Springfotoos!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:48

Citaat:
Met een 3 jarige kun je best al eens wat springen hoor.
genoeg 4 jarige in de B/L, dus moet je ook eerst ff oefenen.
Verder vind ik die man er maar raar opzitten en de springhouding van de paarden ook.
kan natuurlijk moment opname zijn

Dat viel mij ook meteen op (hij heeft trouwens geen elastiekjes )
En een driejarige kan dit werk makkelijk hebben. Gezien de tijd van het jaar zal ze wel 3,5 zijn en het is amper kniehoogte. Niet echt een superbelasting als je het met mate doet.

Citaat:
owjah ook op de eerste foto staat een best wel moeilijke hindernis ik bedoel veel achter elkaar en dat is best moeilijk en zwaar voor een 3 jarige!!

Ik zie geen moeilijke hindernis hoor Verward een laag kruisje met een galopbalk en nog een laag kruisje. Dat moet een driejarige die al wat hout gezien heeft makkelijk kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:02

Idd Gomir, wat daar moeilijk aan is, zie ik ook niet.

Misschien eerder voor sommige ruiters, maar zoiets kan een 3 jarige makelijk.
Denk dat niet springers zich verkijken op de galop balk in het midden, maar die doet verder niks als de afstand voor een groen paard vergemakkelijken, dus juist een makkelijkere hindernis op deze manier.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:07

Dat dacht ik eigenlijk ook, maar ik wilde het niet te ingewikkeld maken door ook nog eens over afstand te beginnen Knipoog

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:11

jah owkeej k bedoel ook niet echt moeilijk maar kijk het komt wel op het paard aan! k weet nie de hoeveelste keer dit is dat ze met dat 3 jarige paard springen maar k vind het toch beter als je zulke hindernissen pas later ga springen want zo heb je veel langer plezier van je pony!! (jullie weten hoop ik dat een paard veel langer mee gaat als je em niet te vroeg belast!!) ik wil niet zeggen dat het niet mag maar met een paar eenvoudige hindernisjes kun je toch ook fijn springen of niet?? Verward Verward
nou zo denk k er over! ik heb het ook gedaan met mijn pony en hij springt even goed goed hoor! ook al zijn we met kleine hindernisjes begonnen!!! Lovers

=xxx=ies Ellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:29

Dit is eenvoudig
Kan niet eenvoudiger

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:44

kruisje kruisje kruisje

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:48

Ik zie ook kruisjes Huilen

DuDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:51

Ik vind het er niet uitzien

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:20

fancylover schreef:
ook al zijn we met kleine hindernisjes begonnen!!!

Dit zijn kleine eenvoudige hindernisjes Op die twee kruisjes kan echt niets mis gaan, is trouwens nauwelijks meer dan een galopsprong.
En dat oxertje is nog geen kniehoogte Verward

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:02

ik vind het ook niet echt geweldig...en wat betreft je profiel..je rijd met slofteugel.maar zo te zien kan je er niet mee omgaan...sorry..als zo'n ding fatsoenlijk gebruikt word heb ik er nog niet zo'n heel erge moeite mee maar zo...ook al rijd dat paard Z je moet jezelf en het paard eerst fatsoenlijk vertrouwen en dan eens kijken als je nog een sloffie nodig hebt

groetjes

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:40

gomir"]
[quote="fancylover schreef:
ook al zijn we met kleine hindernisjes begonnen!!!

Dit zijn kleine eenvoudige hindernisjes Op die twee kruisjes kan echt niets mis gaan, is trouwens nauwelijks meer dan een galopsprong.
En dat oxertje is nog geen kniehoogte Verward
[/quote]

neej kijk k bedoel de hoogte niet maar k bedoel het gaat om wat het paard moet springen! kijk misschien is dit wel een van de eerste keeren en dan mag je dat echt niet van je paard verwachten vind k!!

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:41

runningkawa schreef:
Dit is eenvoudig
Kan niet eenvoudiger

jahwel kan wel eenvoudiger, je kan voor een driejarige toch gewoon een enkele hindernis opzetten! je moet rustig aan beginnen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:54

dit zijn gewoon twee galopsprongen, met een balk ertussen voor de afstand...
Een enkelvoudige hindernis is nauwelijks makkelijker Verward

En het lijkt me dat dat paard al vaker gesprongen heeft, omdat er twee verschillende mensen opzitten, waarvan één duidelijk wat minder ervaren Knipoog

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:20

jah maja dat maakt niet zoveeluit hoor! als je paard weet wat ie moet doen dan doen de meeste het wel!! ze kan dat paard gerust wel aandrijven!! dus dat vind k een domme opmerking!!

en verder k blijf bij mijn standpunt!! k vind het niet goed om al zulke hindernissies te springen!! het kan natuurlijk wel maar k zou et nie zomaar doen! kijk k begon ook pas toen mijn pony 3,25 jaar was met springen! k wou een kisje plat doen na veel balkjes gelopen te hebben maar daar denderde hij zo dwars door heen maar toen heb ik het even een tijdje laten rusten en dresuur gereden zodat het springen wat makkelijker zou gaan omdat we elkaar dan beter zouden begrijpen maar toen ging hij dr nog steeds door heen en totdat ik hem zover had dat hij een enkele hindernis goed kon springen was k al weer een klein half jaar verder!!! dus k kon pas laat beginnen met een iets moeilijkere hindernis en k weet zeker dat ik daar goed aan gedaan heb want nu kan hij echt alles springen hoor! je hoeft echt niet al op vroege leeftijd te beginnen met moeilijke hindernissen want dat komt later echt wel hoor!!
ik weet niet of ze er van plan zijn grote wedstrijden mee te rijden maar dat lijkt me niet omdat ze dr zomaar een iets minder goede ruiter opzetten dus ze zullen gerust geen haast hebben hoor!!! dus dan kan je net zogoed rustig aan doen en dat is nog beter voor je pony ook!!

=xxx=ies Ellen

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:41

Mooie paarden! Maar zowel die man als jij rijden wel met een hele losse teugel, nauwelijks verbinding met de mond.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:41

Het beestje is 3,5 fancylover. Een paard met een beetje aanleg lacht hierom, ook op 3,5 jarige leeftijd.
Ik heb al een behoorlijk aantal jonge paarden gereden en die springen ook allemaal nog prima. Die hebben met 3,5 ook dit werk wel gedaan hoor...

De pony van mijn zusje ook en die loopt nu in het Z, is er ook niet bepaald slechter van geworden

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:04

Idd.. de hindernissen zijn simpel en het lijkt me dat dat paard het ook vind, je kunt zien dat hij dr lol aan heeft, en anders konden ze em ook niet met zo'n los teugeltje over een lijntje krijgen. zit van wat ik kan zien op die foto's ook niet misselijk in zn bespiering voor een 3,5-jarige dus ik zie het probleem niet zo lang je de hoeveelheid oefeningen niet overdrijft... maar is dat met een paard van 6 of 8 ook niet zo?!
over rijstijl valt te twisten, ik zie meer ruiters die in hun enthousiasme een paard op deze manier over een vrij hoge, brede oxer proberen te krijgen. of het perse verkeerd is, geen idee, of het eruit ziet, das ieder zn eigen mening...

Coolio

Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:10

ik zie al de fotos niet :s ook niet met kopie en plak btw

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:19

LuvdaTossa schreef:

Citaat:
Leuke foto's! Ik spring ook met m'n 3 jarige.....

Het mag eigenlijk niet omdat ze dressuurgefokt is.....

Dit vind ik een waardeloos argument. Met een dressuur gefokt paard kan je gewoon springen. Er lopen zoveel "dressuurgefokte" paarden in de springsport.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:38

Dit soort hindernissen moet een 3,5 jarige makkelijk kunnen nemen.

Niet de bedoeling dat je dit te vaak maar af en toe moet makkelijk kunnen.

Kijk eens naar de hengsten die mee doen aan een verrichtingsonderzoek(of hoe je dat ook schrijft) Dat is dan wel ook veel vrij springen maar dat is vele malen hoger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:17

Juist door de galop balk word het veel simpeler.
Die zorgt dat je een paard altijd passend op de sprong krijgt en daardoor juist veel vertrouwen in een hindernis krijgt.

En mijn paard sprong wel meer dan dat op 3,5 jarige leeftijd, als 4 jarige heeft hij het B helemaal uitgesprongen, en op een paar punten na het L, is toen op rust gezet om als 5 jarige het L af te maken en M te starten.

Ondertussen is hij 11 en in goede gezondheid.
Samen met vele van zijn jaargang Lachen

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:41

Huilen Kruisjes Huilen

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:47

ook bij mij kruisjes Boos!

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:00

runningkawa schreef:
Juist door de galop balk word het veel simpeler.
Die zorgt dat je een paard altijd passend op de sprong krijgt en daardoor juist veel vertrouwen in een hindernis krijgt.

En mijn paard sprong wel meer dan dat op 3,5 jarige leeftijd, als 4 jarige heeft hij het B helemaal uitgesprongen, en op een paar punten na het L, is toen op rust gezet om als 5 jarige het L af te maken en M te starten.

Ondertussen is hij 11 en in goede gezondheid.
Samen met vele van zijn jaargang Lachen

en waaromheb je em dan zolang stil laten staan?? Verward Verward dat is dan toch ook nergens meer voor nodig?? Boos! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:03

*Voor zijn geestelijke toestand.
*Je mag met een 4 jarige geen M starten Lachen
*Ik had er wel meer te rijden dan 1

En waarom die boze smilies?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-03 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt