Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gaf ik zelf ook al aan. Vind het heel lastig in dit zadel mijn benen stil te houden met lichtrijden. Ik zit OP het zadel en niet IN het zadel. Hij is boven wijd en onder smal. Ik heb dikke bovenbenen dus krijg mijn onderbenen heel moeilijk om haar heen. Kan ze slecht aansluiten waardoor het heel drijverig oogt.
Doma_clasica schreef:Leuk paard heb je.
Een paar dingen vallen mij op. Je drijft wel erg veel. Je paard is dus te weinig naar 'voor'.
En hij mag wat meer bergopwaarst bewegen. Hij loopt nog te veel in horizontaal evenwicht.
Op zich een fijn beeld maar alles is nog te veel vrijblijvend.
Veel succes nog verder.
ik voel me wel even heel erg speciaal nu.
Mis alleen Murphy en aanhang. Zijn jullie Kadankovitch gevolgd door zijn laatste berichten op te snorren?
zolang ze op mijn zit is heb ik alleen licht contact met de mond en verder niets.
ben ik me van bewust en daar werken we aan. Maar dit is niet haar natuurlijke plek en de schoft is veelal het hoogste punt (en dat terwijl in stand haar kont hoger is
) ze is niet bergopwaarts genoeg nee.. Maar het was een paard die nog veel meer op de voorhand ging. Ik ben niet zo'n sterruiter dat ik haar in 1x als een perfect gedragen paard kan rijden.

die is er het vaakst bij.
dus heb ik ook niet de behoefte zijn berichten te volgen.
men moet immers kritisch zijn in het werken met paarden (en niet alleen daarbij).
als ik een film heb van trainen met trens zal ik je dan een link sturen? Wellicht wil je dan nogmaals meekijken en je oordeel geven?
)
(althans dat voelt zo)

S_en_Z schreef:Als ik haar niet deze kans geef (want naar trens loopt ze wel 100% toe) moet ik haar straks thuis houden omdat we tegen hetzelfde probleem aan lopen. (ik wil zelf graag met S&T vanaf Z1 tenzij ze echt aangeeft straks dat ze niet kan/wil. Dan zal ze gewoon gestart worden op trens)
. Succes met de wedstrijden!