Tips om benen stiller te houden tijdens rijden?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Benitaa

Re: Tips om benen stiller te houden tijdens rijden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:31

Je moet juist niet gaan klemmen met je benen want dat gaat ten koste van je rijstijl en de signalen die je aan je paard wilt doorgeven. Ik zou willen aanraden om eens zonder zadel op je paard te gaan zitten. Door regelmatig zonder zadel te rijden ontwikkel je sneller een onafhankelijke zit. Bij een onafhankelijke zit hinder je je paard niet en kun je meebewegen met je paard zonder daar houvast bij nodig te hebben. Op die manier is het mogelijk je benen op een ontspannen manier langs je paard te houden zonder extra te bewegen. Voor je paard zijn dan de beenhulpen ook een stuk duidelijker.
Succes met je paardje :)

Frummel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:38

Ik heb ook altijd last van dat ik mijn benen niet stil kan houden maar dat heb ik meestal met galoperen..,

marjolein93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 18:55

Benitaa schreef:
Je moet juist niet gaan klemmen met je benen want dat gaat ten koste van je rijstijl en de signalen die je aan je paard wilt doorgeven. Ik zou willen aanraden om eens zonder zadel op je paard te gaan zitten. Door regelmatig zonder zadel te rijden ontwikkel je sneller een onafhankelijke zit. Bij een onafhankelijke zit hinder je je paard niet en kun je meebewegen met je paard zonder daar houvast bij nodig te hebben. Op die manier is het mogelijk je benen op een ontspannen manier langs je paard te houden zonder extra te bewegen. Voor je paard zijn dan de beenhulpen ook een stuk duidelijker.
Succes met je paardje :)

Dankjewel voor je uitleg!! :) Ik kan het eens proberen, maar rijdt eigenlijk altijd alleen op buitenrit en als ze ergens niet langs durft dan ga ik er altijd af en loopt er een stukje naast tot we voorbij het 'enge' zijn en stap dan weer op, maar dat gaat niet zonder zadel want ik kom er dan niet op haha :o.
Lastig, want er is geen bak maar kan het wel in de wei proberen! :)
Thanks!! :)

msdh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:48

Tip is om tijdens het rijden overdreven op je beenhouding te letten. Waarschijnlijk is het paard ook niet voldoende aan het been. Ter compensatie ga je hem helpen, wat uiteindelijk averechts werkt.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:30

interressant doe fîlmpjes