Vooruitgang, of juist niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 19:09

Melanievs schreef:
pien_2010 schreef:
Tja, je zegt dat hij altijd met slof is gereden. Als je alleen de foto's had laten zien zonder verhaal en filmpjes dan zou ik geschreven hebben dat ik eerste foto het fijnste vindt om te zien. Mooi trots paard laat je zien. De andere foto's en filmpje vind ik niet fijn om te zien. Je rijdt je paard van voren naar achteren (dat doet bijna iedereen dus je bent in goed gezelschap), je paard loopt achter de loodlijn omdt hij te veel met druk wordt gereden en ik zie dat gewoon niet graag. Ik vind dat je een mooi paard hebt en het rood staat hem goed.

Een mooi trots paard op de foto? Nou sorrý hoor, maar ik zie daar toch duidelijk spanning :Y)

waar?

ThinkAgain

Re: Vooruitgang, of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:12

Ik vind ze alledrie niet fijn om te zien, maar als ik moet kiezen zijn de laatsten toch beter, omdat hij daar niet één brok spanning is, maar aan z'n hoofdhouding mag nog wel wat gedaan worden

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:32

Hoofdhouding komt vanzelf wel. Dit is gewoon een goed uitgangspunt om verder te trainen. Veel schakelwerk gaan doen en zo af en toe eens wat oprichting vragen. Dan komen die spieren ook wel weer terug. Dat hij nu schraal oogt, heeft ook te maken met het anders gebruiken van de spieren dan voorheen. Ik vind het niet storend, maar houd wel het voer in de gaten. Zoveel mogelijk hooi geven als het kan. Succes verder.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:08

Vind dat je in het filmpje goed de vooruitgang kunt zien.
Dat hij achter de loodlijn loopt is logisch, dit is een totaal nieuwe houding die het paard aan het aanleren is.
Opmerkingen als 'waarom rij je hem niet 'gewoon' met zijn neus eruit' .. Dat gaat niet van de ene op de andere dag lijkt mij? Ik heb er ook wel een tijdje over gedaan voordat ik uberhaupt gelijke druk kreeg, en ik ben toch van mening dat je zonder gelijke druk niet heel ver komt wat betreft de hoofd hals houding. Eerst maar eens die rug ontspannen en licht contact houden van voren, als ik het goed zie dan doe je dat in het filmpje al. Hij zal vanzelf de druk gaan nemen en uitschuiven. Als jij tenminste meegeeft en ontspant als hij dit doet.
Super leuk paard en een goede vooruitgang in mijn ogen. :) Succes en veel plezier samen. Als je dit na 1,5 maand bereikt hebt dan komt het vast goed. Ben benieuwd naar foto's van over een paar weken!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 06:00

Melanievs schreef:
pien_2010 schreef:
Tja, je zegt dat hij altijd met slof is gereden. Als je alleen de foto's had laten zien zonder verhaal en filmpjes dan zou ik geschreven hebben dat ik eerste foto het fijnste vindt om te zien. Mooi trots paard laat je zien. De andere foto's en filmpje vind ik niet fijn om te zien. Je rijdt je paard van voren naar achteren (dat doet bijna iedereen dus je bent in goed gezelschap), je paard loopt achter de loodlijn omdt hij te veel met druk wordt gereden en ik zie dat gewoon niet graag. Ik vind dat je een mooi paard hebt en het rood staat hem goed.

Een mooi trots paard op de foto? Nou sorrý hoor, maar ik zie daar toch duidelijk spanning :Y)

Ik kijk naar het paard totaal zijn bespiering zoals ik al eerder schreef. Op het filmpje wordt paard duidelijk van voor naar achteren gereden. Vind ik niet fijn. Foto is moment opname en zoals ik al eerder schreef dat is ook niet goed.

Freeride heeft het met haar vraag goed omschreven:
"Waarom rijdt je hem niet gewoon met de neus eruit, hals op lengte en buigen vanuit de schoft, achterhand er lekker onder en soepel maken en balans geven, die krul aan de voorkant is echt niet goed om te zien en niet goed om te doen. dit paard moet naar voren naar voren naar voren. je mag zelf ook wel iets meer rechtop in balans zitten, nu zit je tegen met je schouders regelmatig veel te ver naar achteren, je bent ook erg stug in je armen, ontspan zelf ook eens lekker, soepelere armen en schouders en je hand naar voren durven steken, het is wel een hartstikke leuk paard".

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 21:46

Afbeelding
Afbeelding

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:52

Absoluut vooruit gegaan, super *\o/* Ben benieuwd om jullie te zien over een half jaartje, denk dat je hem dan echt lekker aan het lopen hebt!

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 22:03

danku

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 07:45

Je paard heeft geen moeite met het laten vallen van de hals, dat is een goede basis voor het verdere werk. Ook met de bijzet, kan je al veel schakelwerk doen. Hij mag wat meer over de rug gaan bewegen, dan komt het vanzelf goed!

IHEquipment

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:56

zoals karijn al vermeldt, het gaat bij dit paard waarschijnlijk om de achterhand, heb je een mogelijkheid
om met passoa te longeren? zo train je de achterhand er extra bij.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:33

Ik kan de laatste 2 foto's niet zien helaas, maar de eerste foto is absoluut niet fijn om te zien.. Filmpje daar in tegen zie ter al een stuk beter uit. Ga mee met het -meeste- commentaar van hierboven.

Maar het lijkt net alsof je met het staan je optrekt aan de teugels.. Onbalans vanuit jezelf.. Zadel aan de krappe kant.. Probeer ook goed aan je eigen houding en balans te werken, dan gaat je paard ook weer stukken beter lopen!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:37

Ik heb je filmpje gekeken maar potdorie, laat dat dier eens los van voren en werk hem eens in de juiste houding vanuit die achterhand. Je werkt hem tegen zo.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 17:39

Damoiseaux2 schreef:
Maar het lijkt net alsof je met het staan je optrekt aan de teugels.. Onbalans vanuit jezelf..

Thankz voor de tip, maar ik trek me niet op aan teugels :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:43

Als je geen tips aan wil nemen, waarom open je dan een topic? Je bent alleen maar excusen aan het verzinnen voor zover ik kan lezen....

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 17:48

Omdat de foto's in de openingspost niet meer werken:

Afbeelding
Afbeelding

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:49

blubdevis schreef:
Damoiseaux2 schreef:
Maar het lijkt net alsof je met het staan je optrekt aan de teugels.. Onbalans vanuit jezelf..

Thankz voor de tip, maar ik trek me niet op aan teugels :)

Nogmaals, het lijkt zo.. Het lichtrijden gaat niet vanzelfsprekend.. Ik zie er iets aan.. Kan er alleen niet precies een vinger opleggen.

Palmboom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:52

Ik vind wel dat jullie vooruit zijn gegaan hoor! eerst loopt hij echt gespannen, nu vind ik dat hij vele beter loopt :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:55

De nieuwe fotos kan ik niet zien, maar dat filmpje is héél wat beter dan die eerste foto!
Super :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:22

Dat paard crosste voorheen als een kameel door de bak afgaande op de 'begin' foto's.
Er wordt wel degelijk vooruitgang geboekt.
Verandering gaat echter in kleine stapjes, zoiets heeft tijd nodig... ik vind dat men wel iets meer mag benadrukken dat de ruiter zijn best doet voor het paard en het dier 'eerlijker' wil rijden.
Dat niet alles in 1x lukt lijkt me evident, maar een beetje gematigder reageren mag wel. Ik denk dat er van ons allen foto's zijn die een minder fraai beeld geven.

Genoeg te leren, genoeg te doen, maar voor wie niet?! Lekker lessen, lekker je tijd nemen... en gooi er maar lekker wat hooi tegenaan!

Soraya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:49

Ik denk dat aantal met mij vinden dat de nadruk nu niet/minder moet liggen het rond rijden van het paard. Het paard is jarenlang met een slof gereden, de beweging is eruit gereden, paard is met de rem erop gereden. Daarom is het paard rennerig geworden. Wat nu mijns inziens belangrijk is is de beweging weer in het paard krijgen. Mijns inziens lukt dat alleen wanneer je met een lange teugel het paard eerst maar eens een hele tijd gewoon laat lopen. Tempo wisselingen, wendingen enzovoorts, zijn op die manier allemaal te rijden. Als hij dan actiever is vanuit zijn achterbeen en meer durft te zakken, meer op zijn achterbeen loopt, gaat hij ook vanzelf zakken in zijn hoofd/halshouding en kan je de teugels aannemen. Dan dwing je het paard niet om aan de teugel te lopen. Kortom helemaal de basis weer oppakken en niet te veel bezig zijn met het aan de teugel. Dat komt daarna wel!

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 21:32

Afbeelding

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:37

Is dat t zelfde paard als die van dat topic een tijdje terug? waar je best wel wat kritiek op kreeg?
zo ja, dan vind ik dit er al een heel stuk beter uit zien hoor, alleen vind ik hem in het filmpje wat opgekropt lopen nog soms.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:41

Wat een vooruitgang heb jij al geboekt zeg! Probeer alleen je handen iets lager te houden en iets meer bij elkaar te doen.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 16:59

Dank u..

Ben benieuwd wat jullier hier van vinden..:

Afbeelding

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:14

Oei, lastig hoor, want de foto's zijn niet scherp. Maar zo op het oog, vind ik het er niet slecht uitzien. Waar train je nu vooral op?