Tenen naar binnen: instructeur snapt het niet.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 00:19

Maar ik heb maar 1 keer naar beneden gekeken ofzo, het voelde iig beter dan op de andere pony. Dus van dat naar beneden kijken kan het niet liggen.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:40

Dan ligt het aan je x benen. Ik denk toch thuis en op je paard oefenen. En dan bedoel ik het wijd uit gooien van je benen. Benen naar voren en naar achteren zwaaien. En proberen de grond te raken(net als of).

Mischien moet je je knie wat schuiner leggen. Kijk is hoe je normaal zit. En ga dan je knie schuiner legen, en kijk dan weer hoe je dan zit.

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:32

ik heb dus iets tehoren gekregen van iemnd die trainer A is (weet niet of dat bij julie bestaat en hij zei:
die instructeurs in de manege zeg de hele tijd: kijk voor je , tenen ,naar binnen, hielen laag, recht zitten. enzo maar als je ze dan vraagt WAAROM? kunnen ze meestal geen deftige uitleg geven.
moest ik even over nadenken is wel waar.
dan vullen die lesgevers hun les met de hele tijd zulke opmerkingen te geven en wat figuuren te rijden. daarmee is je les goed opgevuld ja.
maar waa ris het belang van werking. binenbeen enzovoort sommige geven hier geen les om...

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:33

wil je het toch verbetere? kantel je voet, helpt echt. dus bv naar links kantelen met je linkervoet

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 19:21

Vandaag zat ik op dunday en weer die tenen naar buiten. Ik stap af om nog even na te singelen en ik zeg zo tegen INgrid.
Kijk, als ik mijn voeten recht naast elkaar heb zijn mijn knieen naar binnen als mijn knieen recht zijn mijn voeten naar buiten. Ingrids reactie: WHAAAAAAAAAAA jij hebt x-benen.

Oke weten we dat ook weer. Kun je met x-benen echt niet nog iets beter rijden of niet? Valt het niet te veranderen?

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:31

Geen idee eigenlijk... kun je niet een keer bellen naar een fysio of dat te trainen valt?

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:50

Is het misschien ook een idee om eens met touwtjes van je beugel naar je singel te gaan rijden. Het heeft bij mij heel goed geholpen, en je hoef je spieren niet zo te spannen
Gevaar is wel dat als je valt, je gemakkelijker kan blijven hangen, dus alleen op een rustige pony.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:36

Lenn schreef:
in godsnaam geen scheve beugelblokjes gebruiken

hoezo niet? Bij mij werkte het wel hoor!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:10

josien schreef:
Met x benen word het inderdaat moeilijker. Je had beter o benen kunnen hebben hé.

Goed je been uit je heup koppelen. Dus regelmatig je been wijd uit gooien. Dan koppel je been uit je heup, en kun je beter zitten zonder pijn te hebben.
Ga niet te ver. Voel je de pijn opkomen. Stop er mee. En ga het uit bouwen.

Kep het er toevallig eergisteren met een paardensport-fysio over gehad die zowel ruiters als paarden behandeld en die zegt: "Blijf ALSJEBLIEFT lekker met je tenen naar buiten rijden want het is voor jou anatomisch gewoon niet mogelijk in die houding te zitten zonder daar een chronische knie-blessure aan over te houden."

Dan maar met kapstokken rijden want ik ga mijn knieen niet naar de maan helpen Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 02:24

Ligt je zadel eigenlijk wel goed? Heb nl. het idee dat je niet fijn zit.
Zou zelf eens een zadel proberen van iemand anders op je pony. Als je het dan minder/niet meer doet weet je waar je probleem zit.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 13:05

Dit is een manege pony, ik heb geen pony dus ook niet de keuze voor een eigen zadel.

Maar ik heb dus in december een dressuurwedstrijd en wat moet ik daar dan doen? Vaak staat er wel op tenen naar binnen doen en krijg je dr aftrekpunten voor voor de houding enzo.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:28

Ik heb zelf ervaren dat een zadel je houding aardig kan verpesten/beinvloeden. En als het een manegezadel is met een manegepaard....tja, dan heb je daar weinig over te zeggen.

Verder heb ik een beetje de indruk dat je door middel van het klemmen van je onderbenen op het paard probeerd te zitten.
Probeer wat vaker zonder beugels te rijden, gewoon beugels over de hals, ook tijdens de manegelessen. Probeer dat een uur vol te houden. Je kunt gewoon geen uur lang klemmen. En door dat rijden zonder beugels ga je langer zitten (benen langer maken)

Hou verder alleen contact met je knieen aan het zadel, drijf alleen met je kuit als het nodig is, voor de rest hangt het onderbeen los. Zul jij zien hoe je houding verbeterd. En X-benen of niet, de mate van tenen naar buiten die jij toont komt niet alleen door een fout in jouw bouw.

En als je zelf lichamelijke beperkingen hebt, zou ik er persoonlijk weinig om geven als dat als opmerking op de lijst stond....je weet wat er aan schort, veranderen kun je het niet of heel erg moeilijk: dus what gives?