Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:00

Ik ben eigenlijk altijd blij dat mijn paard de dingen die hij in de wei uitvreet niet doet met mij erop :=
En ik wil het niet leren ook :')

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:00

8)7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:04

Vala schreef:
Ik ben eigenlijk altijd blij dat mijn paard de dingen die hij in de wei uitvreet niet doet met mij erop :=

:D :D Kan ik me helemaal voorstellen!!!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:06

bigone schreef:
Rio 2016?? Word tijd dat je weer naar school gaat, kleine wijsneus *\%/*
Jouw paard kan dan wel op een hoog niveau gelopen hebben maar als het baasje daar niet aan toe is dan schiet je er weinig mee op, maar zolang je maar plezier met je paarden hebt is het prima toch. Wat jouw paard liet zien doen onze paarden hier ook, heb een driejarige die heel goed in de passage kan lopen als er een aanspanning over de straat gaat. En dan ook zijn staart nog rechtop. Knap he.

Staat zijn hoofd dan ook zo mooi uitgesperd omhoog :')
Want zo eentje heb ik ook.
De mijne kan zelfs muziek maken, als ze draaft tikt ze haar ijzers continu aan en maakt ze er een soort liedje van.
Al moet ze daar nog wel mee oefenen want het lijkt nog nergens op... misschien neem ik wel les :Y)

Milanzuidema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 12:09

bigone schreef:
Jouw paard kan dan wel op een hoog niveau gelopen hebben maar als het baasje daar niet aan toe is dan schiet je er weinig mee op, maar zolang je maar plezier met je paarden hebt is het prima toch. Wat jouw paard liet zien doen onze paarden hier ook, heb een driejarige die heel goed in de passage kan lopen als er een aanspanning over de straat gaat. En dan ook zijn staart nog rechtop. Knap he.

sorry hoor maar als je goed nadenkt zij ik lamotte, dus de championnat de la france, van frankrijk, dat is niet in rio, maar in frankrijk als je goed nadenkt, en ik ben nu al 14.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:10

Ach mijn knol kan ook heel veel... met een top ruiter erop wel... maar aangezien ik geen topruiter ben en mezelf ook niet zo zie want na 25 jaar paardrijden leer ik nog iedere dag laat ik het wel uit mijn hoofd om interessant te doen op een forum.

En je schrijft.. lekker tegenstrijdig.... ik heb al 7 jaar les, dan ga je met deze super topknol die alle kunstjes kan toch gewoon verder met lessen waar je gebleven bent want blijkbaar heb je dus wel een instructeur.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:10

In een van je andere posts heb je het erover dat je wel les hebt. Met jouw carriere zit het wel goed begreep ik, dus vraag je instructeur of die je advies kan geven (en dan maar hopen op hetzelfde advies als hier is gegeven).

Oh zie dat de persoon boven me ook al zo opmerkzaam was :+

Anoniem

Re: Mijn paard kan iets maar ik niet, hoe moet ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:12

Leuk joh dat je paard dat allemaal kan, ik zou het gewoon lekker doen!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:12

Ze bedoelde ook de olympische spelen en niet jou lamotte gedoetje...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:15

Ow maar wij zijn ook aan het oefenen hoor voor de OS.... _O-
Heb mezelf vast ingeschreven dus we blijven gewoon nog even oefenen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:18

TS knap dat je zo zeker van jezelf bent maar niet eens weet dat hetgene dat je paard doet (als ze met haar achterbenen trapt, niet voorbenen) vrijheidsdressuur/ hoge school dressuur oefeningen zijn en het een capriole heet ;)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:18

Ja, ja. Je bent de olympische spelen waard, nou goed? 8)7

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:21

Mando schreef:
Ow maar wij zijn ook aan het oefenen hoor voor de OS.... _O-
Heb mezelf vast ingeschreven dus we blijven gewoon nog even oefenen...

Oh ja, ik ook. Voor de olympische spelen over 20 jaar. :')

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:21

Milanzuidema schreef:
Ik rij al heel lang paard, heb twee alround kwpn paarden de ene meer dressuur dan springen en de anderen andersom, ik heb mijn eigen carriere, 4 boxen, stapmolen en longerbak, ik ben geen beginner zoals jullie denken, hoor ik best verstand, in de wei doet ze dat egt, ze heeft 2 jaar op hoog niveau gereeden en daarna een meisje heeft ze niets er mee gedaan niet inenten en ontworming niets... 2 jaar op stal, dat is lang maar nu is ze weer helemaal terug! Ik weet het niveau niet want zoals ik heb gezegd dat ik geen contact heb met de voor voor eigenaar... dus nee vindt ik wel jammer!

Het is egt een super paard, ze reageert perfect op de stem met het longeren en rijden, heeft wat inventing gedaan, dat wel op laag niveau dus ook niet zo hoog enz, ze springt 1m20, zij is meer dressuur, mijn anderen paard niet, die is best moeilijk in dressuur ook een beetje stijf maar het komt al ze doet het steeds beter... maar we hebben het nu over samira, ik zou het niveau graag willen weeten maar weet het jammer genoeg niet... anders zal ik me daar op aan passen...

Beste knap.
Je bent 13 en hebt je eigen stapmolen, bak, carriere en boxen..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:24

Het enige "zielige" aan dit hele topic vind ik dat er hier volwassenen alles uit de kast trekken om een 13-jarig meisje de grond in te trappen op basis van taalfouten en een verhaal wat misschien groter is dan het moet zijn (hé dat hebben alle paardenmeisjes wel eens gedaan, laten we eerlijk zijn ;).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:27

Nee hoor, heb mezelf nog nooit beter hoeven voor te doen dan ik ben en dat zal ik ook nooit doen.

ipv dat ze nu gewoon vraagt wat een paard doet ipv gelijk zichzelf zo groots voor te doen.
Dan komt dat toch iets anders over dan met dit topic.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:29

Ik doe dat ook nooit. En om nou te doen alsof ze gelijk is met Anky. Met alle respect, hoor..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:32

JuliaMaria schreef:
Het enige "zielige" aan dit hele topic vind ik dat er hier volwassenen alles uit de kast trekken om een 13-jarig meisje de grond in te trappen op basis van taalfouten en een verhaal wat misschien groter is dan het moet zijn (hé dat hebben alle paardenmeisjes wel eens gedaan, laten we eerlijk zijn ;).

Denk niet dat het op die manier bedoeld was. Eerlijk? Ik leefde ook in een droomwereld toen ik jong was en was blij dat volwassen mensen mij er toen uit hielpen :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:38

Het is leuk dat je paard dat kan in de wei maar weet je ook zeker dat het paard dit kan onder het zadel?
Bedoel een verzorgpony van mij kan ook een soort van piaffe in de stal maar denk niet dat ik dit er onder het zadel uit krijg.
Misschien kun je je instructeur/trice die dit wel kan er een op laten om te kijken of het "knopje" er onder het zadel wel inzit.
Daarbij gaat er voordat een paard zulke oefeningen kan met een ruiter wel wat training vooraf en moet het paard ook dusdanig aan kunnen dus is niet zeker dat het paard het nu nog kan onder het zadel als het zoveel jaar geleden is. De spieren end moeten er wel dusdanig voor getraind worden hé.
Als ik bv 10 jaar geleden een marathon gelopen heb en daarna nooit meer wat mee gedaan kan ik hem dan ook weer niet ineens doen hé, je moet dan wel weer naar dat niveau toe werken.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:40

Vala schreef:

kan ik me alleen maar bij aansluiten. Die rare bokkesprongen zien er niet echt comfortabel uit :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:53

Milanzuidema schreef:
bigone schreef:

sorry hoor maar als je goed nadenkt zij ik lamotte, dus de championnat de la france, van frankrijk, dat is niet in rio, maar in frankrijk als je goed nadenkt, en ik ben nu al 14.

AL 14 *\o/* *\o/* *\o/*

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:56

Ja, en dan de championnat de la France zijn :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:59

Nou zeg, niet allemaal dat meisje afvallen hier. Niet aardig. :(

Maar Milanzuidema: Zelfs in de hoogste klasse van Eventing hoef je geen piaffe te laten zien dus daar hoef je je totaal niet druk over te maken.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:01

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:06

Milanzuidema schreef:
Geef me nou maar antwoord als je schrijft om intressant te doen, hou dan maar je mond dicht,

Al had ze 20 paarden. Toen ik 13 was hoefde ik echt niet zo'n toon aan te slaan.