jumpiewumpie schreef:superwoman schreef:Heel grappig...![]()
Verzamelen is juist de achterhand eronder.
Daarbij is verzamelen nog ver van je bed show met 2 maanden zadelmak, dat wordt pas gevraagd in de M vanwege een goede reden...
Mijn advies is veel begeleiding vanwege je houding, want anders kán je paard ook niet correct gaan lopen.
Daarbij is afleren moeilijker dan aanleren, terwijl je ook nog bezig bent met een paard op te leiden...
Ik moet van mijn instructeur net veel terugnemen, bijna in stap vallen en dan weer verder draven. Het is een springpaard dus ik moet haar echt goed kunnen terugpakken ed., dit als voorbereiding op parcours.
Het is de inzet van het verzamelen, ik begon pas op de lange zijde en daar had ik nog een beetje buiging.Heb ik eigenlijk fout bij de foto gezet, sorry!
Het verzamelen moet ik trouwens ook maar een paar passen doen.
Kom op zeg, dat is ook geen inzet van verzamelen en verzameling krijg je ook echt niet voor elkaar met dit niveau.
springpaard of dressuurpaard, maakt niks uit, elk paard moet terug komen op je zit.(niet "terug pakken" want dat is gericht met de teugels)
Misschien bedoel je dat je het paard meer bij elkaar moet gaan rijden, maar dat komt niet in de buurt van verzamelen.
Heb ik eigenlijk fout bij de foto gezet, sorry!
Ik was er ook echt verliefd op vanaf de eerste keer dat ik d'r zag, 't is echt een schatje!
Ik weet niet of je jonge paarden inrijdt, maar dan weet je vast ook dat ze moeten leren te remmen op de achterhand? Foto = bewijs volgens mij. Het is dus niet onmogelijk dat ze wat voorover vallen als je 'remt'. Achterbeen komt best nog onder, ze hangt ook nooit of niks dus mijn mening is dat ze niet hard op de voorhand valt. Ja, ze loopt wel wát op de voorhand, maar je overdrijft als je zegt dat ze TOTAAL op de voorhand knalt. Nee dat vind ik niet.
Dat op de voorhand lopen doen ze (bij mij) ook wel allemaal rond deze tijd.