Wissel probleempje.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Wissel probleempje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:17

Vraag ook eens na wat de voorkeurshand van de huidige ruiter is. Dat heeft ook invloed op de gegeven hulpen.

Klein voorbeeldje: ik ben zelf linkshandig, een appuyement naar rechts, dus opzij voor mijn linkerbeen, gaat makkelijker dan een appuyement naar links.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:33

Levita30 schreef:
Ik zat zelf te denken aan Alex van Silfhout, Rien van de Schaft, Henk van de berg............

Henk van Bergen gaat 'm niet worden :D
Maar als je bij een van die andere 2 terecht kunt moet je dat onmiddelijk doen. Dan zou ik zeker niet gaan voor iemand die leerling is van.... Mijn ervaring is dat het absoluut loont om bij dergelijke grootheden te gaan lessen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:30

Van Silfhout is super fijn,daar kon ik meer mee dan vd Schaft.

Wat leuk,Karmie reed vroeger in Ouddorp wedstrijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:43

sassie81 schreef:
Abacab schreef:
Paarden die echt geen wissel kunnen springen zijn doorgaans hele slechte paarden of gruwelijk slecht gereden paarden. Een wissel is voor een paard zo moeilijk niet. Vaak doen jonge paarden het in de wei of met longeren. Vaak mist de ruiter de handigheid en het gevoel om een paard een correcte wissel te leren.
Neem de tijd en investeer in je lessen.

Is absoluut een feit! Sommige pikken het zo op dan redden mensen zich wel. Maar de iets moeilijkere moet je zelf goed weten waar je mee bezig bent.
Maar met goede begeleiding komt het echt wel goed!

En toch zijn er ook goede paarden die het niet/amper doen, ook niet bij professionele ruiters. Als met aanleren verkeerd gegaan is (en paard bv veel spanning opbouwt), is het heel erg moeilijk om het weer goed te krijgen, ook als de rest superbevestigd is!

Maar zoals verhaal lees van ts zit het hier anders, paard toont wel de aanleg maar nog onbevestigd, dus dan is kwestie van goed! doortrainen en bevestigen.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:49

ik zou het paard daar absoluut niet voor laten staan,
met goede begeleiding gaat dat zeker wel goed komen,
laat je niet ontmoedigen, als dat het enige is....?

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 10:59

Paard is gekocht!!!!!

zoals eerder vermeld zijn er dus goede afspraken gemaakt en ik heb ondertussen beide kanten op een redelijke wissel gezien! Ik denk dat ik ga kijken of ik bij Alex van Silfhout terecht kan, hoor veel positieve verhalen over hem!

Voor de geinteresseerden:
(wordt hier dus niet door mij gereden! Vind hem teveel in de krul aan de voorkant, niet over zijn rug. Verder lijkt het alsof hij korte pootjes heeft maar dat komt door het hoge gras!)

http://youtu.be/PUWfOFPK9W4

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 11:01

Bedankt allemaal voor jullie positieve reacties en tips! Gaat helemaal goed komen met het paard, nu ik nog.... ;-)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:01

haike schreef:
En toch zijn er ook goede paarden die het niet/amper doen, ook niet bij professionele ruiters. Als met aanleren verkeerd gegaan is (en paard bv veel spanning opbouwt), is het heel erg moeilijk om het weer goed te krijgen, ook als de rest superbevestigd is!

Dat is dan een gevalletje gruwelijk slecht gereden. Sommige paarden zijn door hun ruiter zo verprutst dat ze er niets meer van begrijpen of inmiddels al zo strak gereden zijn dat je maanden bezig bent zo'n paard te rehabiliteren voordat je aan een wissel kunt denken. Heel sneu voor die paarden ;(

Maar een paard dat alle ZZ oefeningen perfect kan behalve die wissel ben ik nog nooit tegengekomen omdat een goed gereden paard makkelijk een wissel springt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:02

:) gefeliciteerd! leuk paard Hoop dat je er veel plezier aan hebt!

Paard loopt op sommige stukken met behoorlijke spanning, kan daar ook wel weg komen dat hij de wissel aan 1 kant wat moeilijker springt. Weet ook nog wel een instructrice in Garderen/Apeldoorn. Kan wel voor je navragen als je nog wat zoekt.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:07

Hier ga je denk ik nog flink wat werk aan krijgen. Vind het paard niet netjes gereden.

Heel veel plezier en succes ermee!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:19

ShauniBef schreef:
Hier ga je denk ik nog flink wat werk aan krijgen. Vind het paard niet netjes gereden.

Heel veel plezier en succes ermee!!

ik ben het hier mee eens, het paard barst van de spanning, wat je terugziet in de gangen. Ik hoop voor je dat dat een ruiterprobleem was, en dat jij er meer rust in kunt brengen! Veel succes, het is wel een leuk dier, werkwillig volgens mij!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:04

Zo op het filmpje zie ik een gespannen en zeer onrustig paard, ik denk dat daar ook het probleem met de ene wissel vandaan komt.
Op sommige stukken is hij ook behoorlijk scheef(gereden).
Ik denk als je hier rust in krijgt, en hem fijn recht kunt rijden hij weinig problemen gaat geven wat betreft de wissels etc.
Ik vind het wel een leuk paard, en ondanks dat er spanning is loopt hij wel met een veertje.
Heel veel succes ermee, en ik begrijp helemaal waarom je voor dit paard gevallen bent!