Ben een paar weken geleden aan de slag gegaan met de eenvoudige wissels en merkte dat na een paar keer doen ze het idee snapte en dus idd niet meer op mij wachtte, nu heb ik dit probleem in de rest van mijn training ook veelvuldig.
Hetgeen ik ermee doe is zelf wachten.
Dus je maakt vanuit de galop de overgang naar stap en je blijft net zolang stappen en wachten in je zit tot je paard ook op jou wacht en je dus echt op jouw galophulp wacht.
Dit heeft wel een heleboel doorzettingsvermogen nodig want het heeft bij mij wel eens 2 rondjes geduurd tot ze wachtte op mijn beenhulp maar naarmate je het meer oefent ging die van mij beter wachten en kon ik uiteindelijk een goede eenvoudige wissel rijden zonder dat het de wissel van mijn paard werd.
wel belangrijk is dat je je stap correct houd. Jij wilt stappen zoals jij dat wilt dat betekend dat je in je zit wel duidelijk terug moet gaan zitten en duidelijk wacht maar ondertussen wil je wel een doorgereden stap hebben.
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb
want ik zie dat het nog een heel verhaal geworden is.
Ook voor je tips. Wat ik nu veel doe is aandraven ipv galopperen. Maar een keer halthouden, achterwaart od uitgestrekte stap kan misschien best werken. Ik ga 't proberen
Maar ik geef niet op! Haha! Jij ook succes met je paard!
dus ik stel m om mijn ontspanning weer terug te krijgen dan liever iets dieper en ronder in)