Kop omhoog help...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: Kop omhoog help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:05

Ik denk dat je dit probleem niet oplost.
En waarom ??

Het is niet je eigen pony.
Meerdere mensen en kinderen rijden haar.
Je komt zelf maar één keer in de week.
Eigenaar wil er geen kosten aanmaken.
(Ik adviseer in zo'n geval als eerste een echte paardentandarts.)

Dus wil je het probleem oplossen ??

Zoek een andere verzorg pony.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 18:08

MirandaFuego schreef:
KozieZ schreef:
Ik zou eerst eens navragen wanneer dat meisje rijdt, bij wie hij wel lekker loopt. Als de pony daar wel lekker ontspant, kan je aan haar tips vragen hoe zij dan rijdt.

Maar loopt ze daar écht lekker of wordt ze in de krul getrokken waardoor de problemen juist onstaan/erger worden?
Les nemen is de enige oplossing, je wil dat toch gaan doen dus zo snel mogelijk, dan denk ik dat het wel beter zal gaan.
De zure manieren bij het opzadelen kunnen namelijk ook ingebakken zijn, het dier hoeft geen pijn te hebben op dit moment.
Het zelfde met het rijden, zo'n houding kan gemakkelijk gewoonte zijn, als je een beetje kunt rijden (dus les!) kun je dit best eenvoudig oplossen.
Als er dus echt geen lichamelijke dingen mis zijn, dat ik kan ik zo niet zien, dan kun je het prima oplossen, natuurlijk zonder hulpteugels, die het alleen maar verergeren.

Ik heb dat meisje nooit zien rijden, maar ik doe dat paardje pas 2 weken. Ik weet niks van dat meisje af verder en heb dr nummer ook niet enzo.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:18

Nee, maar ik denk dat jij zowiezo het verschil niet weet wat in de krul trekken of op een goede manier rondrijden is, volgens mij heb je zelf daar nog niet zoveel verstand van.
Geeft verder niks, dat is iets wat je nog moet leren.
Ik zou zeggen, met les gaat het vast wel beter, het is misschien niet ideaal dat er verschillende mensen op rijden, maar dat betekent niet dat jij er niks van kunt leren.
Op een manege paard rijden ook verschillende mensen en daar kun je heus ook wel wat mee als je weet wat je moet doen!
Dus probeer het en maak gewoon veel plezier met je pony!

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 22:26

MirandaFuego schreef:
Nee, maar ik denk dat jij zowiezo het verschil niet weet wat in de krul trekken of op een goede manier rondrijden is, volgens mij heb je zelf daar nog niet zoveel verstand van.
Ik zou zeggen, met les gaat het vast wel beter, het is misschien niet ideaal dat er verschillende mensen op rijden, maar dat betekent niet dat jij er niks van kunt leren.
Op een manege paard rijden ook verschillende mensen en daar kun je heus ook wel wat mee als je weet wat je moet doen!

Wat een bullshit. Hoe ken jij weten hoe ik rij en niet het verschil weet tussen in de krul trekken of op een goede manier rondrijden. Ik ben geen gekke Henkie... Tuurlijk weet ik dat... :') niet zomaar dingen gaan lopen concluderen zou ik dan maar zeggen.... Hoe ken jij dat nou weten of ik dat nou wel of niet weet :')

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 22:28

MirandaFuego schreef:

Ik rij al vanaf mijn 8e en ook al wedstrijd ervaring hoor .. Veel vschilende bijrijdpaarden gehad dus ga mij niet dingen vertellen of ik het wel of niet weet ;)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 22:33

mnkortleve schreef:
Natuurlijk is het op te lossen, gewoon goede rijles nemen.
Maar als er meerdere mensen op rijden valt het vaak niet mee, jij probeer het probleem aan te pakken terwijl de ander er misschien niets aan doet.
Ik rij mijn paard ongeveer 7 dagen in de week en soms in het weekeind rijd mijn bijrijdster op hem en ik merk het gelijk als dit zo was.
Ik zeg niet dat ze het verkeerd doet, maar wel anders, wij hebben aardig dezelfde ideeën dus het is goed te doen ik heb er geen problemen mee eigenlijk is het heel interessant ik kan nl precies merken waar de punten zitten die zij of juist ik niet goed aan pak, maar als je echt totaal verschillend ben dan is het geen rijden. :n
Dus als er de hele week ruk en pluk werk verricht word dan haal jij dat er niet uit met 1 keer in de week rijden en is het in principe zonde van je tijd, ik zou persoonlijk niet op zo'n paard willen rijden en vooral geen geld in willen investeren, want je komt toch niet vooruit. of anders gezegd zielig voor het paard dat je er aan mee werk hem naar de knoppe te rijden als je er wel op gaat zitten

Ik hoef er niet voor te betalen. En wat betreft dat kleine zinnetje... Onzin. Want ik wist niet dat het zo erg was als nu gezegd wordt

gucci16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:41

michelle933 schreef:
Jasmijn159 schreef:
Is hij wel eens naar de tandarts geweest?
Ligt het zadel nu wel goed?

Voor zo ver ik weet, is dit zadel goed.
Ja hij was nooit naar de tandarts geweest bij zn vorige eigenaar. Maar bij deze wel. Hij had allemaal gaatjes, en tandplak dat ik hoorde. Maar daar is wat aan gedaan.

Hahahahaha oh sorry hier moet ik even om lachen. Paarden hebben geen gaatjes en tandplak, dat hebben mensen. Paarden hebben haken en wolfstandjes ;)[/quote]
*D :j _/-\o_

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 23:06

michelle933 schreef:
mnkortleve schreef:
Natuurlijk is het op te lossen, gewoon goede rijles nemen.
Maar als er meerdere mensen op rijden valt het vaak niet mee, jij probeer het probleem aan te pakken terwijl de ander er misschien niets aan doet.
Ik rij mijn paard ongeveer 7 dagen in de week en soms in het weekeind rijd mijn bijrijdster op hem en ik merk het gelijk als dit zo was.
Ik zeg niet dat ze het verkeerd doet, maar wel anders, wij hebben aardig dezelfde ideeën dus het is goed te doen ik heb er geen problemen mee eigenlijk is het heel interessant ik kan nl precies merken waar de punten zitten die zij of juist ik niet goed aan pak, maar als je echt totaal verschillend ben dan is het geen rijden. :n
Dus als er de hele week ruk en pluk werk verricht word dan haal jij dat er niet uit met 1 keer in de week rijden en is het in principe zonde van je tijd, ik zou persoonlijk niet op zo'n paard willen rijden en vooral geen geld in willen investeren, want je komt toch niet vooruit. of anders gezegd zielig voor het paard dat je er aan mee werk hem naar de knoppe te rijden als je er wel op gaat zitten

Ik hoef er niet voor te betalen. En wat betreft dat kleine zinnetje... Onzin. Want ik wist niet dat het zo erg was als nu gezegd wordt

Als je rijles neem dan steek je er geld in dus betaal je er voor ;)
Ik vind het geen onzin, want dat jij niet door heb dat er iets mis is als een paard zo loopt zegt wel iets over je rijden.
Je verdere reacties op anderen vind ik erg aanvallend, je vraag om tips en die krijg je of je het er nu mee eens ben of niet je vraag er zelf om.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 07:55

Joolien schreef:
Ik vind die foto's er niet echt lekker uit zien, pony lijkt nog steeds pijn te hebben. Ik denk dat deze pony meer baat heeft bij een osteopaat ofzo. Daar kun je rijtechnisch wel wat aan doen, maar dan moet je echt heel goede begeleiding hebben.

Hier ga ik in mee, ik zou zelfs niet meer op zo,n dier gaan zitten.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:15

Het paard is geen kreng, bij het opzadelen gaat het gewoon al fout. Weetje zeker dat het zadel past? Dat het niet kneld oid. Ook niet als je erop zit.

Op het moment van singelen word het een 'kreng' daar begint het dus vanuit daar moet je zoeken.

Maar zoals eerder aangegeven door iemand anders, ik denk ook niet dat je zelf veel bereikt met dit paardje aangezien het niet je eigen is enzv. enzv.

Ik zou de eer aan mezelf en het paardje houden en opzoek gaan naar aan ander paardje om te rijden.
Daar is het probleem van het paardje nog niet mee opgelost, maar dan werk jij in ieder geval niet meer mee aan het paard pijn doen

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 10:23

Ja jullie hebben makkelijk praten hè.. Jullie hebben allemaal eigen paarden en geld ervoor...ik ga er niet mee stoppen, desnoods met rijden maar niet met die pony..

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:32

michelle933 schreef:
Ja jullie hebben makkelijk praten hè.. Jullie hebben allemaal eigen paarden en geld ervoor...ik ga er niet mee stoppen, desnoods met rijden maar niet met die pony..

Je hoeft niet te stoppen , maar zoek de oorzaak waarom het dier zo doet, ga niet meer op de rug totdat dat duidelijk is,
Wel of geen geld of eigen paard .
Als het dier helemaal is nagekeken en zijn zadel ook enz en dat is ok zul je bij jezelf moeten gaan zoeken,

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:36

op deze manier zou ik er ook niet meer opstappen...echt meer aan de hand lijkt wel

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 10:50

:') Ik doe de pony maar 1 keer in de week. Dan zxou ik dus moeten stoppen en de rest die erop rijdt niet, want daar hoor ik jullie niet over :')

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:59

Nee, het klinkt ook allemaal niet aardig van ons maar we bedoeling het in het belang van het paard en dus ook in jou belang.

Dat de rest erop rijd doen ze zelf. En daarom gebruikte ik ook de verwoording 'de eer aan jezelf houden'
Natuurlijk is het lastig. Maar je komt hier met het probleem en vraagt om hulp.
Als de eigenaar er verder niets in ziet dan kom je er niet uit dat is wat er gezegd word.

Als ik het zwart wit zou bekijken zou ik eerst gaan zoeken bij het zadel omdat het daar begint.
Maar als de eigenaar er niets van wil weten, dan gaat dit niet lukken.
En het kost geen vermogen om je zadel te laten na kijken of het wel goed past op je paard.
Je kunt een zadel maker laten komen, maar je kunt ook even flink op zoek gaan naar iemand die het je ook kan vertellen. Vraag rond bij je paardenvrienden of die misschien je kunnen vertellen ja ik ken nog wel iemand!! (pas op dat het geen doe het zelfer is die denkt alles te weten)

Als die andere ruiters ook met dit probleem zouden aan kloppen zouden ze gewoon het zelfde advies hebben gekregen.
Het is niet dat jij minder bent als die anderen hoor absoluut niet!!
Sterker nog jij vraagt om hulp jij ziet dat er iets niet goed komt, dus als ik het bekijk vind ik je dan de verstandigste van alle ruiters die op dat paardje stappen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:14

Joolien schreef:
Hahahahaha oh sorry hier moet ik even om lachen. Paarden hebben geen gaatjes en tandplak, dat hebben mensen. Paarden hebben haken en wolfstandjes ;)

Paarden kunnen wel tandsteen hebben. (Dat bedoelt ze mss met tandplak). En haakjes lijkt wel een beetje op gaatjes. :D

Freefeelster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:32

Ik vind het een beetje jammer dat je dit paardje een 'krengetje' noemt. Je kent haar nauwelijks.
Een paard vertoond bepaald gedrag met een rede. Mogelijk heeft ze pijn of angst of moeten jullie gewoon aan elkaar wennen.
Leg het medische gedeelte bij de eigenaar neer, die is daar verantwoordelijk voor.
Ga zelf lekker werken aan een band met je paardje en leer haar beter kennen.
Succes!

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 21:10

Freefeelster schreef:
Ik vind het een beetje jammer dat je dit paardje een 'krengetje' noemt. Je kent haar nauwelijks.
Een paard vertoond bepaald gedrag met een rede. Mogelijk heeft ze pijn of angst of moeten jullie gewoon aan elkaar wennen.
Leg het medische gedeelte bij de eigenaar neer, die is daar verantwoordelijk voor.
Ga zelf lekker werken aan een band met je paardje en leer haar beter kennen.
Succes!

ik zeg niet dat ze een kreng is..
ze gedraagt zich als een kreng..

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:53

Kun je ook anders zien , ze gedraagt zich niet als kreng maar als een paard wat niet begrepen word door een mens .

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:23

michelle933 schreef:
MirandaFuego schreef:

Wat een bullshit. Hoe ken jij weten hoe ik rij en niet het verschil weet tussen in de krul trekken of op een goede manier rondrijden. Ik ben geen gekke Henkie... Tuurlijk weet ik dat... :') niet zomaar dingen gaan lopen concluderen zou ik dan maar zeggen.... Hoe ken jij dat nou weten of ik dat nou wel of niet weet :')

Wat ik vertel is geen stierenstront, jij verteld zelf dat je niet weet hoe je dit paardje in de goede houding moet laten lopen.
Dus als je het allemaal zo goed weet, waarom vraag je dat dan?
En waarom leg je niet uit wat je hebt geprobeerd om het voor elkaar te krijgen?
Je raakt nooit uitgeleerd en hebt altijd nog veel bij leren, ik rij al vééél langer dan jou en heb zoveel ervaring, dat kun jij nooit inhalen.
Ook heb ik veel mensen geholpen die problemen hadden met hun paard.
Je mag wel eens wat normaler reageren, ik heb je een heel beschaafd antwoord gegeven.
Op dat vlak kun je dus ook nog wat leren.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:24

michelle933 schreef:

Meid probeer eerst gewoon een lekker met een instructrice aan de slag te gaan. Is dit een mogelijkheid voor je?

Iedereen kan natuurlijk heel erg hard roepen dat het paard nog steeds last van zijn rug zal hebben, dit is absoluut een hele grote kans, maar misschien kan dit rijtechnisch al een heel deel worden opgelost.
Niemand kan zo echt zien dat het paard pijn lijdt.

Als een paard namelijk op de verkeerde manier gereden wordt kan het zijn dat het paard hier gaat ontlasten en dit is dan niet op de goede plekken.
Mocht het na een flinke tijd les echt niet vooruitgaan zou ik persoonlijk niet meer op het paardje gaan zitten.
Hoogstwaarschijnlijk heeft deze dan echt zodoende last van zijn rug dat je hem dan met elke keer rijden alleen maar meer pijn bezorgt.
Natuurlijk kun je er dan nog wel andere dingen mee doen!

Ga wel echt hulp zoeken want als je het paardje op deze manier door blijft rijden zal het alleen maar meer gaan escaleren en dat is natuurlijk niet wat je wilt. ;)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:08

Nogmaals, zoek eerst uit wanneer dat meisje rijdt, met wie het volgens de eigenaar of stalgenoot of wie dan ook wel goed gaat. Als blijkt dat de pony bij haar inderdaad goed loopt, ligt het eerder aan het rijgedrag van alle anderen en minder snel aan bijvoorbeeld het zadel. (of zij moet met een ander zadel rijden)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:17

Probeer eens een les en overleg met de instructrice. Een goede instructrice kan je dan ook wel tips geven waar je eventueel moet gaan "zoeken". Meestal kunnen ze je met raad en daad bijstaan.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 02:04

Osteopaat of hoe je het ook schrijft is geweest..geen last van zijn rug.. Alleen wat oudzeer.
Kreeg tehoren dat hij altijd met een harde hand is gereden.. Miss dat die daarom zo doet.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:33

Dat zou inderdaad kunnen, vaak zit het nog lang tussen de oren. Wat heeeeel logisch is