Ugss SHB! Zwarte parel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noahlady

Re: Ugss SHB! Zwarte parel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:01

oeh.. vind het er eerlijk gezegd ook niet héél fijn uitzien.
Het meeste is wel al gezegd, maar wilde ook even kwijt, dat je scheef op je paard zit, je benen héél erg afsteekt, de stangteugel echt véél te strak staat...
Ik zou lekker nog even verder trainen op een trens en zorgen dat jezelf in evenwicht bent op je paard.Dat scheelt al een hoop.

Het is een mooi paard!
Ga gewoon lekker zo door (op trensje) en jullie komen er vast wel!

Ben trouwens wel erg benieuwd naar de "nieuwe" foto's!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:37

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Revster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:15

Mooi paard!!
Inderdaad meer op je houding letten; probeer te werken aan een onafhankelijke zit, zodat je het paard zo min mogelijk stoort en niet hard in de mond zit.
Neusje mag er ook wel wat meer uit.

Je hebt les lees ik. Dus dat komt denk ik wel goed!
succes!

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:22

Ik moet zeggen dat ik sommige reacties hier nogal overdreven vind hoor.. Op zich vind ik je S&T gebruik nog heel zo storend niet. Op de laatste foto is de stang inderdaad wat doorgeslagen, maar dat kan ook komen dat de kinketting net even te los hangt.

Voor mij ziet het er nu in elk geval uit of ze niet vanuit de schoft opgericht loopt, dus zich net wat strak houdt in de bovenlijn. Dus ik zou met name die hals nog meer proberen te laten zakken, en vandaar steeds net wat naar de hand toe blijven rijden zodat ze niet zo achter de loodlijn blijft hangen. Maar daarin mag ze dan ook weer niet teveel uit elkaar vallen en daardoor van het achterbeen aflopen. Gewoon zelf proberen uit te vissen wat voor jullie werkt, en dat geldt evengoed voor weer naar trens of niet.

Succes in elk geval! :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:24

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:18

Ziet er leuk uit hoor Henke :)
Ik denk dat ze zelf wel weet wat ze doet mensen. :)

Snorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:07

Machtig paard!
Ik denk dat je zelf ook de punten wel weet waar je aan moet werken. Voor alles is een eerste keer, en je kunt niet alles meteen goed doen, dus trek je niet teveel aan van sommige onaardige reacties hier. De beste stuurlui staan ten slotte aan wal. :D Gaat vast wel goed komen, maar ik ben het er wel mee eens dat je je beter eerst kunt focussen op de basis en er een trensje in hangt totdat je dit paard beter kent en uit kunt zitten. Het moet wel vriendelijk blijven ten slotte. Succes!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:54

Ik vind de plaatjes niet heel storend had alleen het idee dat het paard een klein beetje vasthoud in de bovenlijn. Dit kun je oplossen door eerst goed lang en laag te rijden en vervolgens het hoofd van het paard steeds een stukje hoger in te stellen. Af en toe weer een stapje terug om te controleren of je paard nog goed nageeft.
Je zit kun je verbeteren door eens aan de longeerlijn te gaan rijden, teugels en beugels eraf en zo te hobbelen. Spierpijn verzekerd maar je zit gaat er erg op vooruit als je dat een aantal keren doet;)