Wat wil je met dit topic bereiken? Reltopic? Aangezien je geen tips/commentaar wilt, en wij onmogelijk kunnen zeggen dat het er goed uitziet.
MaaikeMo
Geplaatst: 08-08-12 21:05
Ik zie weinig verbetering. Heb je les?
Heleennn
Geplaatst: 08-08-12 21:05
blubdevis schreef:
Heleennn, dr staat boven iets heeeeeel duidelijk.. en dan toch daar tegen in gaan.. nja, dan moet je 't zelf maar komen doen hoor..
Wat staat er dan? Er staat niet, tips en commentaar zijn niet toegelaten.
Anoniem
Geplaatst: 08-08-12 21:08
Heleennn schreef:
blubdevis schreef:
Heleennn, dr staat boven iets heeeeeel duidelijk.. en dan toch daar tegen in gaan.. nja, dan moet je 't zelf maar komen doen hoor..
Wat staat er dan? Er staat niet, tips en commentaar zijn niet toegelaten.
Al zou ie het neerzetten
Caira
Geplaatst: 08-08-12 21:08
The rider can only be satisfied when the horse loves his job.....
mar08
Geplaatst: 08-08-12 21:09
het paard loopt gewoon niet vw nw.. een beetje meer oefenen en goed lessen en dan zul je het ook wel leren
Heleennn
Geplaatst: 08-08-12 21:10
Caira schreef:
The rider can only be satisfied when the horse loves his job.....
Sannum
Geplaatst: 08-08-12 21:16
jammer dat je zo reageert. Ik kan de foto's niet zien maar herinner me je vorige topic wel. Ik denk dat je moet inzien dat de mensen het goed bedoelen en niet jou af willen kraken. Jij lest bij 'een bekende' amazone meen ik te herinneren uit je vorige topic. Kennelijk merken jullie tijdens de les dat er vooruitgang is. Helaas is dat niet niet zichtbaar. (hoor ik zeggen). Dan kun je niet verwachten dat iedereen je naar je mond praat omdat jij het wel zo ervaart. En opmerkingen als 'kom het zelf maar doen'... Als adelinde een changement fout doet, zegt ze dan ook tegen de jury die haar een 5 heeft dat ze het zelf moeten doen. Ik kraak jou niet af, in tegendeel, als jouw gevoel aangeeft dat er vooruitgang is moet je daar blij mee zijn. Maar niet afgeven als buitenstaanders het niet zien.
Chaos
Geplaatst: 08-08-12 21:19
Even voor opgesteld dat ik HEEL slecht ben met paint en dat dit eventjes snel gedaan is. Maar ik zal uitleggen wat ik zie:
Om te beginnen zou ik de hoek in je ellebogen kleiner maken. Hierdoor ga je je hand verder naar voren dragen (zie het rode kruis).
Als de hand toestaat naar voren krijgt het paard RUIMTE om de hals naar voren toe uit te leggen. Dus met je been naar je hand toe rijden en dan vanuit je schouders toestaan dat het paard de hals verlengt.
Je paard moet aan zijn SCHOFTSPIER gaan trekken. Nu komt ie te diep en te rond, hierdoor doet het lijf 0 komma 0.
Als je jouw hand wat meer naar voren en naar boven DRAAGT (dus niet op been/hals/zadel laten rusten) dan krijgt de halsspier kans op te verlengen. Om te beginnen zou IK de nek richting schofthoogte gaan rijden, zoals ik aangeef met lijntjes.
Als het paard de hals naar voren toe uit kan leggen en ruimte krijgt van de ruiterhand om de nek en de kaak te openen dan kan het de rug bol maken en gaan dragen. De rug moet boller (zie getekende lijn) en het hoofd moet niet terug (rode lijntje) maar openen (groene lijntje). Dit kan niet wanneer het paard de hals zo kort moet houden.
Niet vergeten er altijd voorwaartse drang in te houden, anders kan hij nog niks. Hij moet er als het ware aan gaan trekken doordat hij van achter naar voren word gereden.
Hiervoor moet het paard de hand vertrouwen, dus: LUCHT!!!
Als aantekening heb ik nog het buitenoor omcirkelt. Het buitenoor MOET naar voren wijzen, niet het binnenoor.
Nu staat het binnenoor verder naar voren dan het buitenoor. Dit geeft aan dat hij verkeerd gesteld is en zeker NIET rechtgesteld tussen twee teugels en twee benen.
Ik zou jouw paard lekker rond rijden aan het binnenbeen en dan aan het buitenbeen buitenteugel begrenzen zodat hij leert de buitenkant van zijn lijf op te rekken en de binnenkant te verkorten.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 08-08-12 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Als je hem actiever voorwaarts rijd en dan van voren ruimte bied om te gaan zoeken dan krijgt het achterbeen meer ruimte om onder de massa te gaan stappen. Zoals ik het nu zie kan het achterbeen nauwelijks in het spoor van het voorbeen grijpen laat staan dat die er over heen grijpt.
Chaos
Geplaatst: 08-08-12 21:20
Maar goed, dit is dus MIJN mening.
BaileyMix
Geplaatst: 08-08-12 21:22
Super uitgelegd Dat van die oren wist ik zelf ook niet, kun je daar wat meer over uitleggen?
Chaos
Geplaatst: 08-08-12 21:23
Als het binnenoor naar voren toe wijst kan het paard aan de binnenzijde onmogelijk "hol" zijn in de kaak.
(probeer het zelf eens? Misschien dat dat het duidelijker maakt. Ik vind het soms erg lastig mijzelf duidelijk te maken via het internet.)
Ik heb de foto's niet vergeleken. Alleen vluchtig bekeken de eerste. Maar dit schijnt een recente te zijn dus TS heeft er meer aan als ik daar wat over zeg!
OnlyFroukje
Geplaatst: 08-08-12 21:29
Netjes uit gelegt chaos, hoop dat ze het waarderen kan:)
mang
Geplaatst: 08-08-12 21:44
Froukjeloves schreef:
Maak hem nou niet bozer dan hij al is
mar08
Geplaatst: 08-08-12 21:45
mang schreef:
Froukjeloves schreef:
Maak hem nou niet bozer dan hij al is
miriam2105
Geplaatst: 08-08-12 21:49
BaileyMix schreef:
Super uitgelegd Dat van die oren wist ik zelf ook niet, kun je daar wat meer over uitleggen?
haha je was me voor dit wist ik ook niet maar chaos bedankt voor het uitleggen
Chaos
Geplaatst: 08-08-12 21:53
Het is een beetje snel en involledig hoor.
Doordat de buitenkant van de spieren moeten verlengen tijdens het rijden word de binnenkant verkort. Je wilt buiging om je been. Die buiging gaat van de nek helemaal tot aan de staart. Het is dus een logisch gevolg wanneer het paard lengte-buiging heeft het buitenste oor verder naar voren staat dan het binnenste oor. Dan heb je
Ik heb het dus nog niet over stelling, dat is imo nu nog niet belangrijk met dit paard.
gitje65
Geplaatst: 08-08-12 21:55
Duidelijk verhaal Chaos, maar ik vrees dat ts er niets mee gaat doen.
Chaos
Geplaatst: 08-08-12 22:04
Ik heb middels PB prettig contact met TS. Ik denk dat hij zeker wat met de tips wíl doen, maar dat hij het nogal lastig vind zich niet persoonlijk aangevallen te voelen. Hij ziet het nu volgens mij nog een beetje als negatief commentaar ipv opbouwende kritiek. Haha.