Dressuur met Bailey - vooruitgangen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xjosee

Re: Dressuur met Bailey - vooruitgangen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:59

Bij foto 4 zie je ook duidelijk dat je een holle rug trekt, dus wellicht onbewust, maar probeer er wel op te letten. Ook zeg je bij foto 4 dat je hakken meer naar beneden moeten, dat hoeft hier echt niet! Ik zou er zelfs geen problemen mee hebben als ze hier iets minder ver uitgedrukt waren.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:50

TannoLiszet schreef:
Lauwttje schreef:

Viel mij ook op, dan trek je ook een holle rug. Gewoon ontspannen rechtop gaan zitten werk het beste ;)

Hey hey Laura,
Hier had ik je een tijdje geleden ook al over verteld. Hier nog een keertje:
Hier heb ik een winterjas aan, boven is hij dik, en in de taille is hij strak. Ik trek hier geen holle rug. Maar bedankt voor de tip (:

En over het te ver naar vore/boven gaan(uit het zadel) Ik heb erg lange benen, en mijn beugels zijn wat korter, daardoor ga ik ver uit het zadel.

Maar bedankt voor de tips ;)

Idd foto 4, maar dat is al gezegd zie ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:55

Leuk, ziet er ontspannen uit. Hij lijkt inderdaad van de foto's niet heel actief (dit hoeft niet altijd voorwaarts te betekenen), probeer eens wat (schijn)overgangen te rijden.

Komt Bailey trouwens uit de omgeving Best/Oirschot? Dan denk ik hem te kennen ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:30

Leuke pony en je kunt zien dat je erg je best doet om netjes rechtop te zitten :j
Het lijkt mij wel vanaf de foto's alsof je op het tweede zadel fijner zit. Het eerste zadel is een dressuurzadel, maar daar heb je de beugels zo kort dat je knien over de wrongen heen gaan. Dat lijkt mij niet lekker zitten. Het is ook niet bevorderlijk voor je zit, want je zit in dat zadel (met die beugels) met je kont te ver achterin het zadel. Als je vaker op het dressuurzadel rijdt kun je misschien elke twee weken je beugels een gaatje langer maken. Ik denk namelijk dat ze wel een gat of 4 langer moeten voordat jij met je benen goed in het zadel kunt zitten.
Als je denkt dat je valt wanneer je de beugels kwijt bent, kun je dit misschien wat vaker oefenen? Lekker stappen zonder beugels, een lange zijde draven, weer terug naar stap. Zo kun je de stukken draven zonder beugels steeds meer uitbouwen en dan zul je vanzelf merken dat je balans beter wordt en je echt niet zomaar valt als je de beugels in de galop kwijt bent. Als je een beetje zeker bent op de lange stukken zonder beugels in draf, is het ook heel goed voor je balans om te slalommen om pionnen zonder beugels. Dan krijg je steeds een andere beweging en moet je toch proberen mee te komen. Als je dat perfect kunt blijf je ook zéker in de galop wel plakken!

Succes ermee :)

TannoLiszet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 16:14

Annetje schreef:
Leuke pony en je kunt zien dat je erg je best doet om netjes rechtop te zitten :j
Het lijkt mij wel vanaf de foto's alsof je op het tweede zadel fijner zit. Het eerste zadel is een dressuurzadel, maar daar heb je de beugels zo kort dat je knien over de wrongen heen gaan. Dat lijkt mij niet lekker zitten. Het is ook niet bevorderlijk voor je zit, want je zit in dat zadel (met die beugels) met je kont te ver achterin het zadel. Als je vaker op het dressuurzadel rijdt kun je misschien elke twee weken je beugels een gaatje langer maken. Ik denk namelijk dat ze wel een gat of 4 langer moeten voordat jij met je benen goed in het zadel kunt zitten.
Als je denkt dat je valt wanneer je de beugels kwijt bent, kun je dit misschien wat vaker oefenen? Lekker stappen zonder beugels, een lange zijde draven, weer terug naar stap. Zo kun je de stukken draven zonder beugels steeds meer uitbouwen en dan zul je vanzelf merken dat je balans beter wordt en je echt niet zomaar valt als je de beugels in de galop kwijt bent. Als je een beetje zeker bent op de lange stukken zonder beugels in draf, is het ook heel goed voor je balans om te slalommen om pionnen zonder beugels. Dan krijg je steeds een andere beweging en moet je toch proberen mee te komen. Als je dat perfect kunt blijf je ook zéker in de galop wel plakken!

Succes ermee :)

Bedankt voor de tips :) Het was op de eerste foto's de eerste keer dat ik op een dressuurzadel zat, daarom beugels kort.
Springzadel vind ik niet fijn, maar die moet even erop.
Beugels doe ik zowieso steeds langer, maar soms zijn ze echt te lang.

En over de galop, het is alleen op die pony. De pony heeft ook moeite met de galop dus is erg druk enz. Daardoor is het moeilijker te blijven zitten.

Joshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:04

ga wat meer onstpannen op de pony zitten. Je ziet dat je nu aardig wat spanning en je lijf (met name je rug ) hebt.
Ook moet je aan een knikje in je armen denken en proberen je handen recht op te houden.

suus_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:38

je beugels mogen inderdaad wel wat langer, verder licht constant contact houden met de mond en les nemen, dan komt het vanzelf helemaal goed met jullie :)

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:05

denk erom dat je een goede knik in je ellenbogen houd daardoor ga je meestal je handen ook al wat hoger plaatsen veder mogen je tenen meer naar binnen en je beugels mogen inderdaad langer als je je hakken goed uitdrukt en je beugels op de goed maat hebt is er weinig kans dat je je beugel verliest ik snap dat het moeilijk is dus doe het anders stukje voor stukje eerst 1 gaatje langer als je daar aan gewend ben en dat goed gaat weer 1 gaatje langer totdat je op de goede maat zit ;) waarschijnlijk als je je beugels op de goede maat heb kom je tijdens het staan (van het lichtrijden) niet zo ver naar voren ;)