Probleem pony, niet meer voorwaarts, nijdiger in de omgang.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 17:03

Ik weet niet wat de dierenarts zei, ik was er nml niet bij. En ik probeer alleen maar die pony te helpen... De pony heeft gewoon haar hele leven goed gelopen...

En ik probeer alleen maar die pony te helpen... Ik weet het niet, de eigenaresse weet het ook niet en vindt/weet dat er niets aan de hand is... ik probeer gewoon wat en er wordt niet rot over de eigenaresse gesproken. Of dat terecht is laat ik in het midden.
Laatst bijgewerkt door ElSea op 01-09-12 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

0000

Re: Probleem pony, niet meer voorwaarts, nijdiger in de omgang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:05

Daar heb je gelijk in, heb mijn vorige bericht dan ook verwijderd. Het is niet mijn bedoeling om jou in problemen te brengen namelijk. Blijf overigens wel bij mijn standpunt dat er niet 'niets aan de hand is' als het dier doorlopend medicatie nodig heeft.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 17:07

Dankjewel. En dat snap ik ook, daarom open ik dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:10

Iemand schreef hier: western is lang en laag. Dit is dus niet helemaal waar (ligt er vooral aan hoe serieus je western rijd) western paarden worden aangegallopeerd met een kusje (geluidje) er bij, misschien snapt dit paard jou helemaal niet. Toen ik mijn paard net had was ze ook een stuk chagarikn want ze begreep gewoon niet wat ik wilde!
Ik zeg hierbij trouwens niet dta t niks lichamelijks kan zijn, maar het is wel een optie.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 17:13

Wat ik al eerder zei, het paard is engels ingereden en heeft haar hele leven engels gereden (8 jaar dus) en heeft 1 jaartje western gereden, dus was helemaal niet serieus en idd het gewone amateur western, lang en laag.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 16:04

De eigenaresse heeft nog een keer de DA gebeld, en het blijkt dat ze onstoken speekselklieren heeft. We kunnen nu een paar dagen niet rijden en we pakken het daarna weer rustig op.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 05:40

Is het zadel wel passend? Knelt het nergens zodat de pony belemmert wordt in de beweging?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 07:54

Mooi dat de DA toch even heeft gekeken. Ontstoken speekselklieren... klinkt vervelend... en zal vast pijnlijk zijn geweest. Ik hoop dat het snel weer beter gaat.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 09:08

Nee het is laatst nog nagekeken toen ik met haar begon te rijden. Het is idd vervelend alleen is binnen een paar dagen weer goed.

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:45

Heey ik heb het meeste gelezen maar niet alles dus as het al gezegd is mijn excuses.

Misschien heeft hij gewoon wat spierpijn? Een massage zou kunnen helpen of een kraker laten komen. Het zou niet raar zijn aangezien het paard hele andere spieren moet gaan gebruiken en opeens een ander zadel op ze rug krijgt wat een hele andere drukverdeling geeft en wat jou zit automatisch zal hebben veranderd. Daarbij kan het paard ook gewoon je uittesten (het komt vaker voor dat dit later gebeurt). Hij moet natuurlijk opeens hele andere dingen leren die hem veel kracht kosten. Mijn paard bijvoorbeeld is een dressuurpaard en die heeft ook opeens ze periodes dat hij gewoon echt niks wil terwijl hij een week eerder voorbeeldig liep. Soms word het paarden ook even te veel :) maar om er maar even een eind aan te breien, ik zou even kijken of hij echt geen last heeft van spierpijn in zijn rug bijvoorbeeld.

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:47

muis_lover schreef:
Heey ik heb het meeste gelezen maar niet alles dus as het al gezegd is mijn excuses.

Misschien heeft hij gewoon wat spierpijn? Een massage zou kunnen helpen of een kraker laten komen. Het zou niet raar zijn aangezien het paard hele andere spieren moet gaan gebruiken en opeens een ander zadel op ze rug krijgt wat een hele andere drukverdeling geeft en wat jou zit automatisch zal hebben veranderd. Daarbij kan het paard ook gewoon je uittesten (het komt vaker voor dat dit later gebeurt). Hij moet natuurlijk opeens hele andere dingen leren die hem veel kracht kosten. Mijn paard bijvoorbeeld is een dressuurpaard en die heeft ook opeens ze periodes dat hij gewoon echt niks wil terwijl hij een week eerder voorbeeldig liep. Soms word het paarden ook even te veel :) maar om er maar even een eind aan te breien, ik zou even kijken of hij echt geen last heeft van spierpijn in zijn rug bijvoorbeeld.

Nog even als aanvulling, het kan ook best zijn dat het aan het zadel ligt die gewoon past maar dat je verzorgpony er gewoon nog aan moet wennen :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 08:14

Ik en de eigenaresse weten al wat het is, ontstoken speekselklieren. Daar kwam het gedrag ook vandaan. Ze is nu al weer aan de beterende hand.