Klinkt goed Midgie, maar datzelfde verhaal hoor ik iedereen vertellen. Hoe weet ik dat jij wel dat gevoel kent en kunt overbrengen? Hoe is het voor mij als ruiter of leerling mogelijk om een toetst te doen op jouw kwaliteit?
Als je wedstrijden rijdt kun je iig nog refereren naar je eigen prestaties in de sport en de prestaties van je leerlingen. Dat zegt niet alles maar wel iets.
Amaryllis
Geplaatst: 24-09-12 15:37
Zit je zelf wel in balans? Denk dat jou eigen balans en rechtheid (of scheefheid) een goed uitgangspunt hier in is.
oji
Geplaatst: 24-09-12 16:43
ahum, je paard is 4 maanden onder het zadel. Denk eens aan de basis en denk eens aan het scala! 1 Takt 2 Losgelatenheid 3 Aanleuning 4 Swung 5 Rechtrichten 6 Verzameling
Deze volgorde is er niets voor niets. Natuurlijk kan het geen kwaad om reeds proberen de schouder er netjes recht voor te houden en aan je eigen rechtheid te werken. Maar echt gericht de training op rechtrichten afstemmen en daar het zwaartepunt leggen, lijkt me echt dat je dan een paar stappen overslaat met je groene paard. Lijkt me nl gewoon nog een balansprobleem en dat je paard eerst wat kracht moet ontwikkelen. Tempocontrole, takt, hand laten volgen en los over de rug krijgen lijken me in deze fase veel meer aan de orde en waarschijnlijk snapt jouw instructrice dat prima.