geen galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: geen galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:16

En waarom langs de veearts.

Juist de galop is de eerste gang die een paard laat zien als hij wat mankeert.
De draf wordt dan overgeslagen.

Maar rij technisch is de galop juist moeilijk in de dressuur rij stijl.

Van voren in de krul trekken en van achteren met het zweepje slaan.
En dan de stelling van het paard ????

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:52

Hier was het veel simpeler, was even vergeten dat als ik zwartje op het rechte in de goede galop wil hebben.
(Wat ie heeeeeel moeilijk vind met name linksom)
Dat ik hem eerst tikje naar binnen moet stellen, dan tikje travers moet zetten en hopla daar gaat ie.
Doe ik het andersom of vergeet 1 van 2, dan kan ik de hik krijgen, maar linker galop krijg ik zeker niet.
Kortom, ruiter die zit te prutsen, goede voorbereiding is alles.
En ruiter moet niet in de weg zitten (uit balans) en niet gaan zitten rommellen (met teugels of iets van dien aard)!

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:01

ik denk dat dit paard echt wat mankeerd. op die leeftijd zie je erg vaak arthrose, dat kan een osteopaat niet vinden, alleen met foto's.
een beetje in galop slaan werkt niet en is ook niet eerlijk tegen over een paard.
als ze niet te laden is (hoe komt dat), dan moet je een DA thuis vragen met mobiele rontgenapparaat.
niet door gaan zitten modderen. veel succes

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 19:15

MarliesV schreef:
Hmm, longeren kent ze wel? Anders eens kijken wat ze daarmee doet.

En een andere ruiter er op?

Ik ga nog steeds voor de DA ivm lichamelijke klachten. Naar de kliniek geen optie, prima, laat je de DA op stal komen, ze kunnen tegenwoordig giga veel met mobiele apparaten.

Longeren kent ze niet. Niemand anders durft er op rijden. De DA heeft ze volledig nagekeken en er was geen enkel lichamelijk probleem.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 19:18

Sharonaa_ schreef:
Wanneer is het zadel nagekeken en op maat gemaakt? als dit een tijdje geleden gebeurt is kan er heel wat mee veranderd zijn.

Anders zou ik ook idd de DA even laten kijken naar je paardje, want het is natuurlijk wel heel vreemd dat ie ineens niet meer ohz wil galoperen. Beter het zekere voor het onzekere nemen, voordat je paardje misschien wel echt pijn heeft. Succes in ieder geval. Ben benieuwd wat je er mee gaat doen.

Het zadel heb ik vorige week laten nakijken was volledig in orde, paste nog perfect op haar.
Is helemaal nagekeken door de DA en alles was in orde.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 19:21

pamelien schreef:
ik denk dat dit paard echt wat mankeerd. op die leeftijd zie je erg vaak arthrose, dat kan een osteopaat niet vinden, alleen met foto's.
een beetje in galop slaan werkt niet en is ook niet eerlijk tegen over een paard.
als ze niet te laden is (hoe komt dat), dan moet je een DA thuis vragen met mobiele rontgenapparaat.
niet door gaan zitten modderen. veel succes

Heeft geen arthrose, is nagekeken. En ze heeft paniek aanvallen als we ze laden.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 19:28

Ik krijg soms nog wel eens les maar niet vaak meer.
Ze heeft 3maanden geleden in het gips gelegen voor 1week en nu heeft ze terug voor een maand in het gips gelegen.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 19:32

Ariebren schreef:
En waarom langs de veearts.

Juist de galop is de eerste gang die een paard laat zien als hij wat mankeert.
De draf wordt dan overgeslagen.

Maar rij technisch is de galop juist moeilijk in de dressuur rij stijl.

Van voren in de krul trekken en van achteren met het zweepje slaan.
En dan de stelling van het paard ????

Ik rij al helemaal niet met een zweep en ik trek ze ook niet in een krul.

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:41

Kimberly520 schreef:
Ze heeft 3maanden geleden in het gips gelegen voor 1week en nu heeft ze terug voor een maand in het gips gelegen.

wie heeft er in het gips gelegen ?

123horse123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:51

Ik denk niet dat niemand kan weten wat eigenlijk het probleem echt is, als ze al zo vaak i nagekeken...
Ik bedoel niet dat je niet om raad mag vragen maar als zelfs de dierenartsen en iedereen op dat gebied het niet weet... Tja, ik denk gewoon de beste onderzoeken doen en kijken wat eruit komt...

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 19:57

pamelien schreef:
Kimberly520 schreef:

Misty (de pony)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:02

Kimberly520 schreef:

wie heeft er in het gips gelegen ?[/quote]

Misty (de pony)[/quote]

Nu snap ik het niet meer, je zegt dat de DA is geweest en alles in orde is. Dan ga ik er van uit dat er lichamelijk niet wat mis kan zijn als de DA echt alles zou hebben gechecked.

En nu schrijf je dat ze in het gips heeft gezeten? Dan is toch niet alles in orde of wordt ik gek?

Longeren kent ze niet, een ander durft er niet op enz. Dan zou ik daar eens mee bezig gaan. Waarom kent ze geen longeren? Dat is vaak de basis van het beleren van een paard.
En waarom durft er niemand op, wat doet ze dan?

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 10:25

MarliesV schreef:
Kimberly520 schreef:

Misty (de pony)[/quote]

Nu snap ik het niet meer, je zegt dat de DA is geweest en alles in orde is. Dan ga ik er van uit dat er lichamelijk niet wat mis kan zijn als de DA echt alles zou hebben gechecked.

En nu schrijf je dat ze in het gips heeft gezeten? Dan is toch niet alles in orde of wordt ik gek?

Longeren kent ze niet, een ander durft er niet op enz. Dan zou ik daar eens mee bezig gaan. Waarom kent ze geen longeren? Dat is vaak de basis van het beleren van een paard.
En waarom durft er niemand op, wat doet ze dan?[/quote]

Ze heeft gwn in het gips gelegen omdat ze een open wonden had.
Ik weet ook niet waarom ze niet aan de longe kan, als wij ze gekocht hadden kon ze dat al niet.
Ze is redelijk fel bij het rijden en springt vaak weg. Ze heeft ook iemand nodig die haar het nodige vertrouwen kan geven en dat kunnen er veel niet, daarom dat er niemand anders op rijd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:37

Ik kan hier niet veel zinnigs over zeggen als ik geen filmpje zie.. Heb je er een filmpje van? Dan kunnen we zien wat jij misschien fout doet. Waar zaten de wonden en zijn die helemaal geheeld?

Je bedoelt denk ik gewoon verband en geen gips (ziet er wel als gips uit, zo'n plakbandage om het verband).

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 21:48

Geryon schreef:
Ik kan hier niet veel zinnigs over zeggen als ik geen filmpje zie.. Heb je er een filmpje van? Dan kunnen we zien wat jij misschien fout doet. Waar zaten de wonden en zijn die helemaal geheeld?

Je bedoelt denk ik gewoon verband en geen gips (ziet er wel als gips uit, zo'n plakbandage om het verband).

Heb er geen filmpje van. Op de wonden zitten nog enkele korstjes.

Ja dat bedoel ik.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:42

Kun je je instructrice/teur er niet eens op laten. Je zegt weleens les te krijgen dus in plaats van een les laat haar/hem eens rijden.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 22:58

Tigra_ schreef:
Kun je je instructrice/teur er niet eens op laten. Je zegt weleens les te krijgen dus in plaats van een les laat haar/hem eens rijden.

Mijn dressuurlesgeefster heeft er is op gereden, was toen voor een paar weken goed. Uitgelegd hoe ik het moet aanpakken als ze niet wilt, lukte toen heel goed. Maar nu dus niet meer.
Ik ga wel eens vragen of mijn springlesgever er nog eens op wilt en zien wat het probleem is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:01

Kimberly520 schreef:
Tigra_ schreef:

Mijn dressuurlesgeefster heeft er is op gereden, was toen voor een paar weken goed. Uitgelegd hoe ik het moet aanpakken als ze niet wilt, lukte toen heel goed. Maar nu dus niet meer.
Ik ga wel eens vragen of mijn springlesgever er nog eens op wilt en zien wat het probleem is.

Dat lijkt me wel de beste optie dan kunnen ze zelf voelen en gericht tips geven. Mocht iets niet helemaal lekker zitten bij het paard zou hij dat wel moeten merken. Dus zou ik zeker doen.

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 23:18

Ik krijg morgen les, zal het dan eens vragen.