Mandy_89 schreef:Hij staat 24/7 op het land dus zijn energie kan hij echt wel kwijt.. denk niet dat hij op stal staat ofzo.
maar ik merk gewoon aan hem dat als hij een aantal dagen rust heeft gehad het juist achteruit gaat.
Daarom dat ik 5x per week met hem werk, zodat hij voor hem gewoon gaat worden.
Zet ik hem nu weer een week stil dan is een hoop werk voor niets geweest.
En kijk eens wat er gebeurt als je een paard wegbrengt, dan staat ie nog geen dag stil.
Daar wordt elke dag mee gewerkt en zit met 2 weken de ruiter er al op.
Dát vind ik te snel.
Er is een goede tussenweg. 2 keer in de week longeren en werken met het zadeltje, beetje hangen etc. Daarnaast nog 1 keer aan het werk dmv grondwerk of wandelen. Het kan ook zijn dat je pony druk is door stress of gewoon veel energie heeft maar het is niet slim om hem daarom maar meer aan het werk te zetten. Heb geduld en neem je tijd. Herhalen herhalen herhalen, elke handeling net zo lang tot de pony de handeling ontspannen ondergaat.
Even rekenen...je bent drie weken bezig, vijf keer per week en hebt nu 6x gehangen. Maar als een professional na 2 weken erop zit is het te snel?
. Wat is er zo slecht aan verdoving? Paardje voelt er letterlijk niets van en zo voorkom je een hoop onnodige stress. Niet dat ik het zo doe, maar om het helemaal verkeerd en slecht te noemen..
Dat komt dicht bij de ouderwetse manier van inrijden; paarden breken.
Maar de censuur verandert het