Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lauke schreef:Je zegt dat je vasthoudt doordat ze zo graag hard wil.
Probeer haar eens op je zit wat terug te rijden, zwaarder zitten, langzamer lichtrijden en kijken of ze wat terug komt. Als ze dit niet snapt, zal dit denk ik zo wel erg handig zijn om dit haar te leren.
Ik herken het probleem namelijk ook. Paardlief wil soms erg hard en dan is de automatische reactie toch tegen houden aan de voorkant. Wat ik dan altijd doe is handen even toestaan en weer iets terug op m'n zit. En direct ontspant ze dan. Deze stukjes probeer ik uit te breiden.
Misschien ook wat voor jou?
Queelens schreef:Wat een verschil met foto's uit openingspost en die later geplaatst zijn!!
In de OP zie ik een paard wat vast word gehouden en daardoor zijn rug enorm wegdrukt!! zie je ook terug in het springen.
2e serie word er meer ruimte gegeven aan het paard, komt er beter met de neus uit, word nog wel laag en rond gereden en gebruikt rug meteen een heel stuk beter!!

Dreamy schreef:Ik was bang dat dit topic fout zou gaan lopen aangezien in je OP al stond "Geen commentaar op dit en dat", maar wat pik jij al het commentaar goed op zeg! Wauw
Heel tof om te zien dat je er ook mee aan de slag bent gegaan, ook ik zie verbetering en ik hoop gauw op meer foto's!
Dit gaat wel goedkomen!
Zaterdag heb ik weer wedstrijd, hoop dat er dan foto's gemaakt worden!
_Amigo schreef:Lauke schreef:Je zegt dat je vasthoudt doordat ze zo graag hard wil.
Probeer haar eens op je zit wat terug te rijden, zwaarder zitten, langzamer lichtrijden en kijken of ze wat terug komt. Als ze dit niet snapt, zal dit denk ik zo wel erg handig zijn om dit haar te leren.
Ik herken het probleem namelijk ook. Paardlief wil soms erg hard en dan is de automatische reactie toch tegen houden aan de voorkant. Wat ik dan altijd doe is handen even toestaan en weer iets terug op m'n zit. En direct ontspant ze dan. Deze stukjes probeer ik uit te breiden.
Misschien ook wat voor jou?
je kunt toch niet zwaarder zijn dat je zelf bent
Rubber_Duck schreef:@_Amigo @Lauke: Het rijden op mijn zit was er de laatste tijd een beetje bij in geschoten. Rij sinds kort weer elke dag ipv 1x per week dus nu merk ik wel dat ik een stuk minder moe word als ze goed aan mn zit is. Ik kan haar nu vanuit draf al binnen 2 stappen stil laten staan, dus ze pakt het érg goed op
Lauke schreef:Rubber_Duck schreef:@_Amigo @Lauke: Het rijden op mijn zit was er de laatste tijd een beetje bij in geschoten. Rij sinds kort weer elke dag ipv 1x per week dus nu merk ik wel dat ik een stuk minder moe word als ze goed aan mn zit is. Ik kan haar nu vanuit draf al binnen 2 stappen stil laten staan, dus ze pakt het érg goed op
Fijn is dat! Zal ook vast een stuk lichter in de hand voelen of niet?
Rubber_Duck schreef:Queelens schreef:Wat een verschil met foto's uit openingspost en die later geplaatst zijn!!
In de OP zie ik een paard wat vast word gehouden en daardoor zijn rug enorm wegdrukt!! zie je ook terug in het springen.
2e serie word er meer ruimte gegeven aan het paard, komt er beter met de neus uit, word nog wel laag en rond gereden en gebruikt rug meteen een heel stuk beter!!
Vind het toch wel echt een andere manier van rijden, ik laat haar nu inderdaad meer los en moet meer op mn zit rijden, en dat werpt zijn vruchten af haha

bedenk wel tis maar een wedstrijd he!! dus niet die dag veel met je handen doen maar met je benen rijden