Zilfstar schreef:Och de pony van dochter heeft er ook een handje van, beetje. Al krijgen we haar wel terug hoor. Maar instappen dan is ze heel braaf en zit half te slapen zeg maar. Dan gaan we draven en is ze ineens klaar wakker, zo van OH! We gaan ook draven!!! en is ze ineens heel voorwaarts. Wij denken dat dit komt omdat waar ze vandaan komt ze met gehandicapte kinderen gebruikt werd voor stapritjes (en ze dus eerst in de rustige-stap-modus gaat) maar OOK in de lessen met gevorderde ruiters. Als ik echt les ga geven zoals nu met proefjes oefenen ("Bij K van hand veranderen" en dat soort zinnetjes en de lesgeeftoon gebruik) zie je haar ook veranderen van lekker rondlopen in de bak, oogjes half dicht, oortjes op half zeven.... naar alert, oortjes erop en ogen open. Heel grappig om te zien. Zonder zadel wil ze eerst niet eens draven (dan gingen er denk ik vooral kindjes op met een beperking) en moet dochetr haar echt overtuigen dat eht echt wel kan en ze wel blijft zitten.
Dus het kan ook gewoon zijn aangewakkerde werklust zijn en moet je daar dus flink mee aan de slag dat hij leert dat stilhouden betekend dat je nog niet klaar bent.
Mijn paard is altijd door 2 of 3 personen gereden, zijn oude eigenaresse heeft hem ingereden samen met zijn oude eigenaar en een kennis van hun reed er 1x per week op, hij heeft ook nog L of M gelopen, heb het niet goed verstaan maar volgens mij zei ze L dus het is niet zo'n paard dat net als op een manege gecommandeerd is elke keer tijdens het rijden. Dus dat kan de oorzaak niet zijn.
@Apochewinta ik ga er denk ik kijken als ze definitief daar komen te staan, het bestuur was opgestapt dus die club heeft denk een beetje problemen en het is nog maar de vraag of ze blijven bestaan, t zou jammer zijn als ze weg gaan..