Doorrijden of rust?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: Doorrijden of rust?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:20

Is ook afhankelijk van hoe lang die vakantie is hoor :+ Bij 5 maanden 'nietsen' is het echt weer helemaal opnieuw beginnen en in de M1/M2 met een tinker is dan zwaar buffelen. We beginnen dan ergens in maart/april en zijn pas rond juni echt weer een beetje back-on-track. Ik zal ook geen foto tonen van hoe de merrie er in februari uitzag :')

Maar goed, dit is niet helemaal ontopic meer.

TS, laat je even weten wat je gaat doen en vooral wat het resultaat ervan is?

b0ukjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 16:26

Zal ik doen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:28

Mijn merrie van 12 had ik al 3 weken niet meer gereden, ze was 'bijgehouden' door een meisje van 12 2x per week, maar eigenlijk niks serieus. Na 3 weken meegenomen naar concours en toen reed ik 190 en 192. :P Zo af en toe 'rust'ig is goed!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:30

Ja, Leonoor( toch nog even reageren) ;) zo lang hoeft ook weer niet, dat is zo!
Als de spieren er echt af zijn ben je te lang bezig, dat is ook zonde!
Maar het moet er een beetje tussenin zitten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:32

Hopelijk blijft het deze winter wat beter qua weer, dan kan de eigenaresse haar 2-3x per week even longeren, scheelt al weer een heleboel.

Een maand of soms 2 kan ideaal zijn, dat geeft echt weer een schone frisse start als je er dan opstapt :j

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:35

Is het niet wat om lekker een tijdje wat anders met hem te doen? Niet rijden, maar lekker poetsen, wandelen, en een beetje spelletjes. Misschien is horse-agility wat voor je ?
Staan wel filmpjes van op youtube, ontzettend leuk om te doen!
Dan krijgt hij misschien weer plezier in het werken met jou.
Succes in ieder geval!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 00:15

Longeren zou ik bij een paard zeker niet doen, ik hou namelijk niet van eenzijdige belasting.
En 3 jaar vind ik ook veels te jong, ik beleer mijn paarden altijd pas als ze 4 jaar zijn, blijven ze ook het langst heel.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:19

zoals je inmiddels al weet idd lekker vakantie geven. je hebt je paard in mijn ogen op een prima leeftijd zadelmak gemaakt hoor! maar idd veel mensen vergeten dat ze daarna echt even de rust nodig hebben. als ze braaf zijn kan je er na de vakantie zo weer opstappen, ook al zet je ze een half jaar weg (ja natuurlijk moet je eerst even longeren enz ;) )

@ elco, het maakt niet uit of je ze met 3 of 4 jaar zadelmak maakt als je altijd maar goed traint. veel mensen die met 4 jaar zadelmak maken gaan nl in 1x doortrainen omdat ze "toch al 4 zijn" en dat is dus in mijn ogen heel erg verkeerd. gewoon alles rustig opbouwen en GOED trainen dus niet al die kleine voltetjes omtrekken enz.

b0ukjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:32

Hij heeft vakantie!
Ben vanmiddag maar ff met hem in de bossen wezen wandelen, dat hij toch in de hand blijft enz.
Bedankt voor jullie reacties!

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:56

Ik ben heel benieuwd of ts weer aan de gang is met haar paard of dat haar paard nog met vakantie is en hoe het gaat nu!

b0ukjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 09:23

Ben 3 weken geleden weer begonnen, 1x in de week rijden en 1x in de week longeren
Moet zeggen dat de vakantie hem wel goed heeft gedaan!!
Krijg hem weer uit de wei (hij komt zelfs naar me toe!), hij blijft staan als ik z'n hoofdstel om doe enz
Dus ben er erg blij mee!
Alleen heb ik afgelopen zondag tijdens een buitenrit een klap tegen m'n been gehad van een ander paard,
Dus hij heeft weer fftjes vakantie -O-
M'n schoonzusje wilde hem wel rijden als ze tijd heeft dus misschien blijft ie toch wel een beetje in beweging

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:30

Korte vakantie dan...

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:33

paar maandjes rust geven, tegelijk er tijd kan hij wat uit groeien

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:35

Hoelang heb je hem vakantie gegeven dan gezien je 3 weken geleden plaatsen dat hij vakantie heeft en nu ben je 3 weken geleden terug begonnen zeg je?
Maakt verder niet uit hoor maar viel me op. Maar ik zie dat het nu goed gaat mooi opgelost toch.

b0ukjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 11:56

Een week of 5, maar hij is er beter van geworden dus dan is het goed
Ik blijf hem voorlopig ook maar 1 keer in de week rijden en nu we de winter in gaan zullen er meer weken komen dat hij niet gereden wordt