Storm HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Storm HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:49

Haha Babootje ;) Tja ik durf het zelf niet op kreupelheid te gooien omdat de filmpjes zo schokkerig zijn, vandaar dat ik het houdt bij onregelmatigheid ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:56

Joolien schreef:
Haha Babootje ;) Tja ik durf het zelf niet op kreupelheid te gooien omdat de filmpjes zo schokkerig zijn, vandaar dat ik het houdt bij onregelmatigheid ;)

Ja dat had ik eerst ook, maar toen bekeek ik de filmpjes middendraf en daar is ie toch echt kreupel IMO.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:58

Babootje schreef:
Joolien schreef:

Ja dat had ik eerst ook, maar toen bekeek ik de filmpjes middendraf en daar is ie toch echt kreupel IMO.

Ik was eerst te lui om nog eens te kijken maar idd linksvoor is ze veel korter in haar pas op beide kanten :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:03

Ik dacht bij de eerste filmpjes mss moet ie wat naar voren gereden, maar bij de middendraf zie je hem duidelijk op rechts vallen, inclusief hoofd, dus LV niet goed idd.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:10

Hij is echt niet rad, da's niet alleen teugelkreupel.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:11

Nou, ik zie een paard dat niet in balans loopt, omdat hij niet goed gereden wordt, het is logisch dat hij dan zo gaat en achter blijft met de stijve kant, aan het einde loopt hij weer beter.
Op de wei zal hij vast ook prima lopen.
Paarden kunnen echt enorm slecht gaan lopen hoor, als je ze niet goed rijdt, ik heb paarden gezien die zo vreselijk vast waren gereden dat ze nog maar één kant op konden.
Maar de enige oplossing daarvoor is verbetering in het rijden, anders blijft het zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:13

Dat ben ik met je eens Miranda :j Omdat hij ook een vrij grote gang heeft kan het best zijn dat het balans is. TS hoeft maar wat meer op links te zitten en het paard wordt al belemmerd in de linkerschouder wat de pas korter maakt. Maar dat hij onregelmatig loopt is een feit :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:15

De enige oplossing is een dierenartsbezoekje, want dit is echt geen rijtechtnische kreupelheid. Zo stijf/scheef is ie nu ook weer niet.
Wel vind ik dat het zadel heel slecht ligt (als dat zo blijft is een dierenartsbezoek op termijn zeker nodig).
Maar de kreupelheid die ik zie zit linksvoor. Omdat hij "valt" op rechts (inclusief meebewegend hoofd) vermoed ik onderbeen/voet en heeft dat niet te maken met een kortere pas door stijfheid of scheefheid.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:27

Je ziet duidelijk dat het hoofd niet constant op het ritme megaat, dus ik denk niet dat dat het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:29

MirandaFuego schreef:
Je ziet duidelijk dat het hoofd niet constant op het ritme megaat, dus ik denk niet dat dat het is.

Ik noem maar een dwarsstraat hoor ;)

MsJane, heb je wel eens vaker gehoord dat je paardje onregelmatig is?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:34

Misschien kan de ts het beste goede les gaan nemen, die ziet dan ook wel of het paard niet goed loopt en of er evt. iets echt mis is.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:41

msJane schreef:
bontje is eigelijk gewoon voor de mooi :o ja dan laat ik het zadel denk ilk nog even na kijken, bedankt!

Maar meid, weet je dan niet dat een bontje wordt gebruikt om minder ruimte over te laten? Door een bontje is er minder ruimte en past je zadel dus eigenlijk als een maatje kleiner.
Wanneer jij een goed passend zadel hebt, en er dan een bontje onderdoet.. Dan krijg je dus een knellend zadel.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:56

Ik ga mee met voorgaande, rijtechnische- & tempo-commentaren en ook vwb de ligging van het zadel.
Wat me verder nog opvalt is dat je op het 3e en volgens mij 5e of 6e filmpje, op het verkeerde been licht rijdt.
Verder vindt ik het een ontzettend leuk paard! Veel succes samen!

msJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 14:14

Joolien schreef:
MirandaFuego schreef:

Ik noem maar een dwarsstraat hoor ;)

MsJane, heb je wel eens vaker gehoord dat je paardje onregelmatig is?

Nee nog nooit gehoord en niks van gemerkt, ga straks weer rijden en laat het weer filmen zet ik het weer in de topic en dan kunnen jullie zien of het als hij meer voorwaards is beter is, : )

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:25

Misschien is het juist handiger om een filmpje te hebben van als je paard los of aan de longe loopt, dan kun je eerder zien of het door het rijden/zadel komt, wat betreft de 'kreupelheid'.
Filmpjes van het rijden als je probeert actiever te gaan zijn natuurlijk altijd leuk, dan kunnen we ook eens zien hoe je paard het dan oppakt, ben wel benieuwd naar het wegrennen wat je bedoeld.
Wel heel goed van je dat je met de tips aan de slag gaat en het probeert te verbeteren! +:)+

msJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 15:23

heb iemand met hem over het harde laten draven en ik kon niks zien,ik denk zelf dat het komt door dat ik hem zijn pas niet laat afmaken. ben bezig met de filmpjes aan het uploaden: )
ik moet wel zeggen dat ik best wel geschrokken ben van al het commentaar, ik had dit niet verwacht aangezien ik hem niet uitbreng en hem eigenlijk alleen voor de fun rij. Ben er blij met de tips en zal het commentaar volgende week ook overleggen met mijn instructrice.
Laatst bijgewerkt door msJane op 27-08-12 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:24

Misschien zie ik ze later nog, ik ga nu stoppen want ik zit al weer veel te lang op bokt!

msJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 16:40

zo hier de filmpjes van vandaag,
valt in galop
volte
stap draf overgang
draf sta overgang
laatste lange zijde middendraf

laatste lange zijde middendraf
sta draf overgang
Afbeelding uitdraven kuchkuch verkeerde been:$
sta open voor tips maar wees lief :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:44

Nou, ik vind het helemaal niet zo verkeerd hoor!
Er valt genoeg aan te sleutelen, wat ik naar aanleiding van deze filmpjes zou zeggen is:
Probeer evengoed contact te houden, hou het licht maar wel hetzelfde, je paard heeft duidelijk toch wat steun van je nodig en het gaat nu te los-vast.
Ook met de laatste foto, dit moet je doen met contact. (let wel, éérst naar voren, niet teveel tegenhouden maar wel zorgen dat er een constante aanleuning is, door dat los/vast wordt ze ook onrustig.)
Het naar voren mag nog véél meer, je kan gewoon best even flink doorscheuren, gewoon 3 rondjes achter elkaar, daar zal de stijfheid die ze nu vertoont flink door verbeteren, veel paarden lopen nooit eens lekker naar voren met de pootjes en dan krijgen ze een soort hinkepink erin.
Probeer ook niet zo ver uit het zadel te komen maar de beweging klein te houden.
Wat heb je er zelf van gevonden haar wat meer naar voren te rijden, merkte je dat dat best goed ging (en ze helemaal niet rennerig werd?)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:55

d'r zit nog af en toe een onregelmatige pas tussendoor maar het lijkt wel opgeknapt. Misschien een zoolkneuzing ofzo gehad.

Ik vind dit prettiger om naar te kijken. Probeer wel als je paard afbuigt contact te houden. Hij zoekt je hand, geef hem die in de vorm van soepel licht contact. Verder is er nog genoeg om te verbeteren.... Maar probeer eerst dit stukje voor elkaar te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:57

Ik vind hem linksom in de bocht nog steeds onregelmatig.
Probeer idd contact te houden en hem ook actiever te rijden zodat hij je hand op gaat zoeken. Let wel op dat als je afwend hij niet uitzwaait en over de buitenschouder weg valt, begrens heb in de buitenschouder. Maar dan moet je ook weer contact hebben met de teugels.

msJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 17:59

oke bedankt: )

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:35

aller eerst wat ga je goed om met al het commentaar dat je krijgt! petje af ik zou ondanks alle goede bedoelingen toch een beetje in de defence gaan zitten.!

ik heb meerdere filmpjes bekeken en vind hem regelmatig onregelmatig.
Daarnaast weet ik niet wie bij je is geweest om het zadel aan te meten maar ik denk dat het beter kan.
je komt erg hoog uit je zadel en je handen leiden af en toe een eigen leven.
Hoevaak heb je les? apart dat het je instructie niet is opgevallen dat hij onregelmatig loopt.
ik zou hier zeker op letten en anders een kreupelheidsonderzoek laten doen.
Succes met je leuke bonte en ik hoop op eerdaags een nieuw topic met vooruitgang!

msJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 18:41

Ik heb wegens vakantie 3 weken geen les gehad(ik was eerst 2weken weg en nu is mijn instructie op vakantie) ik heb zaterdag weer les normaal heb ik gewoon iedere week priveles. aangezien hij op het harde niet kreupel loop denk ik niet dat het nodig is om op korte temijn DA er bij te halen wel komt de hoefsmid volgende week, ik zou hem ook vragen of hij misschien iets kan zien. ik ben zeker ook wel geschroken van al het commentaar omdat ik hem alleen voor de lol rij maar ik heb dit topic gestart om tips te krijgen dus tja,: ) morgen mijn vader de zadelmaker maar even laten bellen dan komt die binnenkort ook nog evenlangs: )

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:35

msJane schreef:
Ik heb wegens vakantie 3 weken geen les gehad(ik was eerst 2weken weg en nu is mijn instructie op vakantie) ik heb zaterdag weer les normaal heb ik gewoon iedere week priveles. aangezien hij op het harde niet kreupel loop denk ik niet dat het nodig is om op korte temijn DA er bij te halen wel komt de hoefsmid volgende week, ik zou hem ook vragen of hij misschien iets kan zien. ik ben zeker ook wel geschroken van al het commentaar omdat ik hem alleen voor de lol rij maar ik heb dit topic gestart om tips te krijgen dus tja,: ) morgen mijn vader de zadelmaker maar even laten bellen dan komt die binnenkort ook nog evenlangs: )

wie heeft ernaar gekeken? de dierenarts of iemand die dat echt goed kan beoordelen. want hij kreupelt echt (vooral duidelijk te zien op de linkerhand). Ook op de laatste filmpjes. Laat er ajb echt goed door een deskundig iemand naar kijken (liefst DA) en monster hem op de harde volte. je hebt een echt leuk paard en het zou toch zonde zijn als je hem "stuk" zou rijden. (en ik zeg dat echt niet om je te plagen)
Laatst bijgewerkt door Babootje op 27-08-12 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt