Dressuurproefje met Orchetta

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:19

Het eerste wat me opviel is dat je bij het van hand veranderen vergeet van been te wisselen :+ Let hierop!
Moest wel stiekem even lachen om je moeder :P "Hasj X F van hand veranderen. Waar is de X?" := Verder vind ik het er niet super slcht uitzien, inderdaad een lesje of 2 á 3 zal geen kwaad kunnen.

Ook zie ik niet echt een verschil in je arbeidsstap/draf en je middenstap/draf. Ik zie het paard enkel wat versnellen, maar hij moet zijn passen verruimen en niet versnellen met korte dribbelpasjes. Galop mag van mij ook iets actiever, of in ieder geval iets meer sprong erin maar dat is natuurlijk lastig.

Probeer ook je handen niet vast te zetten en netjes te dragen. Andere tips over je houding zijn hierboven al gegeven :j

k_m

Re: Dressuurproefje met Orchetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 19:50

Verruimen had ik nog nooit echt op geoefend voor dat ik dit proefje reed dus dat is te begrijpen!
Met de galop heb je zeker gelijk, pony is zowizo zeer stijf in zijn achterbenen, ook bij de eigenaresse, en het gras was wat nat en ze schuift nogal makkelijk uit dus ik was eigenlijk al blij dat we rechtbleven :o

Bedankt voor je tips !