Kyra van de Keienberg Dressuur!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:42

Leuke pony! Heel erg verandert als je de eerste foto ziet, super! Ze loopt idd iets op de voorhand maar daar is aan te werken! :)
is t een d pony? dan heb ik tegen jou gereden in kootwijk! :p
succes in de L !

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 21:45

SaBiNa_S schreef:
Leuke pony! Heel erg verandert als je de eerste foto ziet, super! Ze loopt idd iets op de voorhand maar daar is aan te werken! :)
is t een d pony? dan heb ik tegen jou gereden in kootwijk! :p
succes in de L !

Dat zou best wel eens kunnen ja! hihi leuk! xx
Rijdt Shannen niet op jou pony? :)
Laatst bijgewerkt door Coby op 25-07-12 06:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd.

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 22:15

En ja, ik ben ZEKER hard aan het werk met mn houding, want ik vind die echt verschrikkelijk! Gelukkig is die thuis wel wat beter als ik filmpjes terugkijk... maar op wedstrijd moet dat dan ook nog.. ik ben dan zo druk bezig met dr aan rijden dat ik mn houding helemaal vergeet. :o wordt aan gewerkt!!!

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 19:02

Yeah! Gelderse kampioenschappen gehad en we zaten bij de prijzen! we waren 6e van de 24 ongeveer! :) super trots op Kyra natuurlijk! Ze liep met inrijden op t begin niet zo goed... haha, ze was heeel heet enzo, maar later ging het heel goed! :D Ze liep heel fijn. We hadden 189 en 185 punten.. niet genoeg voor een kampioenschap natuurlijk, maar daar waren we al helemaaaaal niet vanuit gegaan, aangezien ik haar pas sinds januari ongeveer rijd... Hier een leuk fotootje van ons! :):) Afbeelding

ramboe

Re: Kyra van de Keienberg Dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:15

Gefeliciteerd!
Probeer soms je hakken wat meer uit de drukken en je benen iets meer naar achter te houden (alleen voor het plaatje)
Waar had je die onderlinge wedstrijd gereden>?

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 13:24

Kijk ook even naar het filmpje! graag ook tips. :)

http://www.youtube.com/watch?v=Q-MmiLgjvGo&feature=plcp

2 x met terugrijden vanuit galop naar draf komt ze tegen de hand, dit deed ze eerder nooit.. ik had hier meer met mn onderbeen bij moeten blijven.
Ook schudt ze een beetje met dr hoofd, dit doet ze atijd al.. gelukkig is het wel minder geworden, door veel met mn been te drukken rij ik het er langzaam een beetje uit!
Mn houding... Tja daar valt geen ander woord over te zeggen dan VRESELIJK!!! Ik moet rechterop gaan zitten, mezelf langmaken, benen uitdrukken en dus ook mn hakken, en mn handen meer dragen!!
Hoe kan ik deze het beste verbeteren?
Laat je even een reactie achter? x

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:30

Dat is het mooie van film, hier zie je veel meer dan op de foto's.
Het enige dat ik even wil noemen is het 'gebruik' van je benen. Je drijft eigenlijk elke pas aan. Je kan jezelf beter aanleren om 1 keer goed te drijven en dan je benen stiller te houden en pas weer te drijven als dat nodig is, nu storten je benen zowel jou als je pony.

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 13:44

Delaja schreef:
Dat is het mooie van film, hier zie je veel meer dan op de foto's.
Het enige dat ik even wil noemen is het 'gebruik' van je benen. Je drijft eigenlijk elke pas aan. Je kan jezelf beter aanleren om 1 keer goed te drijven en dan je benen stiller te houden en pas weer te drijven als dat nodig is, nu storten je benen zowel jou als je pony.

Dat klopt helemaal, ik had het er laatst nog over met een vriendin van mij.. Ze heeft een nepreactie laatikmaar zeggen, elke pas moet ik aandrijven anders valt ze stil én ze bijft niet rond... ik móet wel elke pas drijven, maar niet met mn spoor, wat ik dus wel doe. ik ben er flink mee bezig om echt met mn kúit te drijven... bedankt voor je reactie! inderdaad zie je op een filmpje veel meer.. daarom heb ik hem dr juist bij gezet..
x

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:51

In dat geval zou ik juist je pony aanleren dat ze bij een enkele aandrijving ook voorwaarts en toch verzamelt blijft, op deze manier rij je haar namelijk dood voor je been en moet je over een tijdje uiteindelijk wel iedere pas met je spoor drijven omdat ze daar ook al zo slecht op reageert. Vraag of je instructie je hierbij kan helpen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:18

Wat leuk , mijn paard heet ook Kyra :)
Mooie foto's hoor, jullie zijn hartstikke goed bezig, het zadel is genoeg
over gezegd lijkt me.

Probeer wel je handen rechtop te houden en voor je te kijken.