Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marlenepony schreef:Volgensmij hangt hij heel erg in je hand, hij loopt niet nagevelijk maar hij hangt heel erg naar beneden en slikt zo steeds meer teugel van jou in, als ik jou was zou ik erg veel overgangen rijden en zo laat hij los, zo word hij ook wat wakkerder en kan je ook wat ophoudingen omhoog maken met je teugels om te laten zien dat hij niet zo laag mag lopen, verder erg leuke poowny!
__nina schreef:Marlenepony schreef:Volgensmij hangt hij heel erg in je hand, hij loopt niet nagevelijk maar hij hangt heel erg naar beneden en slikt zo steeds meer teugel van jou in, als ik jou was zou ik erg veel overgangen rijden en zo laat hij los, zo word hij ook wat wakkerder en kan je ook wat ophoudingen omhoog maken met je teugels om te laten zien dat hij niet zo laag mag lopen, verder erg leuke poowny!
Hij hangt heel soms in mijn hand, maar meestal niet.
Ik rij al veel overgangen tijdens het losrijden, en hij is hierdoor ook een stuk actiever geworden.
Volgens degene die mij lesgeeft loopt hij nu ook gewoon netjes naar beneden!
__nina schreef:Dat mag jij vinden, maar ik voel het toch zelf hoe hij loopt.
En als iedereen op stal zegt dat hij netjes loopt, vertrouw ik daar meer op dan een mening op bokt.

ik bedoel nagevelijkheid. Marije_jiplover schreef:Je hebt een leuke fjord en jullie zijn duidelijk erg leuk op weg op een vriendelijke manier.
Wat me wel opvalt (los van het zadel, daar is al genoeg over gezegd) is dat je pony op de momenten dat hij zijn hoofd laat zakken, niet alleen zijn hoofd laat zakken, maar helemaal op de voorhand valt en van achter te weinig mee doet.
Het achterbeen loopt er een beetje achteraan, hij loopt zonder actief aangespannen buikspier. Als je eraan werkt het achterbeen actiever te krijgen, wordt hij sterker en komt de echte nageeflijkheid ook beter aan de orde, nu is het meer dat hij wel in 'de houding' loopt, maar zonder echt de juiste aanspanning in zijn lijf.
Marije_jiplover schreef:Wat me wel opvalt (los van het zadel, daar is al genoeg over gezegd) is dat je pony op de momenten dat hij zijn hoofd laat zakken, niet alleen zijn hoofd laat zakken, maar helemaal op de voorhand valt en van achter te weinig mee doet.
Het achterbeen loopt er een beetje achteraan, hij loopt zonder actief aangespannen buikspier.
)gliss schreef:Marije_jiplover schreef:Wat me wel opvalt (los van het zadel, daar is al genoeg over gezegd) is dat je pony op de momenten dat hij zijn hoofd laat zakken, niet alleen zijn hoofd laat zakken, maar helemaal op de voorhand valt en van achter te weinig mee doet.
Het achterbeen loopt er een beetje achteraan, hij loopt zonder actief aangespannen buikspier.
Wat een super leuke fjord! (dat dekje heb ik ook haha![]()
)
Wat hierboven beschreven is vond ik eigenlijk ook meteen opvallen! Ik vind hem, en dit bedoel ik helemaal niet aanvallend iod hoor, maar op de meeste foto's om die reden niet nageeflijk door zijn lijf lopen. Ook is hierboven al genoemd dat het lijkt alsof hij erg hangt in de teugels(om de reden dat hij niet alleen zijn hoofd en nek laat zakken, maar ook erg op de voorhand valt) en dit leek ik ook te zien, al voel je dat natuurlijk zelf het beste.
Ik zou zeggen dat dit het belangrijkste puntje zou kunnen zijn waar je aan kunt werken. Je noemt al op dat jullie daar al hard mee bezig zijn. Veel overgangen en eventueel zijgangen(weet niet of je daar al actief mee bezig bent) zijn wel oefeningen om de achterhand er wat meer onder te krijgen. Voltes openen en sluiten (zonder je paard over de binnen of buitenschouder weg te laten lopen) vind ik zelf ook vaak een goede oefening. Daarbij wel voor zorgen dat het tempo niet te ver terug zakt en hij actief aan het been blijft.
Veel succes en ga vooral zo door!