Anoek (Flemmingh X Goodtimes) voor het eerst op Bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Billie1

Re: Anoek (Flemmingh X Goodtimes) voor het eerst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:57

Wat een prachtige en sprekende merrie inderdaad! (dus zeker trotser gaan zitten ;-) )

Verder wil ik je een tip geven om niet meer te longeren of op een andere manier te longeren voordat je gaat rijden. Ik deed dit ook altijd omdat mijn paard nogal heftig en voorwaarts kon zijn, lekker tijdbommetje zeg maar. Echter gaf mijn instructie aan, dat het paard zijn energie er niet uitloopt als hij mag rennen aan de longe, maar je leert haar wel dat het ok is om op haar tempo te gaan en dat ze even mag uitrazen zoals zij wil.
Sinds ik mijn paard aan de longe ook heb aangeleerd dat hij het tempo moet lopen wat ík aangeef, merk ik zeker ook verschil met rijden!

Verder zou ik met rijden veel overgangen en tempo wisselingen gaan rijden, zeker ook in de stap om die ruimer te maken. Speel ook met de lengte in de hals, in die zin... schuif haar eens uit en pak haar langzaam weer op, meerdere keren in je training op verschillende momenten. De ene keer pak je haar helemaal op en het volgende rondje maar een stukje om vervolgens weer uit te schuiven, wellicht dat dit ook het dribbelen of korte passen kan verhelpen wat ze op foto 1 doet. Succes!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 10:49

Billie1 schreef:
Wat een prachtige en sprekende merrie inderdaad! (dus zeker trotser gaan zitten ;-) )

Verder wil ik je een tip geven om niet meer te longeren of op een andere manier te longeren voordat je gaat rijden. Ik deed dit ook altijd omdat mijn paard nogal heftig en voorwaarts kon zijn, lekker tijdbommetje zeg maar. Echter gaf mijn instructie aan, dat het paard zijn energie er niet uitloopt als hij mag rennen aan de longe, maar je leert haar wel dat het ok is om op haar tempo te gaan en dat ze even mag uitrazen zoals zij wil.
Sinds ik mijn paard aan de longe ook heb aangeleerd dat hij het tempo moet lopen wat ík aangeef, merk ik zeker ook verschil met rijden!

Verder zou ik met rijden veel overgangen en tempo wisselingen gaan rijden, zeker ook in de stap om die ruimer te maken. Speel ook met de lengte in de hals, in die zin... schuif haar eens uit en pak haar langzaam weer op, meerdere keren in je training op verschillende momenten. De ene keer pak je haar helemaal op en het volgende rondje maar een stukje om vervolgens weer uit te schuiven, wellicht dat dit ook het dribbelen of korte passen kan verhelpen wat ze op foto 1 doet. Succes!

Dit is geen bericht om mijn topic weer omhoog te schoppen maar ik zie dit bericht nu pas! Ik herken veel dingen die jij mij als tips geeft nu in mijn eigen training die ik zelf bedacht heb. Ik ben zelf ook lerende maar dit betekent dat ik wel de goede kant op ga! Het is nu alweer een maand geleden sinds deze foto's en ze leert ontzettend snel. Ze kan met momenten al lekker lang en laag lopen, ook het gedribbel is al een stuk minder. Ik moet eens zien of ik weer wat foto's kan gaan plaatsen! Nogmaals bedankt voor dit bericht!

Die tip over de longeerlijn doet mijn ogen openen. Ik longeer haar amper meer daarvoor, maar ik heb het een tijdje gedaan voor mijn eigen zelfvertrouwen. Zovan: haar eerste energie is aan de longeerlijn weg en niet onder het zadel na een paar dagen weidegang. Zo is ze geen bommetje als ik er opstap, maar heb nu al mijn vertrouwen in haar en het 'ontploffen' is helemaal niet aan de orde!

msdh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:25

Helemaal eens met bovenstaand commentaar. Rugspieren meer laten dragen. Balkjes draven wil hier ook nog wel eens bij helpen! Succes!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 13:34

msdh88 schreef:
Helemaal eens met bovenstaand commentaar. Rugspieren meer laten dragen. Balkjes draven wil hier ook nog wel eens bij helpen! Succes!

Dankjewel voor de tip!

Bram94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:24

Let op dat je je polsen niet inknikt, mooi paard.

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:41

Hee Jolien!

Leuke foto's hoor! Je geeft zelf al goed commentaar,
ik zou proberen om zelf trots te gaan zitten door constant te denken, borst vooruit,
dan ga je automatisch recht zitten!:)
Wie heeft de foto's gemaakt?

Liefs!

QuiteGolden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:08

Joolien schreef:
Waar jij vind dat ze ontspannen loopt, kropt ze zich juist heel erg op en heeft ze heel veel spanning in het lijf haha ;) Ze drukt haar rug weg, zet haar onderhals erop en komt achter de teugel.
Ik zou zeggen, geef lekker lengte, laat haar je handen opzoeken door goed activiteit te vragen. Ze wilt natuurlijk in haar eigen houding lopen omdat dat lekker makkelijk is maar op deze manier nodig je haar uit om de rug wat los te laten en ontspanning te zoeken. Ze moet merken dat zakken fijn kan zijn. Verwacht niet dat het ineens veranderd, daar moet je ruim de tijd voor nemen. Sommige paarden vinden dat gewoon heel moeilijk. Longeren is ook goed om haar dan op eigen benen te laten lopen. Je kunt dan de passoateugel mooi gebruiken om haar uit te nodigen haar hele lijf te gebruiken.

Heel veel succes met deze knappe dame! :)

Hier ben ik het ook mee eens en probeer actief te rijden, letterijk van achter naar voor rijden dan komt de voorkant vanzelf wel!

Dinana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:04

Let aub op het over de rug rijden! Echt HÉÉÉÉÉLLLLL belangrijk!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 09:30

Dankjewel allemaal voor de reacties! Ik ben inmiddels een maand verder en het gaat al een stuk beter door jullie tips en alles! Erg fijn :))

Ze gebruikt haar rug al een stuk beter, maar het kan nog steeds beter. Ik wilde er foto's opzetten van hoe het nu gaat maar ik zit thuis met een opgerekte enkelbanden. Errg fijn!

Joslinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:25

He Jolien! ik was bokt een beetje aan het afstruinen en zag ik topic voorbij komen! wat leuk dat je je 'problemen' voorlegt! super interessant! Het gaat nu al een stuk beter, en inderdaad wat de rest zegt: niet alles in 1x op willen lossen maar stuk voor stuk! Het komt wel goed met jou en je paardje! jullie zijn een mooie combie!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 17:24

Haha dat is grappig! Dank voor je bericht :)

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 03:50

ik ben eens met wat joolien schrijft maar het gaat al beter
dus waar zijn nieuwe foto's

prachtige merrie heb je