Recht zitten op het paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:51

olafgek schreef:
dit klinkt misschien raar, maar ik ken instructeurs die dit probleem oplossen door een recht voorwerp (vb. borstelsteel) vest te maaken aan de rus van de ruiter. zelf heb ik hier wel geen ervaring mee, maa het schijnt te helpen

Levensgevaarlijk :S als iemand valt met een steel vastgebonden op zijn rug/armen of waar dan ook.....

...misschien maar eens een dressuurzadel gebruiken met heel veel wrong en een hoge boom }:)
(misschien niet bevordelijk voor jullie bedspelletjes, maar waarschijnlijk wel effectief)

(geintje natuurlijk, ik denk dat zitles goed kan werken, en dan met halt en stap beginnen. Dit is een aanwensel wat echt niet in 3 keer rijden afgeleerd is....consequent blijven herhalen, en misschien laten oefenen op een skippybal? hier kun je alleen op blijven zitten als je recht in balans zit)

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:53

Zweepje achter de rug langs door de ellebogen steken. (Dus als je rechtop zit, ellebogen iets naar achter en dan door de gaten die je dan creeert een zweep steken.) Zo werden wij vroeger gedrild ~~}> En een zweepje geeft mee dus niet zo gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:56

chipieke schreef:
We zijn wel met een MAN bezig he dames, visualiseren is niet zijn sterkste punt :')

Uiteraard heb ik hem al méérmaals gecorrigeerd, maar aangezien het mijn echtgenoot is wordt commentaar niet altijd gewaardeerd :+ Daarom geef ik hem ook geen les.
Ik heb voor sergeant gespeeld maar dat wordt niet altijd even goed onthaald haha!

Het zadel is een 18inch en als hij recht zit past hij er prima in, beugels heb ik al eens verhangen maar de huidige maat is voor hem het meest comfortabele.

Ik zal dit topic eens laten lezen door hem, misschien beseft hij dan dat mijn uitleg wel degelijk correct is.

Visualisatie werkt JUIST voor mannen heel erg goed :)

Alleen het probleem is dat het anders voelt dan het eruit ziet, hij zal het gevoel hebben dat hij rechtop zit, terwijl dat niet het geval is. Dus moet hij leren voelen wanneer het goed is, en dan dat gevoel vasthouden.

Het lijkt mij alleen slimmer om een instructeur te zoeken die juist op dit vlak heel handig is, ipv hem laten beseffen dat jouw uitleg wel degelijk correct is.......

Ieder mens leert anders. De een leert door voelen, de ander door zien, weer een ander door horen. Ik ben heel visueel ingesteld, en ik leer dus door er een plaatje van te maken. Dus ondanks dat je uitleg misschien best klopt, kan het nog zo zijn dat je lief er niets mee kan, omdat hij nu eenmaal op een andere manier leert.

sanniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:46

ik heb ook het probleem dat ik te ver naar voren zit. bij mij komt het omdat ik een paar jaar terug heel hard ben gevallen en daardoor nog steeds een beetje angst heb.
bij mij word het ook steeds gezegd dat ik recht op moet zitten, maar als ik men paard terug moet nemen of gewoon met ligt rijden schiet ik weer naar voren.
in stap zit ik wel gewoon recht op.
bij mij werkt het dus NIET om mijn beugels langer te maken want dan gaan mijn tenen naar beneden en mijn hak omhoog.
zou dit ook graag opgelost willen hebben.
Maar ook geen idee hoe.

LadySpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:19

chipieke schreef:
We zijn wel met een MAN bezig he dames, visualiseren is niet zijn sterkste punt :')

Uiteraard heb ik hem al méérmaals gecorrigeerd, maar aangezien het mijn echtgenoot is wordt commentaar niet altijd gewaardeerd :+ Daarom geef ik hem ook geen les.
Ik heb voor sergeant gespeeld maar dat wordt niet altijd even goed onthaald haha!

Het zadel is een 18inch en als hij recht zit past hij er prima in, beugels heb ik al eens verhangen maar de huidige maat is voor hem het meest comfortabele.

Ik zal dit topic eens laten lezen door hem, misschien beseft hij dan dat mijn uitleg wel degelijk correct is.

Heb je geen mannelijke instructeur in de buurt die hem les kan geven?