Gefrustreerd raken doordat ik zonder spiegels rijd...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:31

_Bitje_ schreef:
Geen idee. Zal het morgen eens proberen :)
Maar hoezo? :D

Je zegt dat je fijner rijdt zonder zadel. Maar daar heb je niet zoveel aan, immers op wedstrijd moet je met zadel rijden. Als je thuis met zadel zonder beugels rijdt, dan ga je (naar mijn ervaring) beter zitten op je zitknobbels. Ik reed vroeger met een holle rug en ik had moeite met mijn bekken te kantelen, dan was dit een goede oefening voor een onafhankelijker zit, immers je bent de steun van je beugels kwijt. Dus misschien helpt het je. :)
Maar waarschijnlijk ben je veel te onzeker en wil je bevestiging in wat je goed en/of fout doet. Je moet gewoon meer vertrouwen hebben in jezelf en afgaan op je instructeur en resultaten/uitleg op je protocol. En als de mogelijkheid er is (met een fotocamera of moderne telefoon) filmen, daar leer je heel veel van, als je tenminste kritisch bent. :D En verder lekker genieten, uitgeleerd ben je toch nooit. ;)

Urielle

Re: Gefrustreerd raken doordat ik zonder spiegels rijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 06:57

Ik begrijp TS wel, ik ben gaandeweg ontzettend scheef gaan zitten door alleen hier thuis (zonder spiegels) te rijden. Ouch, da's confronterend als je jezelf ineens terug ziet op video, foto of in een bakspiegel!Dat kostte ook weer lang om terug te zetten want je gevoel gaat dan ook aangeven dat scheef recht is.
Iemand langs de kant zetten is de enige optie denk ik, ik heb zelf niet zoveel aan video, wel voor bewustwording maar niet voor het voelen van het moment waarop het verkeerd gaat. Of regelmatig elders gaan trainen waar er wel spiegels beschikbaar zijn. Ik snap niet dat er hier zo op gehakt wordt, je kunt een hele goede instructeur voor jezelf zijn, nog sterker: vaak ben je zelf nog kritischer dan je instructeur (die wil stap voor stap terwijl jij denkt dat het nu GVD maar eens goed moet zijn!)

Jackie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:38

priveles nemen en vragen hoe de instructrice/instructeur je paard vindt lopen

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:28

ik heb ook geen spiegels en ik ben ook nog eens helemaal alleen bij mijn stalling. Soms neem ik een vriendin mee en laat het inderdaad filmen. Ik ga ook vaker naar een bak in de buurt waar wel spiegels hangen. als ik tevreden ben gaat het weer een stuk beter! Ook foto's maken helpt vind ik. Als ik iets zie op de foto's wat me niet bevalt begin ik er meteen aan te werken. Daarbij heb ik ook nog les op mijn eigen pony maar ook op een andere waar spiegels zijn. dus daar kan ik dan naar mijn zit kijken. Gewoon relaxen als je geen spiegel hebt. Ik neem aan dat je weet hoe je wilt dat je pony loopt en ook weet hoe dit voelt. Als het goed voelt zal het ook wel goed zijn! En anders gewoon door blijven vragen aan de andere mensen op stal haha!

P4ralyzed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:43

Snap je wel, rij zelf ook het liefst met een spiegel in de bak om te zien of ik wel recht zit ect. Vraag anders aan je instructeur of hij vind dat je netjes en recht op je paard zit.