Schimmel Amadeus vandaag in de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Schimmel Amadeus vandaag in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:28

Leuk paard!
Het viel mij op dat linksom niet zijn makkelijke kant is. Hij knikt en buigt rechtsom heel makkelijk, is mijn eerste indruk. Hem proberen daar recht te houden vergt training linksom. Mijn paard is links ook moeilijker, houdt daar makkelijker vast en wil het liefst hangen. Als ik linksom ga, plaats ik zijn schouders wat voor, met mijn linkerbeen laat ik zijn achterhand af en toe dan wat naar buiten plaatsen zodat er meer balans komt over vier benen. Dan ben ik me wat bewuster van mijn rechterhand en het begrenzen van de schouder. Op die manier kan ik de volte linksom makkelijker insturen. Zo kan ik ook voorkomen dat hij op links gaat hangen en ik getriggerd word om dan teveel met mijn linkerhand te willen doen. Op de rechterhand doe ik eigenlijk dezelfde oefening (schouders/voorhand wat naar links blijven plaatsen). Zo kan ik hem over het algemeen goed recht houden tussen twee teugels en twee benen. Daarbij veel schakelwerk om inderdaad de achterhand te trainen en dan komt de rest vanzelf goed.

IHEquipment

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:51

wat een leuk dier!
Hij mag wat meer van achter naar voor gereden worden, zoals ook al is vermeld,
Je schouders zijn niet in een rechte lijn, je lijkt zelf wat scheef op het paard te zitten.
Zitlessen of een consequente instructeur doen wonderen,maar niet alles kan in een keer goed gaan

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:07

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:01

Wat een mooi paard heb jij zeg!
Let er op dat je goed met je schouders achterover blijft zitten en niet naar voren gaat vallen.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:24

Ziet er fijn uit, mooi beest is het ook! Alleen op alle foto's liggen je handen plat, die moeten rechtop ;)

Lunakeano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:47

prachtig paard,

ga met comentaar mee, zou graag je schouders wat meer naar achter zien.

whisky_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:27

Ik vind het er wel goed uitzien! ;)
alleen je handen mogen soms iets rechter op! :)