Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anneliesdj schreef:Hij krijgt geen haver, alleen basisbrok en niet veel. Ze haalt hem uit het land als ze gaat rijden.
Dat zegt dus eigenlijk niets, wat is 'niet veel' basisbrok? En hoe lang staat hij daadwerkelijk buiten overdag?
). Brok krijgt hij zo'n kwart kilo van per dag. Anne_GTI schreef:Dat eerste kwartier niet teveel schakelen maar juist proberen een normale arbeidsdraf in een tempo te rijden en oneindig veel voltes en wendingen rijden. Een heet paard moet je niet aan gaan sleutelen met tempowisselingen in het begin, een luie juist wel. Ik vind dat iig het fijnste werken.
Het paard waar ik op reed deed dat eerst ook! Als je merkt dat hij/zij onder je weg wilt lopen, moet je hem/haar direct op een (kleine of 15m) volte zetten. Wanneer je merkt dat ze weer terugschakelt in tempo kun je weer rechtuit gaan en belonen
Dit werkte bij mij toendertijd heel goed !
laat dr ook niet oneindig op de hoefslag rijden, maar probeer er veel mee te doen zodat ze zich daar meer op gaat richten