulpteugel, zéker een chambon, is juist het tegenovergestelde van kracht zettentypisch als je niet weet hoe het werkt.
Ik wil eens zien welk paard daar vaster van gaat lopen zi.
Kan net een hele mooie manier zijn om de opstart te kunnen maken, en over een paar weken rijd je er zo weer mee weg.
Hier ga je het paard echt niet slechter mee maken, altijd dat heilig gedoe...
midgie schreef:poes schreef:Van de mensen die hier roepen géén hulpteugel...
wie rijdt daar ook daadwerkelijk niveau M van?
Mensen, die hulpteugel, zéker een chambon, is juist het tegenovergestelde van kracht zettentypisch als je niet weet hoe het werkt.
Ik wil eens zien welk paard daar vaster van gaat lopen zi.
Kan net een hele mooie manier zijn om de opstart te kunnen maken, en over een paar weken rijd je er zo weer mee weg.
Hier ga je het paard echt niet slechter mee maken, altijd dat heilig gedoe...
Ik rij op een hoger niveau ,
Het gaat er niet om dat je paard vast loopt maar het gaat erom dat je zelf leert voelen en zonder wat dan ook kun je heel klein werken,
Ja en wat steld het M voor al sje paard op de voorhand dendert, want dat zie je ook vaak genoeg, het is en blijft te veel druk van voren is een niet dragen paard en dat zul je als je erop wil zitten toch moeten oplossen , helaas denken heel veel mensen dat je voor het paardrijden spierballen moet hebben , maar ook als je gene krcht hebt en pijn in je lijf kun je rijden ook op een paard wat zich sterker maakt, want dat valt op te lossen , altijd pijn niet , ik spreek uit ervaring

)
RianneH schreef:Hoger dan M2 zoals is het lees. Maar is dat belangrijk? Is het belangrijk of mensen die advies geven ooit wel eens op een paard hebben gereden die trekt? Op een tinker rijden? Zelf een soortgelijk probleem hebben gehad? Waarom moet er aan criteria worden voldaan wanneer er onderbouwd advies wordt gegeven?