Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
TannoLiszet schreef:Lauwttje schreef:
Viel mij ook op, dan trek je ook een holle rug. Gewoon ontspannen rechtop gaan zitten werk het beste
Hey hey Laura,
Hier had ik je een tijdje geleden ook al over verteld. Hier nog een keertje:
Hier heb ik een winterjas aan, boven is hij dik, en in de taille is hij strak. Ik trek hier geen holle rug. Maar bedankt voor de tip (:
En over het te ver naar vore/boven gaan(uit het zadel) Ik heb erg lange benen, en mijn beugels zijn wat korter, daardoor ga ik ver uit het zadel.
Maar bedankt voor de tips
Annetje schreef:Leuke pony en je kunt zien dat je erg je best doet om netjes rechtop te zitten![]()
Het lijkt mij wel vanaf de foto's alsof je op het tweede zadel fijner zit. Het eerste zadel is een dressuurzadel, maar daar heb je de beugels zo kort dat je knien over de wrongen heen gaan. Dat lijkt mij niet lekker zitten. Het is ook niet bevorderlijk voor je zit, want je zit in dat zadel (met die beugels) met je kont te ver achterin het zadel. Als je vaker op het dressuurzadel rijdt kun je misschien elke twee weken je beugels een gaatje langer maken. Ik denk namelijk dat ze wel een gat of 4 langer moeten voordat jij met je benen goed in het zadel kunt zitten.
Als je denkt dat je valt wanneer je de beugels kwijt bent, kun je dit misschien wat vaker oefenen? Lekker stappen zonder beugels, een lange zijde draven, weer terug naar stap. Zo kun je de stukken draven zonder beugels steeds meer uitbouwen en dan zul je vanzelf merken dat je balans beter wordt en je echt niet zomaar valt als je de beugels in de galop kwijt bent. Als je een beetje zeker bent op de lange stukken zonder beugels in draf, is het ook heel goed voor je balans om te slalommen om pionnen zonder beugels. Dan krijg je steeds een andere beweging en moet je toch proberen mee te komen. Als je dat perfect kunt blijf je ook zéker in de galop wel plakken!
Succes ermee
Het was op de eerste foto's de eerste keer dat ik op een dressuurzadel zat, daarom beugels kort.
waarschijnlijk als je je beugels op de goede maat heb kom je tijdens het staan (van het lichtrijden) niet zo ver naar voren