Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MirandaFuego schreef:KozieZ schreef:Ik zou eerst eens navragen wanneer dat meisje rijdt, bij wie hij wel lekker loopt. Als de pony daar wel lekker ontspant, kan je aan haar tips vragen hoe zij dan rijdt.
Maar loopt ze daar écht lekker of wordt ze in de krul getrokken waardoor de problemen juist onstaan/erger worden?
Les nemen is de enige oplossing, je wil dat toch gaan doen dus zo snel mogelijk, dan denk ik dat het wel beter zal gaan.
De zure manieren bij het opzadelen kunnen namelijk ook ingebakken zijn, het dier hoeft geen pijn te hebben op dit moment.
Het zelfde met het rijden, zo'n houding kan gemakkelijk gewoonte zijn, als je een beetje kunt rijden (dus les!) kun je dit best eenvoudig oplossen.
Als er dus echt geen lichamelijke dingen mis zijn, dat ik kan ik zo niet zien, dan kun je het prima oplossen, natuurlijk zonder hulpteugels, die het alleen maar verergeren.
MirandaFuego schreef:Nee, maar ik denk dat jij zowiezo het verschil niet weet wat in de krul trekken of op een goede manier rondrijden is, volgens mij heb je zelf daar nog niet zoveel verstand van.
Geeft verder niks, dat is iets wat je nog moet leren.
Ik zou zeggen, met les gaat het vast wel beter, het is misschien niet ideaal dat er verschillende mensen op rijden, maar dat betekent niet dat jij er niks van kunt leren.
Op een manege paard rijden ook verschillende mensen en daar kun je heus ook wel wat mee als je weet wat je moet doen!
Dus probeer het en maak gewoon veel plezier met je pony!
niet zomaar dingen gaan lopen concluderen zou ik dan maar zeggen.... Hoe ken jij dat nou weten of ik dat nou wel of niet weet
MirandaFuego schreef:Nee, maar ik denk dat jij zowiezo het verschil niet weet wat in de krul trekken of op een goede manier rondrijden is, volgens mij heb je zelf daar nog niet zoveel verstand van.
Ik zou zeggen, met les gaat het vast wel beter, het is misschien niet ideaal dat er verschillende mensen op rijden, maar dat betekent niet dat jij er niks van kunt leren.
Op een manege paard rijden ook verschillende mensen en daar kun je heus ook wel wat mee als je weet wat je moet doen!
mnkortleve schreef:Natuurlijk is het op te lossen, gewoon goede rijles nemen.
Maar als er meerdere mensen op rijden valt het vaak niet mee, jij probeer het probleem aan te pakken terwijl de ander er misschien niets aan doet.
Ik rij mijn paard ongeveer 7 dagen in de week en soms in het weekeind rijd mijn bijrijdster op hem en ik merk het gelijk als dit zo was.
Ik zeg niet dat ze het verkeerd doet, maar wel anders, wij hebben aardig dezelfde ideeën dus het is goed te doen ik heb er geen problemen mee eigenlijk is het heel interessant ik kan nl precies merken waar de punten zitten die zij of juist ik niet goed aan pak, maar als je echt totaal verschillend ben dan is het geen rijden.![]()
Dus als er de hele week ruk en pluk werk verricht word dan haal jij dat er niet uit met 1 keer in de week rijden en is het in principe zonde van je tijd, ik zou persoonlijk niet op zo'n paard willen rijden en vooral geen geld in willen investeren, want je komt toch niet vooruit. of anders gezegd zielig voor het paard dat je er aan mee werk hem naar de knoppe te rijden als je er wel op gaat zitten
michelle933 schreef:Jasmijn159 schreef:Is hij wel eens naar de tandarts geweest?
Ligt het zadel nu wel goed?
Voor zo ver ik weet, is dit zadel goed.
Ja hij was nooit naar de tandarts geweest bij zn vorige eigenaar. Maar bij deze wel. Hij had allemaal gaatjes, en tandplak dat ik hoorde. Maar daar is wat aan gedaan.
[/quote]
michelle933 schreef:mnkortleve schreef:Natuurlijk is het op te lossen, gewoon goede rijles nemen.
Maar als er meerdere mensen op rijden valt het vaak niet mee, jij probeer het probleem aan te pakken terwijl de ander er misschien niets aan doet.
Ik rij mijn paard ongeveer 7 dagen in de week en soms in het weekeind rijd mijn bijrijdster op hem en ik merk het gelijk als dit zo was.
Ik zeg niet dat ze het verkeerd doet, maar wel anders, wij hebben aardig dezelfde ideeën dus het is goed te doen ik heb er geen problemen mee eigenlijk is het heel interessant ik kan nl precies merken waar de punten zitten die zij of juist ik niet goed aan pak, maar als je echt totaal verschillend ben dan is het geen rijden.![]()
Dus als er de hele week ruk en pluk werk verricht word dan haal jij dat er niet uit met 1 keer in de week rijden en is het in principe zonde van je tijd, ik zou persoonlijk niet op zo'n paard willen rijden en vooral geen geld in willen investeren, want je komt toch niet vooruit. of anders gezegd zielig voor het paard dat je er aan mee werk hem naar de knoppe te rijden als je er wel op gaat zitten
Ik hoef er niet voor te betalen. En wat betreft dat kleine zinnetje... Onzin. Want ik wist niet dat het zo erg was als nu gezegd wordt
Joolien schreef:Ik vind die foto's er niet echt lekker uit zien, pony lijkt nog steeds pijn te hebben. Ik denk dat deze pony meer baat heeft bij een osteopaat ofzo. Daar kun je rijtechnisch wel wat aan doen, maar dan moet je echt heel goede begeleiding hebben.
michelle933 schreef:Ja jullie hebben makkelijk praten hè.. Jullie hebben allemaal eigen paarden en geld ervoor...ik ga er niet mee stoppen, desnoods met rijden maar niet met die pony..
Freefeelster schreef:Ik vind het een beetje jammer dat je dit paardje een 'krengetje' noemt. Je kent haar nauwelijks.
Een paard vertoond bepaald gedrag met een rede. Mogelijk heeft ze pijn of angst of moeten jullie gewoon aan elkaar wennen.
Leg het medische gedeelte bij de eigenaar neer, die is daar verantwoordelijk voor.
Ga zelf lekker werken aan een band met je paardje en leer haar beter kennen.
Succes!
michelle933 schreef:MirandaFuego schreef:Nee, maar ik denk dat jij zowiezo het verschil niet weet wat in de krul trekken of op een goede manier rondrijden is, volgens mij heb je zelf daar nog niet zoveel verstand van.
Wat een bullshit. Hoe ken jij weten hoe ik rij en niet het verschil weet tussen in de krul trekken of op een goede manier rondrijden. Ik ben geen gekke Henkie... Tuurlijk weet ik dat...niet zomaar dingen gaan lopen concluderen zou ik dan maar zeggen.... Hoe ken jij dat nou weten of ik dat nou wel of niet weet
michelle933 schreef:Ja jullie hebben makkelijk praten hè.. Jullie hebben allemaal eigen paarden en geld ervoor...ik ga er niet mee stoppen, desnoods met rijden maar niet met die pony..