Trainen met Casilla 'Velazquez (KrackC) x Cabochon'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

Re: Trainen met Casilla 'Velazquez (KrackC) x Cabochon'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:51

Voorbeen onder schouder? Om het ene been verder naar voren te zetten, zal het andere been verder naar achteren moeten... Anders kan ze d'r passen niet afmaken. Het zadel ligt verkeerd, daar zit het probleem. Tempo omhoog zou ik niet doen, dan is het bij elkaar en op het achterbeen rijden niet goed meer mogelijk.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:02

Ik heb het denk ik niet geheel duidelijk getypt. Wat ik bedoel is dat het voorbeen nu onder het zwaartepunt van de massa komt te liggen en als het ware kanteld daardoor komt er meer gewicht op de schouder ipv vrijheid.

Het is overigens een tip een jonkie opleiden kan ook niet in een dag en voor wat ik nu zie kun je zeker heel tevreden zijn in de korte tijd dat je een combinatie vormt :-D.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 17:29

Dankjulliewel!
Casilla vind het inderdaad nog lastig om haar neusje er een beetje uit te houden en komt daardoor soms wat achter de loodlijn. We zijn hieraan aan het werken en wisselen hier een beetje in :)
Kwa tempo zijn we juist aan het terugrijden met haar, omdat ze van zichzelf eigenlijk hard gaat, maar dan niet goed aan het been is. Door haar terug te rijden, maar toch van achter actief te houden zijn we bezig met haar goed aan het been te krijgen en op deze manier zijn we ook bezig om haar bij elkaar en opt achterbeen te rijden :)

Over het zadel zal ik eens met de eigenaar overleggen. Ik heb hier zelf (nog) niet zo veel verstand van.. Probeer de laatste paar keer al wel om het zadel wat verder naar achteren te leggen met opzadelen, maar heb niet het idee dat dat verschil maakt. Ik zie wat jullie bedoelen wat betreft het zadel, maar heb zelf niet het idee dat ze er last van heeft. Ik rijd ook wel eens met een ander zadel op haar, maar merk dan geen verschil.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:31

Dan ligt dat andere zadel waarschijnlijk ook niet goed :)

Probeer eens met een hand langs de schouder van het paard te gaan, gewoon voelen waar die spierbanen lopen. Doe dat nog eens als het zadel erop ligt. Je moet nog wat ruimte over hebben tussen de schouder en het zadel, en volgens mij is dat nu absoluut niet het geval.

Ziet er verder erg netjes en vriendelijk uit! Je zou je bekken iets meer mogen kantelen zodat je bovenbenen wat meer naar achter komen te liggen en je wat minder 'stoelzit' krijgt. (schouder-heup-hak een rechte lijn)
Ook even opletten dat het paard zijn hoofd niet kantelt! Zo komt ie wel makkelijk onder het werk uit. Vooral bij foto's 1, 5 en 11 is het duidelijk te zien.

Heel veel succes, jullie zijn een ontzettend leuke combinatie! Geniet maar van dat prachtpeerd onder je kont :D

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 07:41

Wooow wat een paard zeg ! pfjiew...
Ik vind zelf foto 4 en 12 een heel fijn beeld vooral 4 daar loopt hij? zo lekker.En 12 is ook erg mooi.En wat ontspannen ook! Maar ik heb wel een paar dingetjes met je houding, ( ben zelf ook niet de kampieon in de houding) Je zou je schouders wat naar achteren kunnen kantelen en je bekken ietsjes meer naar voren, maar wat ene plaatje zijn jullie ! word er helemaal vrolijk van :)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:25

Ze loopt lekker ruim :) Ziet er goed uit! Inderdaad even op je eigen houding letten en het kantelen eruit proberen te krijgen.. Vind dat zelf ook altijd erg lastig.

Wat je zadel betreft, ik zou eens kijken of je ergens een anatomische singel vandaan kunt halen. Op bepaalde foto's zie je dat de singel heel erg in haar 'oksel' drukt. De singel trekt waarschijnlijk ook het zadel naar voren. Dit zou je grotendeels kunnen oplossen met een anatomische singel denk ik.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:41

Je bent lekker aan het sturen zo!
Het lijkt op de foto's en de film of het paard wat tegen de rechterteugel leunt.
En jij dit oplost door naar rechts te buigen?
Iig zou ik wat meer contact nemen op je linkerteugel en het paard,indien ze weer tegen recht hangt,met je rechterbeen goed naar voren vd de rechterschouder af drijven.
Indien nodig een pasje opzij zetten waarbij je oplet dat de achterhand niet mee komt.

Ze is wat zwaar,misschien dat het probleem vh zadel wel opgelost is wanneer ze wat minder buikerig is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:09

Ik vind de sperriem heeeel strak zitten...

GwenEllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:07

Erg mooi paard en totaal niet lomp voor haar grootte, heel mooi type! Idd zoals hierboven mij gezegt word iets meer contact nemen op de linkerkant. Wel denk ik dat ze niet dikker moet worden :o als dat gezegt mag worden.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 13:58

Iedereen bedankt voor de tips, daar kan ik echt mee aan het werk :j
@Arabesk: Waaruit maak jij op dat de sperriem strak zit als ik vragen mag? Ik weet zeker dat de sperriem goed zit, zeker niet te strak :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 12:35

Helaas staat de training van Casilla en mij nu tijdelijk stop, dus kan op dit moment niet jullie tips toepassen en dus ook geen verslag doen van hoe het uitpakt.. Hoor volgende week of we weer kunnen gaan trainen!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:59

Netjes zeg!! Eindelijk zie ik iemand die vanuit achteren naar voren traint. Je ziet dat ook want zijn achterhand zit er al onder.
Goed dat je eerst aan ontspanning, rechtgerichtheid en balans werkt, want dat krijg je later echt terug.

Jij ontspant je ook al lekker....

Je mag best af en toe nog wel een grotere glimlach opzetten :D Je hebt een bloedmooi dier onder je lopen.

Doe je ook aan halsstrekken? Dat is ook goed voor zijn balans namelijk

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 13:29

Dankjewel, wat een leuke reactie! :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:51

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:55

Kan helaas nog steeds niet verder trainen met Casilla, hoop donderdag meer te horen. Ik hou jullie op de hoogte!

Dat halsstrekken ga ik zeker wat vaker doen om de balans te trainen! :)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:39

Wauw mooi paard! <3
Misschien wat meer op je billen zitten. :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 17:56

Dankjulliewel :D
#Dyoka: Bedankt voor je tip. Voor mijn eigen gevoel zit ik wel goed in het zadel :) Wel moet ik nog een beetje wennen aan de gangen van Casilla en het (heerlijke) zadel, misschien dat dat op de fotoos terug te zien is?

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:43

Dat ziet er fijn uit! je houd je armen ook wat hoger en netjes ontspannen, zie ik niet vaak! ze loopt zeker niet te diep. Erg mooi dier en wat zit er al een gang in! heel veel succes en dat gaat vast wel lukken :D

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 19:10

Super bedankt voor de leuke reacties! :D

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 16:03

Als het goed is komt Casilla morgen weer naar huis en kunnen we ergens volgende week weer verder gaan met trainen! Kunnen we eindelijk jullie tips gaan toepassen en uitproberen :D

Ilonka_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:22

Gave kleur heeftie! En het rijden ziet er ook netjes uit! en idd het zadel lijkt inderdaad te ver naar voren te liggen, maar als je daar al naar gaat kijken is het goed! :)

nicole2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:51

gaaf paard. ziet er erg netjes en vriendelijk uit. erg mooi elegant paard, veel succes :D

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 17:02

Bedankt!! :D

lesley_oo7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:47

Vind het er netjes uitzien! Je zou alleen wat meer vooruit mogen kijken wat mij betreft. Leuk paard heb je.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 17:10

Dankjewel, klopt helemaal :j