Delayla (Warrant x Guidam) bijna een jaar zadelmak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silpanzano94

Re: Delayla (Warrant x Guidam) bijna een jaar zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:22

Super leuk paardje! Ziet er ook heel netjes uit hoor! Het is goed dat je aan je houding werkt ;-) je moet in 1 lijn komen met zitten.. dan zit je ook wat steviger en helpt het miss iets met rijden ;-)

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:41

Ziet er goed uit.
Ik heb zelf ook een Warrant uit een Recruut merrie echt een heel fijn dier nog niet onder het zadel nu met longeren bezig leert erg snel.
Tot nu toe niet echt een boef.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:56

Leuk paard hoor TS. Paard moet idd meer op de achterhand, maar dat komt vast goed. Probeer wel recht in het zadel te blijven zitten. Ik heb de indruk dat je hier en daar je handen best vol hebt en je een beetje uit het zadel laat trekken. Doordat je zo naar voren valt belast je de voorhand ook meer.
Het paard lijkt zo op de foto ook de rug wat weg te drukken. Dus meer over de rug rijden en wat meer lengte in de hals geven.

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 19:23

Bedankt allemaal voor de tips!! Gaan er zeker mee aan de slag!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:15

mooie stoere merrie.
Zoals je zelf al aangaf zit je wat voorzichtig, probeer meer op je kont te zitten.
Veel succes samen!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 01:21

Mooi dier heb je onder je kont!
Wat mij betreft geldt het ook dat je echt iets meer achterover moet zitten. Het lijkt net alsof je armen een soort wandelstokken zijn geworden waar je op steunt... Is niet zo, maar zo ziet het er wel uit! Je brengt je paard uit balans op deze manier, en dat is voor geen enkel paard goed, maar zeker niet voor zo'n jonge merrie.
Ik zou ook heel graag zien dat ze wat minder achter de teugel kruipt. Heb liever een hoofdhouding zoals op de 'kijkerige' foto's dan al de andere. Je paard loopt nu constant achter de loodlijn, wat ook niet goed is voor de spieren.

Heel veel succes met haar, het is een hele leuke merrie! Jullie komen er wel :)

CharLoveBon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:01

Wat een super leuk paardje!
Ik vind dat het er al goed uitziet, als ze nog zo jong is.
Ik ben zelf ook bezig met inrijden, hoop ook dat ik over een jaartje met mijn paard er zo uitzie.
/3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:31

Mooi paard, leuke combi.

Ik vind dat je je billen meer mag ontspannen en je bovenbenen ook. Zachte billen, bekken kantelen, en echt op je billen gaan zitten, laat je been voor je gevoel vallen, alsof er gewichten aan je enkels zitten. En dan diep uitzuchten en echt los gaan laten in je billen en bovenbenen. Buikspieren aanspannen, borstbeen naar voren (laat maar zien dat je een meisje bent, zonder een holle rug te maken) en je schouders laten vallen (denk maar dat er gewichten aan je ellebogen zitten) en je onderarmen dragen, dus niet je hand naar beneden drukken. Dan gaat je paard nog veel meer sjouwen, want dan krijgt ze veel meer de ruimte om haar rug los te laten en écht te gaan swingen, want dat kan ze!

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 21:26

Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer er zoveel mogelijk van mee te pakken :) Leuk om te horen dat vele van jullie ons een leuke combinatie vinden.. Ik ben zelf enorm gek van deze pittige, maar oh zo leuke dame!

@Nirvana; ik heb zelf liever dat ze iets meer over de rug komt en wat lager ingesteld, dan wat opgerichter met een weggedrukte rug. Maar dat is hoe ik er zelf tegenaan kijk! Ik zal hier een goede balans in moeten vinden, zonder dat ze idd achter de loodlijn komt!

@Yamcha; bedankt voor je uitgebreide reactie!! Ik ga het zeker oefenen, ook al vind ik het erg moeilijk. Daar ligt een mooie uitdaging in en hopelijk krijg ik dan ook wat minder last van mijn rug!

Lunakeano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:52

hakken wat meer uitdrukken, en let op je houding