krijg ik het ooit door..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: krijg ik het ooit door..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:40

Fijn om te horen dat het hoofdstel omdoen nu prima gaat. :) Hoe is dat nu met rijden? :)

chantalxoxox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 14:58

Het rijden gaat ook al wat beter. lichtrijden gaat al redelijk goed. heb gister voor de eerste keer in galop gereden, en ik had verwacht dat dat heel snel zou gaan allemaal maar het is een heerlijk tempo eigenlijk. veder leerde ik eerst doorzitten en volgens de lerares deed ik dat al aardig goed alleen gister moest ik doorzitten en dan zonder mijn voeten in de beugels zodat ik beter mijn evenwicht leerde kennen. dat vond ik wel lastig. ik klemde dus ook mijn been tegen het zadel aan waardoor het paard in galop wilde gaan. dus mezelf echt proberen te onspannen. maar al met al gaat het al goed en ben ik een snelle leerling volgens de lerares. ik rijd nog wel steeds op het zelfde paard maar als ik de basis dingen een beetje onder de knie heb dan mag ik ook op andere rijden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:01

Leuk klinkt goed. :) Probeer je been inderdaad echt te ontspannen, als je gaat spannen zit je namelijk veel minder stevig omdat je je been optrekt. Dus probeer je been lang te houden en ontspannen. :)

chantalxoxox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 17:54

Ik moet dit echt even kwijt, ik heb vorige les en in de les van vandaag gegaloppeerd! wat eeen super gevoel is dat! en echt heerlijk. het is een fijn ritme! alles gaat eigenlijk goed! het lichtrijden maar ook doorzitten. van galop naar draf en van draf naar stap van stilstaan naar draf. figuren rijden gaat ook goed!
ik ben zelf eigenlijk erg klein 1.65 en rijd dus eigenlijk altijd op een redelijk grote pony. maar ik moest laatst dus op een ander. een paard en die was meteen ook wat aan de grote kan en ik vond het niet prettig. niet de grote maar omdat alles anders ging. ik wilde in galop gaan met het paard en dat ritme was zo anders dat ik dus er af viel. nu was ik niet bang om te vallen en klom ik er meteen weer op maar ik voelde me niet op me gemak omdat alles zo wilt ging. dus vandaag weer op de pony gereden waar ik altijd op rij. en het voelde weer meteen vertrouwd! dus ik heb gevraagd of het dan mogelijk is om op een andere pony te rijden of op een wat kleiner paard. dus ben beniewd maandag als ik weer moet rijden! maar ik moest even kwijt dat galopperen SUPER is !

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:27

SusanH schreef:
Joh, ik rij al vanaf mijn 7e (ben nu 34) en denk hetzelfde wat jij denkt ook nog regeplmatig. Is vast niet wat je wilt horen denk ik :+ maar paardrijden is gewoon erg moeilijk. Dat maakt het wel heel leuk!

Helemaal mee eens!

TS, kan het niet zo zijn dat het paard uit voorzorg weer gaat stappen? Je hebt van die paarden die even rustig aan doen wanneer de ruiter erg wiebelt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:49

chantalxoxox schreef:
Ik moet dit echt even kwijt, ik heb vorige les en in de les van vandaag gegaloppeerd! wat eeen super gevoel is dat! en echt heerlijk. het is een fijn ritme! alles gaat eigenlijk goed! het lichtrijden maar ook doorzitten. van galop naar draf en van draf naar stap van stilstaan naar draf. figuren rijden gaat ook goed!
ik ben zelf eigenlijk erg klein 1.65 en rijd dus eigenlijk altijd op een redelijk grote pony. maar ik moest laatst dus op een ander. een paard en die was meteen ook wat aan de grote kan en ik vond het niet prettig. niet de grote maar omdat alles anders ging. ik wilde in galop gaan met het paard en dat ritme was zo anders dat ik dus er af viel. nu was ik niet bang om te vallen en klom ik er meteen weer op maar ik voelde me niet op me gemak omdat alles zo wilt ging. dus vandaag weer op de pony gereden waar ik altijd op rij. en het voelde weer meteen vertrouwd! dus ik heb gevraagd of het dan mogelijk is om op een andere pony te rijden of op een wat kleiner paard. dus ben beniewd maandag als ik weer moet rijden! maar ik moest even kwijt dat galopperen SUPER is !

Kan hoor. Ik rij al mijn hele leven pony's en heb ook moeite met paardengangen.

Galop is super fijn en dat probeer ik vaak uit te leggen. Maneges maken er vaak ''teveel'' van. Toen ik na een buik en na een hernia operatie weer ging rijden, zeiden ze; rustig aan. Na stappen ging ik galopperen, juist omdat ik weet dat het voor mij veel fijner is. Mijn pony heeft een hele fijne draf, maar moet ik er iets aan werken.

Geniet ervan en nogmaals; vraag gerust eens om een zitles, daar heb je zoveel aan!

chantalxoxox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 14:36

Citaat:
Kan hoor. Ik rij al mijn hele leven pony's en heb ook moeite met paardengangen.

Galop is super fijn en dat probeer ik vaak uit te leggen. Maneges maken er vaak ''teveel'' van. Toen ik na een buik en na een hernia operatie weer ging rijden, zeiden ze; rustig aan. Na stappen ging ik galopperen, juist omdat ik weet dat het voor mij veel fijner is. Mijn pony heeft een hele fijne draf, maar moet ik er iets aan werken.

Geniet ervan en nogmaals; vraag gerust eens om een zitles, daar heb je zoveel aan!

Ik heb afgelopenn week toch op en paard gereden alleen een andere dan eerst en de combinatie met dit paard en mezelf is super! we voelde elkaar meteen goed aan en alles gaat goed. ze zit heerlijk in draf en galop. ben er helemaal blij mee! maar ik had nooit gedacht dat galopperen zo fijn zit en zo heerlijk. ik zal woensdag is naar een zitles vragen.