Daphne flink aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:07

@ Rubber_Duck top dat je met de tips aan de slag bent gegaan! Foto's geven al een veel fijner beeld om naar te kijken. Handen mag je inderdaad meer mee geven en proberen niet vast te zetten. Ga vooral zo door!!!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:13

Maak eens twee stukken elastiek ( boordelastiek)in lusvorm vast aan de teugels, op de plek waar je normaal de teugels vast hebt. Ga daar maar mee rijden en dan werk je veel minder en zachter in op de mond van je pony. Ik vind de onderste foto's al een hele verbetering, gaat helemaal goedkomen en het is wennen. niet alleen voor jou maar ook voor je pony. veel succes.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:51

Wat je ook gewoon kunt doen, is je teugels tussen duim en wijsvinger houden, dan voel je meteen dat je te veel druk geeft.
Het gaat al beter, maar je paard mag nog meer met het neusje naar voren, probeer maar eens of dat lukt! (vooral in draf)
En doe die oefening om hem naar voren en weer terug te rijden, zodat het achterbeen aan het werk gaat, lukt dat een beetje?

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:03

Een bijzetteugel hang ik bij voorkeur onderaan de singel vast, is vele veiliger en je paard loopt vrijer, maar ik heb de indruk dat je zonder die bijzet veel meer kan bereiken, want ze loopt vele beter zonder dan met

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:08

Lauke schreef:
Je zegt dat je vasthoudt doordat ze zo graag hard wil.
Probeer haar eens op je zit wat terug te rijden, zwaarder zitten, langzamer lichtrijden en kijken of ze wat terug komt. Als ze dit niet snapt, zal dit denk ik zo wel erg handig zijn om dit haar te leren.
Ik herken het probleem namelijk ook. Paardlief wil soms erg hard en dan is de automatische reactie toch tegen houden aan de voorkant. Wat ik dan altijd doe is handen even toestaan en weer iets terug op m'n zit. En direct ontspant ze dan. Deze stukjes probeer ik uit te breiden.
Misschien ook wat voor jou? :)

je kunt toch niet zwaarder zijn dat je zelf bent ;)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:54

Wat een verschil met foto's uit openingspost en die later geplaatst zijn!!
In de OP zie ik een paard wat vast word gehouden en daardoor zijn rug enorm wegdrukt!! zie je ook terug in het springen.

2e serie word er meer ruimte gegeven aan het paard, komt er beter met de neus uit, word nog wel laag en rond gereden en gebruikt rug meteen een heel stuk beter!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:41

Ik was bang dat dit topic fout zou gaan lopen aangezien in je OP al stond "Geen commentaar op dit en dat", maar wat pik jij al het commentaar goed op zeg! Wauw +:)+
Heel tof om te zien dat je er ook mee aan de slag bent gegaan, ook ik zie verbetering en ik hoop gauw op meer foto's!
Dit gaat wel goedkomen! :j

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 14:23

Queelens schreef:
In de OP zie ik een paard wat vast word gehouden en daardoor zijn rug enorm wegdrukt!! zie je ook terug in het springen.

2e serie word er meer ruimte gegeven aan het paard, komt er beter met de neus uit, word nog wel laag en rond gereden en gebruikt rug meteen een heel stuk beter!!

Vind het toch wel echt een andere manier van rijden, ik laat haar nu inderdaad meer los en moet meer op mn zit rijden, en dat werpt zijn vruchten af haha :)

Dreamy schreef:
Ik was bang dat dit topic fout zou gaan lopen aangezien in je OP al stond "Geen commentaar op dit en dat", maar wat pik jij al het commentaar goed op zeg! Wauw +:)+
Heel tof om te zien dat je er ook mee aan de slag bent gegaan, ook ik zie verbetering en ik hoop gauw op meer foto's!
Dit gaat wel goedkomen! :j

Hihi aan deze tips heb ik tenminste wat :o Zaterdag heb ik weer wedstrijd, hoop dat er dan foto's gemaakt worden! :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:25

_Amigo schreef:
Lauke schreef:
Je zegt dat je vasthoudt doordat ze zo graag hard wil.
Probeer haar eens op je zit wat terug te rijden, zwaarder zitten, langzamer lichtrijden en kijken of ze wat terug komt. Als ze dit niet snapt, zal dit denk ik zo wel erg handig zijn om dit haar te leren.
Ik herken het probleem namelijk ook. Paardlief wil soms erg hard en dan is de automatische reactie toch tegen houden aan de voorkant. Wat ik dan altijd doe is handen even toestaan en weer iets terug op m'n zit. En direct ontspant ze dan. Deze stukjes probeer ik uit te breiden.
Misschien ook wat voor jou? :)

je kunt toch niet zwaarder zijn dat je zelf bent ;)

Nee, klopt, maar je kunt wel zwaarder of lichter gaan zitten. Verlichte zit is toch ook heel wat anders dan gewoon rechtop, zo kun je ook zwaarder gaan zitten (dieper gaan zitten) en lichter zitten.

TS: Zie al veel verandering in je foto's! Ga zo door :)

MerleSimone

Re: Daphne flink aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 14:29

@_Amigo @Lauke: Het rijden op mijn zit was er de laatste tijd een beetje bij in geschoten. Rij sinds kort weer elke dag ipv 1x per week dus nu merk ik wel dat ik een stuk minder moe word als ze goed aan mn zit is. Ik kan haar nu vanuit draf al binnen 2 stappen stil laten staan, dus ze pakt het érg goed op :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:32

Rubber_Duck schreef:
@_Amigo @Lauke: Het rijden op mijn zit was er de laatste tijd een beetje bij in geschoten. Rij sinds kort weer elke dag ipv 1x per week dus nu merk ik wel dat ik een stuk minder moe word als ze goed aan mn zit is. Ik kan haar nu vanuit draf al binnen 2 stappen stil laten staan, dus ze pakt het érg goed op :)

Fijn is dat! Zal ook vast een stuk lichter in de hand voelen of niet? :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 14:32

Lauke schreef:
Rubber_Duck schreef:

Fijn is dat! Zal ook vast een stuk lichter in de hand voelen of niet? :)

Dat komt ook steeds meer, ze heeft nog wel de neiging om te gaan hangen/trekken maar er zijn ook momenten dat ik niks in mijn handen heb gelukkig :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:34

Kijk dat is goed om te horen. vanuit daar kan je verder werken :)
Dat hangen gewoon negerden, loslaten van voren en proberen die achterhand der iets meer onder te rijden. Als is dat wel eens lastig :')

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:44

ten eerste : super dat je de elastiek eraf hebt gedaan
ze loopt op de laaste foto's zonder dat ding ook veel meer lekker ontspannen
ga zo door

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:09

Rubber_Duck schreef:
Queelens schreef:

Vind het toch wel echt een andere manier van rijden, ik laat haar nu inderdaad meer los en moet meer op mn zit rijden, en dat werpt zijn vruchten af haha :)

Heel goed hoor je ziet echt in de 1e serie dat ze dr rug wegdrukt omdat ze als het ware een beetje 'gedwongen' word in een houding
2e serie veel meer vrijheid en inderdaad op de zit gereden!

Gelukkig heb je alles zo supersnel opgepakt en het licht gezien. Je ziet maar al te veel rugproblemen op komen spelen als paarden ze zo vast blijven houden met het rijden.

Dus blijf zo door gaan als je nu doet hoor, goed werk!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:05

Eerst wil ik zeggen dat je trots op je zelf mag zijn!! vind het in 1 woord geweldig.. we zien eerst paard met veel spanning je krijgt tips, je durft te proberen, en je merkt zelf zulk verschil en je zit het verschil.
Meestal worden de foto`s en hoe ze rijden verdedigt door de TS zelf. jij durft gewoon de tips aan te nemen om verder te proberen.

Ik zeg petje af. wat een vooruitgang gewoon mooi om te zien :)

ga je verder geen tips geven ook al zou dit moeten. maar ik heb je gewoon een compliment gegeven en ga zooo door!!!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 19:07

Haha ik word helemaal verlegen zeg, die complimenten :o

Ik zat qua rijden gewoon even vast en ik merkte zelf ook wel dat het niet zo lekker ging, en dan is het gewoon fijn dat er eens iemand naar kijkt die mij niet al jaren ziet rijden :+
En ik ga jullie allemaal verrassen met foto's van mn wedstrijd hoop ik!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:10

nou ik hou de topic in de gaten om die te zien ;) bedenk wel tis maar een wedstrijd he!! dus niet die dag veel met je handen doen maar met je benen rijden :D