Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarliesV schreef:Hmm, longeren kent ze wel? Anders eens kijken wat ze daarmee doet.
En een andere ruiter er op?
Ik ga nog steeds voor de DA ivm lichamelijke klachten. Naar de kliniek geen optie, prima, laat je de DA op stal komen, ze kunnen tegenwoordig giga veel met mobiele apparaten.
Sharonaa_ schreef:Wanneer is het zadel nagekeken en op maat gemaakt? als dit een tijdje geleden gebeurt is kan er heel wat mee veranderd zijn.
Anders zou ik ook idd de DA even laten kijken naar je paardje, want het is natuurlijk wel heel vreemd dat ie ineens niet meer ohz wil galoperen. Beter het zekere voor het onzekere nemen, voordat je paardje misschien wel echt pijn heeft. Succes in ieder geval. Ben benieuwd wat je er mee gaat doen.
pamelien schreef:ik denk dat dit paard echt wat mankeerd. op die leeftijd zie je erg vaak arthrose, dat kan een osteopaat niet vinden, alleen met foto's.
een beetje in galop slaan werkt niet en is ook niet eerlijk tegen over een paard.
als ze niet te laden is (hoe komt dat), dan moet je een DA thuis vragen met mobiele rontgenapparaat.
niet door gaan zitten modderen. veel succes
Ariebren schreef:En waarom langs de veearts.
Juist de galop is de eerste gang die een paard laat zien als hij wat mankeert.
De draf wordt dan overgeslagen.
Maar rij technisch is de galop juist moeilijk in de dressuur rij stijl.
Van voren in de krul trekken en van achteren met het zweepje slaan.
En dan de stelling van het paard ????
Kimberly520 schreef:Ik krijg soms nog wel eens les maar niet vaak meer.
Ze heeft 3maanden geleden in het gips gelegen voor 1week en nu heeft ze terug voor een maand in het gips gelegen.
MarliesV schreef:Kimberly520 schreef:Ik krijg soms nog wel eens les maar niet vaak meer.
Ze heeft 3maanden geleden in het gips gelegen voor 1week en nu heeft ze terug voor een maand in het gips gelegen.
wie heeft er in het gips gelegen ?
Geryon schreef:Ik kan hier niet veel zinnigs over zeggen als ik geen filmpje zie.. Heb je er een filmpje van? Dan kunnen we zien wat jij misschien fout doet. Waar zaten de wonden en zijn die helemaal geheeld?
Je bedoelt denk ik gewoon verband en geen gips (ziet er wel als gips uit, zo'n plakbandage om het verband).
Tigra_ schreef:Kun je je instructrice/teur er niet eens op laten. Je zegt weleens les te krijgen dus in plaats van een les laat haar/hem eens rijden.
Kimberly520 schreef:Tigra_ schreef:Kun je je instructrice/teur er niet eens op laten. Je zegt weleens les te krijgen dus in plaats van een les laat haar/hem eens rijden.
Mijn dressuurlesgeefster heeft er is op gereden, was toen voor een paar weken goed. Uitgelegd hoe ik het moet aanpakken als ze niet wilt, lukte toen heel goed. Maar nu dus niet meer.
Ik ga wel eens vragen of mijn springlesgever er nog eens op wilt en zien wat het probleem is.