Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Waratje schreef:Afhankelijk van hoe efficient je kunt opstappen, maar veel paarden zetten zich een beetje schrap als de ruiter opstapt en dat geeft dus ongelijke bespiering. Testje dat je daarvoor kunt doen is een elektriekdraadje nemen (dus koperkern met isolatie er omheen) en dat over de schoft van je paard leggen en in de vorm van je paard duwen. Daarna leg je het op bijvoorbeeld een wit vel papier en dan kun je zien of paard links en rechts gelijk gevormd is.
Supervixen schreef:Waratje schreef:Afhankelijk van hoe efficient je kunt opstappen, maar veel paarden zetten zich een beetje schrap als de ruiter opstapt en dat geeft dus ongelijke bespiering. Testje dat je daarvoor kunt doen is een elektriekdraadje nemen (dus koperkern met isolatie er omheen) en dat over de schoft van je paard leggen en in de vorm van je paard duwen. Daarna leg je het op bijvoorbeeld een wit vel papier en dan kun je zien of paard links en rechts gelijk gevormd is.
ok misschien zeur ik nu hoor, maar ik stap in ongeveer drie seconden op en drie seconden af. Dat is dus zes seconden per dag. Als ik vijf dagen in de week rij, is dat na twee weken zestig seconden. Lijkt me sterk dat je daar ongelijke bespiering van krijgt. dan moet je ook op de minuut bijhouden of je op de linkerhand of rechterhand rijdt..
niet dat ik iets tegen het krukje heb hoor.. ieder kiest wat het fijnst is. Ik denk alleen dat de gevolgen overschat worden.

NeverGiveUp schreef:Mijn paard is nogal groot dus ik moet echt als een gek aan dat zadel hangen om op te stappen.
Doe dat echt al heel lang niet meer, als ik op het hek ga zitten en ik tik op zijn billen parkeert hij zich perfect voor me, dan glijd ik er zo op
Hij vind het ook vreselijk als ik gewoon doe, wordt gelijk boos.
Denk dat je beugelriem dan ook uitrekt als je er elke dag inhangt, dan kloppen je gaatjes niet meer.
Zo'n kunststof ding, erg stevig (niet zo heel erg hoog helaas)
elke stal eigelijk die ik ken
Narnia schreef:Ook ik stap op met een krukje en sinds kort ben ik begonnen met ook rechts op te stappen...weet iemand hier waarom we standaard rechts op stappen!?