leuk combinatie, en mooi paard hij loopt wat aan de snelle kant, als je meer rechtop zou zitten, niet naar je paard kijken ( ik weet hij is prachtig) Het lijkt of je paard jou 'opvangt' op de voorhand waardoor hij sneller gaat lopen. Voor de rest netjes hoor
Ik vind dat je paard nog veel meer door zijn lijf mag bewegen. Hij houdt alles nog een beetje strak. Ook in het voorbeengebruik zie je dit terug ( gehaast en wat stekerig) ik denk dat je hem nog wat meer moet gymnastiseren en zodat hij meer door z'n gehele lijf gaat bewegen. Losgelaten en van achter naar voren. Je zal merken dat je daardoor ook een stuk makkelijker kan gaan doorzitten dalijk
Hele mooie basis heb je hier. Goede takt. Hele mooie aanleuning. Allemaal goede voorwaarden om hem te trainen op meer souplesse en nog meer gewicht opnemen op het achterbeen. Dus niet teveel over de hoefslag blijven rijden, maar veel figuren rijden en trainen op buiging en losgelatenheid.
Apochewinta
Geplaatst: 09-09-12 14:52
Heel herkenbaar Ook hier hebben we een stap terug gedaan, na de overgang naar de M2. Het voelde gewoon allemaal niet goed genoeg. Dan kun je wel vinden dat je (van jezelf ) elke twee weken moet starten, maar die stap terug is oh zo belangrijk. Ik ben nu dik twee maanden thuis en het bevalt me prima. Over een week of 3 ga ik het weer eens proberen en daarna? ach we zien wel. In ieder geval heb ik geleerd dat je dit proces beslist niet kunt overhaasten. Ongeacht of jij danwel je paard het niveau al wel beheerst. Het belangrijkste is dat jullie elkaar weer gaan aanvoelen, er weer zin in krijgen en (mocht het toch allemaal spannend zijn) terug kunnen vallen op die basis.
Succes!
luckyfarm
Geplaatst: 09-09-12 15:06
Hoi, je hebt een fijn paard.
Ik zou inderdaad het tempo iets naar beneden halen, en dan voor jezelf tellen 1..2..2..1..2 zodat je een rustig en gelijkmatig tempo aanhoudt. Mijn instructrice laat me een zgn. snowman rijden, volte van 20 m. naar links, op x. 10 m. volte naar rechts, op x volte van 20 m. weer naar links. Zo ook in galop, volte van 15 m. naar links galop, op x draf en naar rechts volte 15 m. dan in galop, dan weer in draf, volte op links weer in galop etc. Heel veel oefeningen van halthouden naar draf, pasje verruimen. Schouderbinnenwaarts halve lange zijde, dan van B naar E van hand veranderen en direct weer een halve zijde schouderbinnenwaarts meenemen, contragalopje etc. Laatst een oefening gedaan, van de lange zijde naar x wijken, dan even recht stellen en in galop, bij A links of rechts af, en weer in draf, lange zijde verrruimen, weer in wijken etc. Heel veel afwisseling, worden ze sterk van.
Mijn instructrice zei ook tegen mij "you are not on the race track, slow down your trot and the trot will be more over the back".